To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Wymiana osłon wewnętrznych dźwigni zmiany biegów i

Mirek1275 - 17-09-2018, 11:33
Temat postu: [2.8 TD] Wymiana osłon wewnętrznych dźwigni zmiany biegów i
Jak w temacie zabrałem się do wymiany osłon wewnętrznych dźwigni zmiany biegów oraz dźwigni reduktora. :)
Zdjąłem pierścienie zabezpieczające wewnątrz tych dźwigni i spadły podkładki, ale nie wiem jak dalej dźwignie rozpołowić. :twisted:
Czy ktoś wie jak się wymienia wspomniane osłony. :?:

U-96 - 18-09-2018, 09:45

Wymieniałem kiedyś w Swoim

Z tego co pamiętam jest tam taki myk, że musisz przekręcić je względem siebie o jakiś kąt
Chyba z 90%, i wtedy rozłączyć, ale jest dość trudne ponieważ korodują wewnątrz dźwignie lewarków i trzeba użyć sporo siły, aby dały się wybić z tulei gumowych które są wewnątrz. Nie żałuj również preparatu penetrującego typy WD40 czy podobnych. Ja wybijałem potem w imadle po przez drewnianą listwę. Dało mi to trochę popalić ............
Ale nie ma innego sposobu żeby zmienić osłony
Musisz rozebrać obydwa lewarki

Pozdr.

Mirek1275 - 18-09-2018, 16:46

Udało mi się jedną dźwignię rozpołowić.
We wnętrzu tej górnej części jest zamontowany rozprężny pierścień zabezpieczający.



Teraz z kolei męczę się z gumowo - metalową tulejką, która jest zagnieciona.
Za bardzo się nie daje ściągnąć. Przy użyciu ściągacza spęcznia się.
Mam już wątpliwości, czy z dobrej strony zabrałem się, do wymiany gumowych osłon dźwigni.

MarcinKK - 18-09-2018, 20:46

Może Ci to pomoże : https://www.drive2.ru/l/9828083/
Mirek1275 - 19-09-2018, 19:13

Bardzo ciekawa relacje.
Poszedłem inną drogą i szlifierką wyciąłem zaciśnięcia na tulejkach.



Osłony gumowe na połączeniu z dźwignią miały zakręcone druty jako opaski.
Nawet ładnie to było zrobione, ale postanowiłem tego nie dawać i założyłem je bez żadnych opasek w tym miejscu.
Czy może założyć jakieś opaski?



Przyłapanie tulejki za pomocą spawu z mosiądzu, powinno umożliwić w przyszłości ponowne rozebranie tych dźwigni.


U-96 - 20-09-2018, 08:00

Mirek
Osłony w miejscu oryginalnych drutów przyłap trytkami
Spełniają zadanie bez problemu
Warto również na tym etapie odpowietrzenie skrzyni biegów wyciągnąć wyżej.
Np. pod maskę do komory silnika

Pozdr.

Mirek1275 - 23-09-2018, 11:34

U-96 napisał/a:
Warto również na tym etapie odpowietrzenie skrzyni biegów wyciągnąć wyżej


Wcześniej zastanawiałem się czy tak aby nie zrobić.
Doszedłem wtedy do wniosku, że jest tam niby gumowy zaworek zabezpieczający.
Dla świętego spokoju przedłużę odpowietrzenie skrzyni zgodnie z Twoją radą. :D
Trzeba w końcu słuchać się starszych i mądrzejszych.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group