Pytanie o zachowanie się auta |
Autor |
Wiadomość |
endriu24 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2007, 07:05 Pytanie o zachowanie się auta
|
|
|
Cześć wszystkim.
Mam takie pytanie jak wam się zachowuje samochód jeżeli np.przy 30km/h zamiast dwójki jest załączona trójka lub przy 50 załączona jest czwórka.
Bo u mnie bardzo się dławi i szarpie czy to jest normalne bo tak się zastanawiam?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24371 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-04-2007, 08:56
|
|
|
moj sie nie dlawi (dlawil sie, jak przez pomylke z 3-ki ruszalem), tym niemniej nie powinno sie jezdzic na tak niskich obrotach, bo mocno niszczysz silnik |
|
|
|
 |
olek1222 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2007, 11:52
|
|
|
Ja mam colcika z automatyczna skrzynia biegow i nie mam takich problemow, ale jezdze casem lancerem brata i jak prz 30km/h jest trojka to nic sie nie dzieje i nic nie szrpie a pozatym to standardowo przy 50km/h wrzucam 4 i jedzie super:), moze to jest wina paliwa. Kiedys jak zatankowalem na jakiejs stacji paliwowej "nie podam nazwy":) to moj aitomacik sie dlawil. Więc moze sprawdz jak jest jak zatankujesz na innej stacji paliwowej. POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
endriu24 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2007, 14:15
|
|
|
Cześć Krzyżak.
To uważasz że wbicie 4 przy 50km/h to za szybko?
To jak możesz to napisz przy jakich prędkościach włącza się jakie biegi.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24371 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-04-2007, 15:09
|
|
|
wszystko zalezy od potrzeby chwili i innych uwarunkowan - przecietnie zmieniam tak:
1 - ruszam
2 - od 10 do 50
3 - od 40 do 70
4 - od 60 do 90
5 - powyzej
ale bywa, ze i na 3 jade 100 (gdy chce kogos wyprzedzic) jak i na 4 - 50 - tylko, ze z gorki i delikatnie przyspieszam
generalnie staram sie nie miec mniej jak 2000 rpm - no chyba, ze na biegach ponizej przelozenia 1:1 (czyli 1,2,3) |
|
|
|
 |
endriu24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2007, 11:36
|
|
|
Cześć Krzyżak.
Po wczorajszej jeździe zauważyłemże te szarpanie to wygląda jakby miał przerwy w dopływie paliwa i tak szarpie.
mógłbyś mi powiedzieć jak działa układ ciśnienia paliwa (ogólnie układ paliwowy) i jak mozna sprawdzić czy nic mu nie dolega.
Pozdrawiam endriu24 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24371 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-04-2007, 11:42
|
|
|
mozesz zmierzyc cisnienie na listwie wtryskowej - za filtrem paliwa wklada sie trojnik i bada cisnienie (w faq->download sa manuale i tam sa wypisane wlasciwe wartosci)
jak dziala uklad paliwowy? - w skrocie:
- pompa pompuje z baku, potem jest filtr, potem listwa wtryskowa, potem regulator cisnienia (zalezny od podcisnienia w kolektorze ssacym), a nadmiar jest kierowany przez zawor (ktory zapobiega cofaniu sie paliwa - czyli przepuszcza w 1 strone i dziala na takiej zasadzie jak pistolety na wode) z powrotem do baku
w tym czasie czesc paliwa, ktora paruje jest kierowana do filtra weglowego a stamtand przez elektrozawor (otwierajacy sie powyzej 3000 rpm i na goracym silniku) do kolektora ssacego |
|
|
|
 |
endriu24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2007, 13:19
|
|
|
A ja mam pytanie od czego są takie dwa wężyki znajdujące się zaraz "przy szybie" jak się otworzy maskę i od nich odchodzi wtyczka z dwoma kabelkami?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 03-04-2007, 13:25
|
|
|
endriu24, raczej to uklad w/n i wyglada na swiece lub kable w/n albo zle ustawiony zaplon.
bez uczonej retoryki jezeli na wlaczonym silniku zdejmniesz przewod powrotny z listwy paliwowej i bedzie ci lala benzyna tzn ze paliwa w listwie jest dosc i ma odpowiednie cisnienie ?regulator cisnienia by nie przepuscil/ |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
endriu24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2007, 13:53
|
|
|
Dzięki wojmi 1.
Przy okazji sprawdzę świece.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24371 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-04-2007, 14:48
|
|
|
endriu24 napisał/a: | A ja mam pytanie od czego są takie dwa wężyki znajdujące się zaraz "przy szybie" jak się otworzy maskę i od nich odchodzi wtyczka z dwoma kabelkami?
pozdrawiam |
zrob fote i pokaz; wstepnie: elektrozawor oczyszczania filtra weglowego |
|
|
|
 |
endriu24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2007, 08:31
|
|
|
Cześć Krzyżak .
Z tym szarpaniem to już chyba wiem.
Miałem mało paliwa w zbiorniku i nie wiem czy nie ma na dnie jakiegoś syfu albo te paliwo było złej jakości.
Dzisiaj zatankowałem i do roboty zajechałem normalnie i nawet przy niższych prędkościach nie szarpał.
Tą fotkę postaram się zrobić dzisiaj.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|