To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Pomoc zwiazana z Temperatura

marcin28 - 10-08-2018, 14:24
Temat postu: Pomoc zwiazana z Temperatura
Witajcie serdecznie, Mam pytanie, mam mitshubishi carisme z 99 z lpg 1.6, Potrzebuje waszej pomocy gdyz sam nie znam sie az tak na skutkach i przyczynach, mianowicie chodzi o temperature, a dokladniej juz po przejchaniu np 5 km od wlaczenia silnika zaczyna wzrastac temparatura, wskazowa powoli bezustannie pnie sie w gore az na czerwone pole, jedyna metoda na zmniejszenie jej wysokosci pomaga wlaczenie ogrzewania na maximum, i tak sie dzieje gdy jade wolno albo w duzym korku, ostatnio przejechalem 200 km bez stawania prawie i bylo okej a gdy trafilem na korek to odrazu do gory w 3 minuty, i znow pomoglo ogrzewanie, zanim udam sie do mechanika chce Was zapytac o opinie gdyz mechanicy sa tacy ze wszystko by chcieli wymienic a chcialbym cos wiedziec wczesniej na ten temat, czy to uszczelka czy zwykly termostat na wasze doswiadczone oko, bardzo wam dziekuje z gory za pomoc.
milo - 11-08-2018, 16:45

Wentylator chłodnicy chodzi załącza sie ?
mkm - 11-08-2018, 23:42

marcin28, niestety masz gaz, a przy gazie to wróżenie z fusów...
Ja zacząłbym od sprawdzenia czy masz płyn i czy układ nie jest zapowietrzony.
Potem termostat.
Następnie, to o czym wspomina milo - wentylator chłodnicy - od uszkodzonej wtyczki przez elektrowłącznik po przekaźnik/bezpiecznik.

Hugo - 12-08-2018, 11:16

Objawy wskazują na termostat.
marcin28 - 12-08-2018, 12:23

wlasnie tak myslalem ze moze wentylator ale jak zaczoł mi sie grzac zatrzymalem sie i podnioslem maske to wentylator chodzil na pelnych obrotach a nadal samochod sie grzal, wiec to tak jakby mi odpadlo, pozyczylem raz koledze samochod i mowil ze zatrzymal sie i patrzyl jakos tam i mowi ze nic plynu nie bylo w chlodnicy ani w zbiorniku wyrownawczym choc chyba w zbiorniku nie powinno byc plynu gdyz on sam tam sie pojawia gdy za duzo jest go w ukladzie tak? a potem wraca do ukladu? poprawcie mnie jak zle mowie bo serio nie znam sie az tak na mechanice a wasza porada jest naprawde cenna i dziekuje wam za odpowiedzi :)
Bizi78 - 12-08-2018, 12:38

marcin28 napisał/a:
choc chyba w zbiorniku nie powinno byc plynu gdyz on sam tam sie pojawia gdy za duzo jest go w ukladzie tak?

Na zbiorniczku wyrównawczym masz dwa przetłoczenia, dolne to min a górne to max i płyn powinien być pomiędzy nimi.
Na foto przetłoczenia zaznaczyłem na czerwono aby były bardziej wyraźne :wink: .


marcin28 - 12-08-2018, 12:51

A jak samochod jest wylaczony to tez powinien znajdowac sie plyn w zbiorniczku?
Bizi78 - 12-08-2018, 12:52

Tak.
plecho1 - 12-08-2018, 13:16

Tak jak napisano wyżej może brakować płynu, w chłodnicy, w chłodnicy musi być max pod sam korek ale jeśli silnik normalnie się przełącza na gaz (reduktor nie zamarza) i ogrzewanie działa to raczej płyn jest więc raczej wina termostatu. Termostat bardzo łatwo sprawdzić, jak wskazówka jest pod czerwonym polem a chłodnica jest zimna czy chłodna (normalnie nie powinno się jej dać dotknąć) to raczej zacięty w pozycji zamkniętej termostat lub zamulona chłodnica.
marcin28 - 12-08-2018, 14:33

A więc tak Panowie, byłem właśnie w aucie patrzyłem na zimnym silniku i w chłodnicy był płyn pod korek a w zbiorniku wyrównawczym też znajdował się płyn, a z tego co pamiętam w tej długiej trasie jak mi się zagotował samochód to jak otworzyłem maskę to przynajmniej korek od chłodnicy aż parzył tak samo przewody do niej były bardzo gorące .
plecho1 - 12-08-2018, 15:56

A jaki masz reduktor LPG i jaki przebieg na LPG? Niektóre reduktory po sporym przebiegu potrafią puszczać LPG do układu chłodzenia i wtedy mogą się dziać cyrki z temperaturą silnika a nawet może rozerwać układ chłodzenia. Dla sprawdzenia możesz zakręcić zawór w zbiorniku na pracującym silniku aby gaz wypalił się aż przełączy się na benzynę i testuj.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group