[XX-92]Colt C50 i starsze - Pytanie o zachowanie się auta
Anonymous - 02-04-2007, 07:05 Temat postu: Pytanie o zachowanie się auta Cześć wszystkim.
Mam takie pytanie jak wam się zachowuje samochód jeżeli np.przy 30km/h zamiast dwójki jest załączona trójka lub przy 50 załączona jest czwórka.
Bo u mnie bardzo się dławi i szarpie czy to jest normalne bo tak się zastanawiam?
pozdrawiam
Krzyzak - 02-04-2007, 08:56
moj sie nie dlawi (dlawil sie, jak przez pomylke z 3-ki ruszalem), tym niemniej nie powinno sie jezdzic na tak niskich obrotach, bo mocno niszczysz silnik
Anonymous - 02-04-2007, 11:52
Ja mam colcika z automatyczna skrzynia biegow i nie mam takich problemow, ale jezdze casem lancerem brata i jak prz 30km/h jest trojka to nic sie nie dzieje i nic nie szrpie a pozatym to standardowo przy 50km/h wrzucam 4 i jedzie super:), moze to jest wina paliwa. Kiedys jak zatankowalem na jakiejs stacji paliwowej "nie podam nazwy":) to moj aitomacik sie dlawil. Więc moze sprawdz jak jest jak zatankujesz na innej stacji paliwowej. POZDRAWIAM
Anonymous - 02-04-2007, 14:15
Cześć Krzyżak.
To uważasz że wbicie 4 przy 50km/h to za szybko?
To jak możesz to napisz przy jakich prędkościach włącza się jakie biegi.
Pozdrawiam
Krzyzak - 02-04-2007, 15:09
wszystko zalezy od potrzeby chwili i innych uwarunkowan - przecietnie zmieniam tak:
1 - ruszam
2 - od 10 do 50
3 - od 40 do 70
4 - od 60 do 90
5 - powyzej
ale bywa, ze i na 3 jade 100 (gdy chce kogos wyprzedzic) jak i na 4 - 50 - tylko, ze z gorki i delikatnie przyspieszam
generalnie staram sie nie miec mniej jak 2000 rpm - no chyba, ze na biegach ponizej przelozenia 1:1 (czyli 1,2,3)
Anonymous - 03-04-2007, 11:36
Cześć Krzyżak.
Po wczorajszej jeździe zauważyłemże te szarpanie to wygląda jakby miał przerwy w dopływie paliwa i tak szarpie.
mógłbyś mi powiedzieć jak działa układ ciśnienia paliwa (ogólnie układ paliwowy) i jak mozna sprawdzić czy nic mu nie dolega.
Pozdrawiam endriu24
Krzyzak - 03-04-2007, 11:42
mozesz zmierzyc cisnienie na listwie wtryskowej - za filtrem paliwa wklada sie trojnik i bada cisnienie (w faq->download sa manuale i tam sa wypisane wlasciwe wartosci)
jak dziala uklad paliwowy? - w skrocie:
- pompa pompuje z baku, potem jest filtr, potem listwa wtryskowa, potem regulator cisnienia (zalezny od podcisnienia w kolektorze ssacym), a nadmiar jest kierowany przez zawor (ktory zapobiega cofaniu sie paliwa - czyli przepuszcza w 1 strone i dziala na takiej zasadzie jak pistolety na wode) z powrotem do baku
w tym czasie czesc paliwa, ktora paruje jest kierowana do filtra weglowego a stamtand przez elektrozawor (otwierajacy sie powyzej 3000 rpm i na goracym silniku) do kolektora ssacego
Anonymous - 03-04-2007, 13:19
A ja mam pytanie od czego są takie dwa wężyki znajdujące się zaraz "przy szybie" jak się otworzy maskę i od nich odchodzi wtyczka z dwoma kabelkami?
pozdrawiam
wojmi1 - 03-04-2007, 13:25
endriu24, raczej to uklad w/n i wyglada na swiece lub kable w/n albo zle ustawiony zaplon.
bez uczonej retoryki jezeli na wlaczonym silniku zdejmniesz przewod powrotny z listwy paliwowej i bedzie ci lala benzyna tzn ze paliwa w listwie jest dosc i ma odpowiednie cisnienie ?regulator cisnienia by nie przepuscil/
Anonymous - 03-04-2007, 13:53
Dzięki wojmi 1.
Przy okazji sprawdzę świece.
Pozdrawiam
Krzyzak - 03-04-2007, 14:48
endriu24 napisał/a: | A ja mam pytanie od czego są takie dwa wężyki znajdujące się zaraz "przy szybie" jak się otworzy maskę i od nich odchodzi wtyczka z dwoma kabelkami?
pozdrawiam |
zrob fote i pokaz; wstepnie: elektrozawor oczyszczania filtra weglowego
Anonymous - 04-04-2007, 08:31
Cześć Krzyżak .
Z tym szarpaniem to już chyba wiem.
Miałem mało paliwa w zbiorniku i nie wiem czy nie ma na dnie jakiegoś syfu albo te paliwo było złej jakości.
Dzisiaj zatankowałem i do roboty zajechałem normalnie i nawet przy niższych prędkościach nie szarpał.
Tą fotkę postaram się zrobić dzisiaj.
Pozdrawiam
|
|
|