Outlander II GEN Techniczne - Powietrze w paliwie.
radzik1 - 04-09-2018, 18:46 Temat postu: Powietrze w paliwie. Czy miał ktoś problem z powietrzem w paliwie.
Od początku: zaświeciła mi się kontrolka o obecności wody we filtrze paliwa.
Wymieniłem filtr na purflux-a i zaciąga powietrze do takiego stopnia że 3/4 objętości wężyka stanowi powietrze, kombinowałem na różne sposoby i nic za każdym razem to samo.
Więc zrobiłem bajpas tzn pominąłem filtr łącząc przewód idący do filtra z wychodzącym, pasują do siebie idealnie i o dziwo żadnego bąbelka z powietrzem.
Moody - 04-09-2018, 20:57
Nie musiałeś wymieniać filtra - jest w nim specjalny zaworek do spuszczania ew. wody. No chyba, że na niego był już czas.
A gdzie widzisz bąbelki? Masz przezroczyste wężyki przy filtrze?
Odpowietrzyłeś filtr przed podłączeniem do pompy wys. ciśnienia?
kajos - 04-09-2018, 21:48
na powrocie moga byc pecherzyki powietrza- to nie ma znaczenia w pracy silnika
przynajniej w BSU nie ma kurka spuszczania wody z filtra paliwa
ale wystarczy zastosowac najprostrzy filtr przeplywowy z odwodniaczem i bez problemu spuscimy wode ale nie powietrze
radzik1 - 10-09-2018, 17:01
Wiec opiszę na czym stanąłem, byłem tak zdesperowany i wkurzony że założyłem zwykły metalowy filtr paliwa, i zwykłe gumowe przewody paliwowe i co? zero powietrza w paliwie, żadnych błędów. Sukces połowiczny bo naprawiłem w druciarski sposób i nie mogę wkręcić czujnika obecności wody w paliwie ale skompletuje nowe oryginalne wężyki i filtr który jest moim głównym podejrzanym tylko muszę kupić coś innego niż purflux bo według mnie to coś nie tak z tą firmą.
kajos - 10-09-2018, 18:39
moze powietrze zaciagal poprzez oringi lub zaciski
przerob to poprostu tak jak masz ale popraw na skrecane opaski
zwykly filtr paliwa ma takie same wlasciwosci jak ten niby fabryczny a jest tanszy niz orginalny
Moody - 10-09-2018, 22:13
radzik1 napisał/a: | Wiec opiszę na czym stanąłem, byłem tak zdesperowany i wkurzony że założyłem zwykły metalowy filtr paliwa, i zwykłe gumowe przewody paliwowe i co? zero powietrza w paliwie, żadnych błędów. Sukces połowiczny bo naprawiłem w druciarski sposób i nie mogę wkręcić czujnika obecności wody w paliwie ale skompletuje nowe oryginalne wężyki i filtr który jest moim głównym podejrzanym tylko muszę kupić coś innego niż purflux bo według mnie to coś nie tak z tą firmą. |
Jestem już chyba po piątej wymianie tego filtra. Zawsze Purflux. Nie mam najmniejszych zastrzeżeń do tej firmy.
Po założeniu nowego filtra trzeba dobre 1,5 litra paliwa przepompować aby go całkowicie odpowietrzyć (aż poleci bez bąbelków).
Sprawdź czy dobrze zatrzaskujesz przewody i sprawdź czy zaworek jest zakręcony do końca.
Nowe przewody tanie nie będą a skoro przed wymianą filtra nie było z nimi problemu to znaczy, że najprawdopodobniej są OK. Przy innym typie filtra stracisz jak piszesz funkcję czujnika obecności wody no i zaworek do jej ew. szybkiego usunięcia.
kajos - 11-09-2018, 00:20
Helmuty wcale nie maja odwodniacza i jakos jezdza
wlasnie najczesciej powietrze lapie przez stare orginalne zaciski (traca sprezystosc) /oringi (staja sie sztywne)
najlepiej jest skrecac przez zaciski skrecane,tanie to i pewne
radzik1 - 11-09-2018, 13:13
właśnie że odpowietrzałem w podobny sposób ale gdy uruchomię silnik kilka sekund nie ma powietrza, dopiero po chwili zaczyna się pokazywać. Byłem w serwisie i gdybym chciał wymienić wszystkie w komorze silnika to wyszłoby około 600zł. Wszystkie przewody oglądałem na złączach czy nie jest uszkodzony jakiś oring ale nic nie widać. Muszą zamawiać przewody po kolei może trafię na winowajce. Dziękuje za odzew jeśli powrócę do oryginalnej instalacji to dam znać co było winowajcą.
Moody - 11-09-2018, 21:16
kajos napisał/a: | Helmuty wcale nie maja odwodniacza i jakos jezdza |
Może w silnikach z pompowtryskami faktycznie to nie jest problem. Ale w CR widocznie tak skoro zdecydowali taki czujnik zainstalować. Trzeba mieć na względzie, że pompa wysokiego ciśnienia w CR jest smarowana paliwem więc woda w nim będzie raczej na pewno niepożądana.
|
|
|