Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc zwiazana z Temperatura
Autor Wiadomość
marcin28 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2018
Posty: 4
Skąd: Tarnów
Wysłany: 10-08-2018, 14:24   Pomoc zwiazana z Temperatura

Witajcie serdecznie, Mam pytanie, mam mitshubishi carisme z 99 z lpg 1.6, Potrzebuje waszej pomocy gdyz sam nie znam sie az tak na skutkach i przyczynach, mianowicie chodzi o temperature, a dokladniej juz po przejchaniu np 5 km od wlaczenia silnika zaczyna wzrastac temparatura, wskazowa powoli bezustannie pnie sie w gore az na czerwone pole, jedyna metoda na zmniejszenie jej wysokosci pomaga wlaczenie ogrzewania na maximum, i tak sie dzieje gdy jade wolno albo w duzym korku, ostatnio przejechalem 200 km bez stawania prawie i bylo okej a gdy trafilem na korek to odrazu do gory w 3 minuty, i znow pomoglo ogrzewanie, zanim udam sie do mechanika chce Was zapytac o opinie gdyz mechanicy sa tacy ze wszystko by chcieli wymienic a chcialbym cos wiedziec wczesniej na ten temat, czy to uszczelka czy zwykly termostat na wasze doswiadczone oko, bardzo wam dziekuje z gory za pomoc.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 11-08-2018, 16:45   

Wentylator chłodnicy chodzi załącza sie ?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
Ostatnio zmieniony przez apg2312 11-08-2018, 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-08-2018, 23:42   

marcin28, niestety masz gaz, a przy gazie to wróżenie z fusów...
Ja zacząłbym od sprawdzenia czy masz płyn i czy układ nie jest zapowietrzony.
Potem termostat.
Następnie, to o czym wspomina milo - wentylator chłodnicy - od uszkodzonej wtyczki przez elektrowłącznik po przekaźnik/bezpiecznik.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-08-2018, 11:16   

Objawy wskazują na termostat.
 
 
marcin28 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2018
Posty: 4
Skąd: Tarnów
Wysłany: 12-08-2018, 12:23   

wlasnie tak myslalem ze moze wentylator ale jak zaczoł mi sie grzac zatrzymalem sie i podnioslem maske to wentylator chodzil na pelnych obrotach a nadal samochod sie grzal, wiec to tak jakby mi odpadlo, pozyczylem raz koledze samochod i mowil ze zatrzymal sie i patrzyl jakos tam i mowi ze nic plynu nie bylo w chlodnicy ani w zbiorniku wyrownawczym choc chyba w zbiorniku nie powinno byc plynu gdyz on sam tam sie pojawia gdy za duzo jest go w ukladzie tak? a potem wraca do ukladu? poprawcie mnie jak zle mowie bo serio nie znam sie az tak na mechanice a wasza porada jest naprawde cenna i dziekuje wam za odpowiedzi :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-08-2018, 12:38   

marcin28 napisał/a:
choc chyba w zbiorniku nie powinno byc plynu gdyz on sam tam sie pojawia gdy za duzo jest go w ukladzie tak?

Na zbiorniczku wyrównawczym masz dwa przetłoczenia, dolne to min a górne to max i płyn powinien być pomiędzy nimi.
Na foto przetłoczenia zaznaczyłem na czerwono aby były bardziej wyraźne :wink: .

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
marcin28 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2018
Posty: 4
Skąd: Tarnów
Wysłany: 12-08-2018, 12:51   

A jak samochod jest wylaczony to tez powinien znajdowac sie plyn w zbiorniczku?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-08-2018, 12:52   

Tak.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-08-2018, 13:16   

Tak jak napisano wyżej może brakować płynu, w chłodnicy, w chłodnicy musi być max pod sam korek ale jeśli silnik normalnie się przełącza na gaz (reduktor nie zamarza) i ogrzewanie działa to raczej płyn jest więc raczej wina termostatu. Termostat bardzo łatwo sprawdzić, jak wskazówka jest pod czerwonym polem a chłodnica jest zimna czy chłodna (normalnie nie powinno się jej dać dotknąć) to raczej zacięty w pozycji zamkniętej termostat lub zamulona chłodnica.
 
 
marcin28 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2018
Posty: 4
Skąd: Tarnów
Wysłany: 12-08-2018, 14:33   

A więc tak Panowie, byłem właśnie w aucie patrzyłem na zimnym silniku i w chłodnicy był płyn pod korek a w zbiorniku wyrównawczym też znajdował się płyn, a z tego co pamiętam w tej długiej trasie jak mi się zagotował samochód to jak otworzyłem maskę to przynajmniej korek od chłodnicy aż parzył tak samo przewody do niej były bardzo gorące .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-08-2018, 15:56   

A jaki masz reduktor LPG i jaki przebieg na LPG? Niektóre reduktory po sporym przebiegu potrafią puszczać LPG do układu chłodzenia i wtedy mogą się dziać cyrki z temperaturą silnika a nawet może rozerwać układ chłodzenia. Dla sprawdzenia możesz zakręcić zawór w zbiorniku na pracującym silniku aby gaz wypalił się aż przełączy się na benzynę i testuj.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.