[2.8 TD] Wymiana osłon wewnętrznych dźwigni zmiany biegów i |
Autor |
Wiadomość |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 17-09-2018, 11:33 [2.8 TD] Wymiana osłon wewnętrznych dźwigni zmiany biegów i
|
|
|
Jak w temacie zabrałem się do wymiany osłon wewnętrznych dźwigni zmiany biegów oraz dźwigni reduktora.
Zdjąłem pierścienie zabezpieczające wewnątrz tych dźwigni i spadły podkładki, ale nie wiem jak dalej dźwignie rozpołowić.
Czy ktoś wie jak się wymienia wspomniane osłony. |
_________________ Jest dobrze |
Ostatnio zmieniony przez Mirek1275 18-09-2018, 16:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-09-2018, 09:45
|
|
|
Wymieniałem kiedyś w Swoim
Z tego co pamiętam jest tam taki myk, że musisz przekręcić je względem siebie o jakiś kąt
Chyba z 90%, i wtedy rozłączyć, ale jest dość trudne ponieważ korodują wewnątrz dźwignie lewarków i trzeba użyć sporo siły, aby dały się wybić z tulei gumowych które są wewnątrz. Nie żałuj również preparatu penetrującego typy WD40 czy podobnych. Ja wybijałem potem w imadle po przez drewnianą listwę. Dało mi to trochę popalić ............
Ale nie ma innego sposobu żeby zmienić osłony
Musisz rozebrać obydwa lewarki
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 18-09-2018, 16:46
|
|
|
Udało mi się jedną dźwignię rozpołowić.
We wnętrzu tej górnej części jest zamontowany rozprężny pierścień zabezpieczający.
Teraz z kolei męczę się z gumowo - metalową tulejką, która jest zagnieciona.
Za bardzo się nie daje ściągnąć. Przy użyciu ściągacza spęcznia się.
Mam już wątpliwości, czy z dobrej strony zabrałem się, do wymiany gumowych osłon dźwigni. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
MarcinKK
Forumowicz
Auto: Pajero II NL 2.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2016 Posty: 66 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 19-09-2018, 19:13
|
|
|
Bardzo ciekawa relacje.
Poszedłem inną drogą i szlifierką wyciąłem zaciśnięcia na tulejkach.
Osłony gumowe na połączeniu z dźwignią miały zakręcone druty jako opaski.
Nawet ładnie to było zrobione, ale postanowiłem tego nie dawać i założyłem je bez żadnych opasek w tym miejscu.
Czy może założyć jakieś opaski?
Przyłapanie tulejki za pomocą spawu z mosiądzu, powinno umożliwić w przyszłości ponowne rozebranie tych dźwigni.
 |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-09-2018, 08:00
|
|
|
Mirek
Osłony w miejscu oryginalnych drutów przyłap trytkami
Spełniają zadanie bez problemu
Warto również na tym etapie odpowietrzenie skrzyni biegów wyciągnąć wyżej.
Np. pod maskę do komory silnika
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 23-09-2018, 11:34
|
|
|
U-96 napisał/a: | Warto również na tym etapie odpowietrzenie skrzyni biegów wyciągnąć wyżej |
Wcześniej zastanawiałem się czy tak aby nie zrobić.
Doszedłem wtedy do wniosku, że jest tam niby gumowy zaworek zabezpieczający.
Dla świętego spokoju przedłużę odpowietrzenie skrzyni zgodnie z Twoją radą.
Trzeba w końcu słuchać się starszych i mądrzejszych. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
|