Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Wymiana osłon wewnętrznych dźwigni zmiany biegów i
Autor Wiadomość
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 17-09-2018, 11:33   [2.8 TD] Wymiana osłon wewnętrznych dźwigni zmiany biegów i

Jak w temacie zabrałem się do wymiany osłon wewnętrznych dźwigni zmiany biegów oraz dźwigni reduktora. :)
Zdjąłem pierścienie zabezpieczające wewnątrz tych dźwigni i spadły podkładki, ale nie wiem jak dalej dźwignie rozpołowić. :twisted:
Czy ktoś wie jak się wymienia wspomniane osłony. :?:
_________________
Jest dobrze :)
Ostatnio zmieniony przez Mirek1275 18-09-2018, 16:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-09-2018, 09:45   

Wymieniałem kiedyś w Swoim

Z tego co pamiętam jest tam taki myk, że musisz przekręcić je względem siebie o jakiś kąt
Chyba z 90%, i wtedy rozłączyć, ale jest dość trudne ponieważ korodują wewnątrz dźwignie lewarków i trzeba użyć sporo siły, aby dały się wybić z tulei gumowych które są wewnątrz. Nie żałuj również preparatu penetrującego typy WD40 czy podobnych. Ja wybijałem potem w imadle po przez drewnianą listwę. Dało mi to trochę popalić ............
Ale nie ma innego sposobu żeby zmienić osłony
Musisz rozebrać obydwa lewarki

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 18-09-2018, 16:46   

Udało mi się jedną dźwignię rozpołowić.
We wnętrzu tej górnej części jest zamontowany rozprężny pierścień zabezpieczający.



Teraz z kolei męczę się z gumowo - metalową tulejką, która jest zagnieciona.
Za bardzo się nie daje ściągnąć. Przy użyciu ściągacza spęcznia się.
Mam już wątpliwości, czy z dobrej strony zabrałem się, do wymiany gumowych osłon dźwigni.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
MarcinKK 
Forumowicz

Auto: Pajero II NL 2.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 66
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-09-2018, 20:46   

Może Ci to pomoże : https://www.drive2.ru/l/9828083/
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 19-09-2018, 19:13   

Bardzo ciekawa relacje.
Poszedłem inną drogą i szlifierką wyciąłem zaciśnięcia na tulejkach.



Osłony gumowe na połączeniu z dźwignią miały zakręcone druty jako opaski.
Nawet ładnie to było zrobione, ale postanowiłem tego nie dawać i założyłem je bez żadnych opasek w tym miejscu.
Czy może założyć jakieś opaski?



Przyłapanie tulejki za pomocą spawu z mosiądzu, powinno umożliwić w przyszłości ponowne rozebranie tych dźwigni.

_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-09-2018, 08:00   

Mirek
Osłony w miejscu oryginalnych drutów przyłap trytkami
Spełniają zadanie bez problemu
Warto również na tym etapie odpowietrzenie skrzyni biegów wyciągnąć wyżej.
Np. pod maskę do komory silnika

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 23-09-2018, 11:34   

U-96 napisał/a:
Warto również na tym etapie odpowietrzenie skrzyni biegów wyciągnąć wyżej


Wcześniej zastanawiałem się czy tak aby nie zrobić.
Doszedłem wtedy do wniosku, że jest tam niby gumowy zaworek zabezpieczający.
Dla świętego spokoju przedłużę odpowietrzenie skrzyni zgodnie z Twoją radą. :D
Trzeba w końcu słuchać się starszych i mądrzejszych.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.