Powietrze w paliwie. |
Autor |
Wiadomość |
radzik1
Forumowicz
Auto: c-crosser
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 47 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 04-09-2018, 18:46 Powietrze w paliwie.
|
|
|
Czy miał ktoś problem z powietrzem w paliwie.
Od początku: zaświeciła mi się kontrolka o obecności wody we filtrze paliwa.
Wymieniłem filtr na purflux-a i zaciąga powietrze do takiego stopnia że 3/4 objętości wężyka stanowi powietrze, kombinowałem na różne sposoby i nic za każdym razem to samo.
Więc zrobiłem bajpas tzn pominąłem filtr łącząc przewód idący do filtra z wychodzącym, pasują do siebie idealnie i o dziwo żadnego bąbelka z powietrzem. |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 04-09-2018, 20:57
|
|
|
Nie musiałeś wymieniać filtra - jest w nim specjalny zaworek do spuszczania ew. wody. No chyba, że na niego był już czas.
A gdzie widzisz bąbelki? Masz przezroczyste wężyki przy filtrze?
Odpowietrzyłeś filtr przed podłączeniem do pompy wys. ciśnienia? |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 04-09-2018, 21:48
|
|
|
na powrocie moga byc pecherzyki powietrza- to nie ma znaczenia w pracy silnika
przynajniej w BSU nie ma kurka spuszczania wody z filtra paliwa
ale wystarczy zastosowac najprostrzy filtr przeplywowy z odwodniaczem i bez problemu spuscimy wode ale nie powietrze |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
radzik1
Forumowicz
Auto: c-crosser
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 47 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 10-09-2018, 17:01
|
|
|
Wiec opiszę na czym stanąłem, byłem tak zdesperowany i wkurzony że założyłem zwykły metalowy filtr paliwa, i zwykłe gumowe przewody paliwowe i co? zero powietrza w paliwie, żadnych błędów. Sukces połowiczny bo naprawiłem w druciarski sposób i nie mogę wkręcić czujnika obecności wody w paliwie ale skompletuje nowe oryginalne wężyki i filtr który jest moim głównym podejrzanym tylko muszę kupić coś innego niż purflux bo według mnie to coś nie tak z tą firmą. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 10-09-2018, 18:39
|
|
|
moze powietrze zaciagal poprzez oringi lub zaciski
przerob to poprostu tak jak masz ale popraw na skrecane opaski
zwykly filtr paliwa ma takie same wlasciwosci jak ten niby fabryczny a jest tanszy niz orginalny |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 10-09-2018, 22:13
|
|
|
radzik1 napisał/a: | Wiec opiszę na czym stanąłem, byłem tak zdesperowany i wkurzony że założyłem zwykły metalowy filtr paliwa, i zwykłe gumowe przewody paliwowe i co? zero powietrza w paliwie, żadnych błędów. Sukces połowiczny bo naprawiłem w druciarski sposób i nie mogę wkręcić czujnika obecności wody w paliwie ale skompletuje nowe oryginalne wężyki i filtr który jest moim głównym podejrzanym tylko muszę kupić coś innego niż purflux bo według mnie to coś nie tak z tą firmą. |
Jestem już chyba po piątej wymianie tego filtra. Zawsze Purflux. Nie mam najmniejszych zastrzeżeń do tej firmy.
Po założeniu nowego filtra trzeba dobre 1,5 litra paliwa przepompować aby go całkowicie odpowietrzyć (aż poleci bez bąbelków).
Sprawdź czy dobrze zatrzaskujesz przewody i sprawdź czy zaworek jest zakręcony do końca.
Nowe przewody tanie nie będą a skoro przed wymianą filtra nie było z nimi problemu to znaczy, że najprawdopodobniej są OK. Przy innym typie filtra stracisz jak piszesz funkcję czujnika obecności wody no i zaworek do jej ew. szybkiego usunięcia. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 11-09-2018, 00:20
|
|
|
Helmuty wcale nie maja odwodniacza i jakos jezdza
wlasnie najczesciej powietrze lapie przez stare orginalne zaciski (traca sprezystosc) /oringi (staja sie sztywne)
najlepiej jest skrecac przez zaciski skrecane,tanie to i pewne |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
radzik1
Forumowicz
Auto: c-crosser
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 47 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 11-09-2018, 13:13
|
|
|
właśnie że odpowietrzałem w podobny sposób ale gdy uruchomię silnik kilka sekund nie ma powietrza, dopiero po chwili zaczyna się pokazywać. Byłem w serwisie i gdybym chciał wymienić wszystkie w komorze silnika to wyszłoby około 600zł. Wszystkie przewody oglądałem na złączach czy nie jest uszkodzony jakiś oring ale nic nie widać. Muszą zamawiać przewody po kolei może trafię na winowajce. Dziękuje za odzew jeśli powrócę do oryginalnej instalacji to dam znać co było winowajcą. |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 11-09-2018, 21:16
|
|
|
kajos napisał/a: | Helmuty wcale nie maja odwodniacza i jakos jezdza |
Może w silnikach z pompowtryskami faktycznie to nie jest problem. Ale w CR widocznie tak skoro zdecydowali taki czujnik zainstalować. Trzeba mieć na względzie, że pompa wysokiego ciśnienia w CR jest smarowana paliwem więc woda w nim będzie raczej na pewno niepożądana. |
|
|
|
 |
|