[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Ukręcona piasta tył
sepuuku - 27-12-2018, 18:52 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Ukręcona piasta tył Witam czy zdarzyła się komuś sytuacja, żeby ukręciła się (przynajmniej tak to wygląda) tylna piasta w Galancie. Wcześniej wyczuwalny był luz na prawym kole i tu stawiałem na zatarte łożysko, jednak wymieniłem łożyska obu osi na skf (koyo) i po kilku dniach ukręciła się piasta z lewej strony. Za mojej kadencji posiadania Gala ok 50 tys., nie miłam żadnego bocznego uderzenia kołami, wpadnięcia w żadną większą dziurę.
Mam również problem ze znanym na forum uciekaniem tyłu auta na nierównościach, studzienkach. Czy może być to powodem ukręcenia się piast?
Wymieniony został wahacze tylne od regulacji razem ze śrubami mimośrodowymi. Zrobiona geometria. Amortyzatory tylne wymienione na KYB Ultra SR. W niedługi czasie wymieniam pozostałe wahacze dolne i wszystkie tuleje na zwrotnicach na poli z Olkusza.
Hugo - 27-12-2018, 19:44
Nieprawdopodobne! Nigdy się z czymś takim nie spotkałem, w dodatku w przypadku SKF-a. Tutaj widać ewidentnie wadę materiału.
sepuuku - 27-12-2018, 20:09
Zaznaczę tylko, że piasty pozostały oryginalne, mechanik przeprasował łożyska (mała piasta) na koyo w pudełkach skf. Wątpię także żeby ktoś zmieniał piasty na jakieś zamienniki, ponieważ przy demontażu było widać że łożyska były koyo.
Auto ma ok. 200tys przebiegu (wiadomości jak z tym jest). Piasty urwały się na prostej drodze. Powiem że teraz trochę strach jeździć, ponieważ nie było żadnych oznak. Jedyne co działo się z tyłem to wcześniej wspomniane uciekanie tyłu, ale tu obstawiam tuleje, bo czuć delikatne luzy i widać, że są zmęczone.
Czy ma ktoś jakiś pomysł? Czy pozostaje jedynie wzrokowe sprawdzenie piasty, czy nie posiada uszkodzeń?
jacek11 - 27-12-2018, 21:21
Na zdjęciu dokładnie widać,że pęknięcie było już dużo wcześniej. Odstawiam,że podczas prasowania łożyska,reszta została naruszona,i kwestią czasu było całkowite pęknięcie.
Zwróć uwagę,że część pęknięcia jest zardzewiała,a część całkiem czysta.
Pozostaje wymienić obie piasty dla spokoju.
robertdg - 28-12-2018, 07:14
jacek11 napisał/a: | Na zdjęciu dokładnie widać,że pęknięcie było już dużo wcześniej. | Oczywiście niemal połowa wałka nosi ślady wcześniejszego pękniecia
Krzyzak - 28-12-2018, 13:23
Podczas zmiany łożyska to jak ściągał wewnętrzną bieżnię? - może ścinał flexem? normalna praktyka o ile robi się to dobrze, ale można tak naciąć, że pęknie potem piasta
jednak jak piszą koledzy - to jest dość stara kwestia już, połowa materiału już zaczęła rdzewieć
pęknięta piasta - już raz widziałem taką na forum, też tylna, ale to było coś taniego, chiński zamiennik
przemek1602 - 28-12-2018, 17:55
Pewnie tłukł i może poszło pęknięcie gdzieś.
Hugo - 26-08-2020, 19:55
Jaki jest moment dokręcania nakrętki mocującej łożysko tylnego koła na piaście?
Bizi78 - 26-08-2020, 20:05
Hugo - 27-08-2020, 08:08
Chodzi mi o dokręcenie nakrętki nr 7.
Bizi78 - 27-08-2020, 11:18
Hugo napisał/a: | Chodzi mi o dokręcenie nakrętki nr 7. |
A to nie jest czasem koronka abs-u .
Manual nie podaje wartości w Nm.
Hugo - 27-08-2020, 13:12
Najpierw dokręcasz nakrętką łożysko, a później nabijasz koronkę ABS-u. Już wiem, nakrętkę dokręca się na maksa
Krzyzak - 27-08-2020, 21:54
Hugo napisał/a: | nakrętkę dokręca się na maksa | czyli w praktyce ok. 200Nm a potem zaklepuje rant w wyfrezowaną szczelinę
Hugo - 27-08-2020, 22:36
Krzyzak napisał/a: | czyli w praktyce ok. 200Nm a potem zaklepuje rant w wyfrezowaną szczelinę | Dokładnie.
|
|
|