Pajero II - [2.8 TD] Wyciek reduktor
seb100 - 07-10-2018, 18:09 Temat postu: [2.8 TD] Wyciek reduktor Podpowiedzcie proszę co zrobić:
był wyciek na reduktorze z przodu na wejściu wału, wymieniony uszczelniacz na nowy oryginał i przejechałem może 30 km i znowu jest wyciek mniejszy bo mniejszy ale nadal, czy może olej wyciekać z jakiegoś innego miejsca z przodu reduktora niż z uszczelniacza?
U-96 - 08-10-2018, 08:52
Nie
Za duży masz luz na wale, dlatego wybija ci uszczelniacz i masz wyciek
Prucie reduktora cię czeka i wymiana łożyskowania
Pozdr.
Michał_PIII - 08-10-2018, 13:49
Lub flansza w miejscu w którym chodzi uszczelniacz jest już wytarta i uszczelniacz dobrze nie uszczelnia
seb100 - 08-10-2018, 16:18
A może trzeba zrobić jak napisał jeden z kolegów na forum;
"Witam. Miałem podobną sytuacje że po wymianie uszczelniacza olej nadal wyciekał z reduktora przednim wałem . Okazało się że uszczelniacz był dobry a wyciek był z widłaka wału przedniego. Frezowany widłak wału który jest nakładany na końcówkę reduktora od strony krzyżaka zaślepiony jest blaszanym brokiem i wyciek oleju z tego broka jest podobny do wycieku uszkodzonego uszczelniacza. Należy więc wymienić broka lub uszczelni widłak od strony reduktora. Należy dobrze wymyć widłak i odtłuścić benzyną wcisnąć silikon od strony frezowanej a następnie wcisnąć filcowy krążek grubości około 0,5 cm. i pozostawić do wyschnięcia. Ja zrobiłem tym drugim sposobem i od kilku lat nie mam wycieku. Pozdrawiam. Górecki Wł."
U-96 - 10-10-2018, 08:21
Faktycznie o tym zapomniałem
zdarzało się.
Ale tak czy inaczej jak już wykręcisz wał aby uszczelnić widłak przegubu
od razu sprawdzisz sobie luz na wyjściu z reduktora
Pozdr.
seb100 - 10-10-2018, 08:29
I okazało się, że puszcza jednak ten brok, na wale a nie uszczelniacz. Trochę kleju do szyb + filcowy krążek (jak radzili koledzy) i wszystko szczelne. Tylko jedna uwaga, kleju naprawdę troszkę, albo najlepiej na krążek filcowy i dopiero wpychamy bo ja chciałem "dobrze " zakleić i potem 15 minut wydłubywałem nadmiar kleju.
|
|
|