Pomoc zwiazana z Temperatura |
Autor |
Wiadomość |
marcin28
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2018 Posty: 4 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 10-08-2018, 14:24 Pomoc zwiazana z Temperatura
|
|
|
Witajcie serdecznie, Mam pytanie, mam mitshubishi carisme z 99 z lpg 1.6, Potrzebuje waszej pomocy gdyz sam nie znam sie az tak na skutkach i przyczynach, mianowicie chodzi o temperature, a dokladniej juz po przejchaniu np 5 km od wlaczenia silnika zaczyna wzrastac temparatura, wskazowa powoli bezustannie pnie sie w gore az na czerwone pole, jedyna metoda na zmniejszenie jej wysokosci pomaga wlaczenie ogrzewania na maximum, i tak sie dzieje gdy jade wolno albo w duzym korku, ostatnio przejechalem 200 km bez stawania prawie i bylo okej a gdy trafilem na korek to odrazu do gory w 3 minuty, i znow pomoglo ogrzewanie, zanim udam sie do mechanika chce Was zapytac o opinie gdyz mechanicy sa tacy ze wszystko by chcieli wymienic a chcialbym cos wiedziec wczesniej na ten temat, czy to uszczelka czy zwykly termostat na wasze doswiadczone oko, bardzo wam dziekuje z gory za pomoc. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 11-08-2018, 16:45
|
|
|
Wentylator chłodnicy chodzi załącza sie ? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
Ostatnio zmieniony przez apg2312 11-08-2018, 17:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-08-2018, 23:42
|
|
|
marcin28, niestety masz gaz, a przy gazie to wróżenie z fusów...
Ja zacząłbym od sprawdzenia czy masz płyn i czy układ nie jest zapowietrzony.
Potem termostat.
Następnie, to o czym wspomina milo - wentylator chłodnicy - od uszkodzonej wtyczki przez elektrowłącznik po przekaźnik/bezpiecznik. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-08-2018, 11:16
|
|
|
Objawy wskazują na termostat. |
|
|
|
 |
marcin28
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2018 Posty: 4 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 12-08-2018, 12:23
|
|
|
wlasnie tak myslalem ze moze wentylator ale jak zaczoł mi sie grzac zatrzymalem sie i podnioslem maske to wentylator chodzil na pelnych obrotach a nadal samochod sie grzal, wiec to tak jakby mi odpadlo, pozyczylem raz koledze samochod i mowil ze zatrzymal sie i patrzyl jakos tam i mowi ze nic plynu nie bylo w chlodnicy ani w zbiorniku wyrownawczym choc chyba w zbiorniku nie powinno byc plynu gdyz on sam tam sie pojawia gdy za duzo jest go w ukladzie tak? a potem wraca do ukladu? poprawcie mnie jak zle mowie bo serio nie znam sie az tak na mechanice a wasza porada jest naprawde cenna i dziekuje wam za odpowiedzi |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-08-2018, 12:38
|
|
|
marcin28 napisał/a: | choc chyba w zbiorniku nie powinno byc plynu gdyz on sam tam sie pojawia gdy za duzo jest go w ukladzie tak? |
Na zbiorniczku wyrównawczym masz dwa przetłoczenia, dolne to min a górne to max i płyn powinien być pomiędzy nimi.
Na foto przetłoczenia zaznaczyłem na czerwono aby były bardziej wyraźne .
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
marcin28
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2018 Posty: 4 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 12-08-2018, 12:51
|
|
|
A jak samochod jest wylaczony to tez powinien znajdowac sie plyn w zbiorniczku? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-08-2018, 12:52
|
|
|
Tak. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-08-2018, 13:16
|
|
|
Tak jak napisano wyżej może brakować płynu, w chłodnicy, w chłodnicy musi być max pod sam korek ale jeśli silnik normalnie się przełącza na gaz (reduktor nie zamarza) i ogrzewanie działa to raczej płyn jest więc raczej wina termostatu. Termostat bardzo łatwo sprawdzić, jak wskazówka jest pod czerwonym polem a chłodnica jest zimna czy chłodna (normalnie nie powinno się jej dać dotknąć) to raczej zacięty w pozycji zamkniętej termostat lub zamulona chłodnica. |
|
|
|
 |
marcin28
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2018 Posty: 4 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 12-08-2018, 14:33
|
|
|
A więc tak Panowie, byłem właśnie w aucie patrzyłem na zimnym silniku i w chłodnicy był płyn pod korek a w zbiorniku wyrównawczym też znajdował się płyn, a z tego co pamiętam w tej długiej trasie jak mi się zagotował samochód to jak otworzyłem maskę to przynajmniej korek od chłodnicy aż parzył tak samo przewody do niej były bardzo gorące . |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-08-2018, 15:56
|
|
|
A jaki masz reduktor LPG i jaki przebieg na LPG? Niektóre reduktory po sporym przebiegu potrafią puszczać LPG do układu chłodzenia i wtedy mogą się dziać cyrki z temperaturą silnika a nawet może rozerwać układ chłodzenia. Dla sprawdzenia możesz zakręcić zawór w zbiorniku na pracującym silniku aby gaz wypalił się aż przełączy się na benzynę i testuj. |
|
|
|
 |
|