[EA5A/W 2.5] Ukręcona piasta tył |
Autor |
Wiadomość |
sepuuku
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 27-12-2018, 18:52 [EA5A/W 2.5] Ukręcona piasta tył
|
|
|
Witam czy zdarzyła się komuś sytuacja, żeby ukręciła się (przynajmniej tak to wygląda) tylna piasta w Galancie. Wcześniej wyczuwalny był luz na prawym kole i tu stawiałem na zatarte łożysko, jednak wymieniłem łożyska obu osi na skf (koyo) i po kilku dniach ukręciła się piasta z lewej strony. Za mojej kadencji posiadania Gala ok 50 tys., nie miłam żadnego bocznego uderzenia kołami, wpadnięcia w żadną większą dziurę.
Mam również problem ze znanym na forum uciekaniem tyłu auta na nierównościach, studzienkach. Czy może być to powodem ukręcenia się piast?
Wymieniony został wahacze tylne od regulacji razem ze śrubami mimośrodowymi. Zrobiona geometria. Amortyzatory tylne wymienione na KYB Ultra SR. W niedługi czasie wymieniam pozostałe wahacze dolne i wszystkie tuleje na zwrotnicach na poli z Olkusza.
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-12-2018, 19:44
|
|
|
Nieprawdopodobne! Nigdy się z czymś takim nie spotkałem, w dodatku w przypadku SKF-a. Tutaj widać ewidentnie wadę materiału. |
|
|
|
 |
sepuuku
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 27-12-2018, 20:09
|
|
|
Zaznaczę tylko, że piasty pozostały oryginalne, mechanik przeprasował łożyska (mała piasta) na koyo w pudełkach skf. Wątpię także żeby ktoś zmieniał piasty na jakieś zamienniki, ponieważ przy demontażu było widać że łożyska były koyo.
Auto ma ok. 200tys przebiegu (wiadomości jak z tym jest). Piasty urwały się na prostej drodze. Powiem że teraz trochę strach jeździć, ponieważ nie było żadnych oznak. Jedyne co działo się z tyłem to wcześniej wspomniane uciekanie tyłu, ale tu obstawiam tuleje, bo czuć delikatne luzy i widać, że są zmęczone.
Czy ma ktoś jakiś pomysł? Czy pozostaje jedynie wzrokowe sprawdzenie piasty, czy nie posiada uszkodzeń? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 27-12-2018, 21:21
|
|
|
Na zdjęciu dokładnie widać,że pęknięcie było już dużo wcześniej. Odstawiam,że podczas prasowania łożyska,reszta została naruszona,i kwestią czasu było całkowite pęknięcie.
Zwróć uwagę,że część pęknięcia jest zardzewiała,a część całkiem czysta.
Pozostaje wymienić obie piasty dla spokoju. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-12-2018, 07:14
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Na zdjęciu dokładnie widać,że pęknięcie było już dużo wcześniej. | Oczywiście niemal połowa wałka nosi ślady wcześniejszego pękniecia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-12-2018, 13:23
|
|
|
Podczas zmiany łożyska to jak ściągał wewnętrzną bieżnię? - może ścinał flexem? normalna praktyka o ile robi się to dobrze, ale można tak naciąć, że pęknie potem piasta
jednak jak piszą koledzy - to jest dość stara kwestia już, połowa materiału już zaczęła rdzewieć
pęknięta piasta - już raz widziałem taką na forum, też tylna, ale to było coś taniego, chiński zamiennik |
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 28-12-2018, 20:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 28-12-2018, 17:55
|
|
|
Pewnie tłukł i może poszło pęknięcie gdzieś. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-08-2020, 19:55
|
|
|
Jaki jest moment dokręcania nakrętki mocującej łożysko tylnego koła na piaście? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-08-2020, 20:05
|
|
|
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-08-2020, 08:08
|
|
|
Chodzi mi o dokręcenie nakrętki nr 7. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-08-2020, 11:18
|
|
|
Hugo napisał/a: | Chodzi mi o dokręcenie nakrętki nr 7. |
A to nie jest czasem koronka abs-u .
Manual nie podaje wartości w Nm. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-08-2020, 13:12
|
|
|
Najpierw dokręcasz nakrętką łożysko, a później nabijasz koronkę ABS-u. Już wiem, nakrętkę dokręca się na maksa |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-08-2020, 21:54
|
|
|
Hugo napisał/a: | nakrętkę dokręca się na maksa | czyli w praktyce ok. 200Nm a potem zaklepuje rant w wyfrezowaną szczelinę |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-08-2020, 22:36
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | czyli w praktyce ok. 200Nm a potem zaklepuje rant w wyfrezowaną szczelinę | Dokładnie. |
|
|
|
 |
|