Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Ukręcona piasta tył
Autor Wiadomość
sepuuku 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Gubin
  Wysłany: 27-12-2018, 18:52   [EA5A/W 2.5] Ukręcona piasta tył

Witam czy zdarzyła się komuś sytuacja, żeby ukręciła się (przynajmniej tak to wygląda) tylna piasta w Galancie. Wcześniej wyczuwalny był luz na prawym kole i tu stawiałem na zatarte łożysko, jednak wymieniłem łożyska obu osi na skf (koyo) i po kilku dniach ukręciła się piasta z lewej strony. Za mojej kadencji posiadania Gala ok 50 tys., nie miłam żadnego bocznego uderzenia kołami, wpadnięcia w żadną większą dziurę.
Mam również problem ze znanym na forum uciekaniem tyłu auta na nierównościach, studzienkach. Czy może być to powodem ukręcenia się piast?
Wymieniony został wahacze tylne od regulacji razem ze śrubami mimośrodowymi. Zrobiona geometria. Amortyzatory tylne wymienione na KYB Ultra SR. W niedługi czasie wymieniam pozostałe wahacze dolne i wszystkie tuleje na zwrotnicach na poli z Olkusza.





 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-12-2018, 19:44   

Nieprawdopodobne! Nigdy się z czymś takim nie spotkałem, w dodatku w przypadku SKF-a. Tutaj widać ewidentnie wadę materiału.
 
 
sepuuku 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Gubin
Wysłany: 27-12-2018, 20:09   

Zaznaczę tylko, że piasty pozostały oryginalne, mechanik przeprasował łożyska (mała piasta) na koyo w pudełkach skf. Wątpię także żeby ktoś zmieniał piasty na jakieś zamienniki, ponieważ przy demontażu było widać że łożyska były koyo.
Auto ma ok. 200tys przebiegu (wiadomości jak z tym jest). Piasty urwały się na prostej drodze. Powiem że teraz trochę strach jeździć, ponieważ nie było żadnych oznak. Jedyne co działo się z tyłem to wcześniej wspomniane uciekanie tyłu, ale tu obstawiam tuleje, bo czuć delikatne luzy i widać, że są zmęczone.
Czy ma ktoś jakiś pomysł? Czy pozostaje jedynie wzrokowe sprawdzenie piasty, czy nie posiada uszkodzeń?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11178
Skąd: Radomsko
Wysłany: 27-12-2018, 21:21   

Na zdjęciu dokładnie widać,że pęknięcie było już dużo wcześniej. Odstawiam,że podczas prasowania łożyska,reszta została naruszona,i kwestią czasu było całkowite pęknięcie.
Zwróć uwagę,że część pęknięcia jest zardzewiała,a część całkiem czysta.
Pozostaje wymienić obie piasty dla spokoju.
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-12-2018, 07:14   

jacek11 napisał/a:
Na zdjęciu dokładnie widać,że pęknięcie było już dużo wcześniej.
Oczywiście niemal połowa wałka nosi ślady wcześniejszego pękniecia
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-12-2018, 13:23   

Podczas zmiany łożyska to jak ściągał wewnętrzną bieżnię? - może ścinał flexem? normalna praktyka o ile robi się to dobrze, ale można tak naciąć, że pęknie potem piasta
jednak jak piszą koledzy - to jest dość stara kwestia już, połowa materiału już zaczęła rdzewieć
pęknięta piasta - już raz widziałem taką na forum, też tylna, ale to było coś taniego, chiński zamiennik
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 28-12-2018, 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 28-12-2018, 17:55   

Pewnie tłukł i może poszło pęknięcie gdzieś.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-08-2020, 19:55   

Jaki jest moment dokręcania nakrętki mocującej łożysko tylnego koła na piaście?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-08-2020, 20:05   

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-08-2020, 08:08   

Chodzi mi o dokręcenie nakrętki nr 7.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-08-2020, 11:18   

Hugo napisał/a:
Chodzi mi o dokręcenie nakrętki nr 7.

A to nie jest czasem koronka abs-u :?: .
Manual nie podaje wartości w Nm.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-08-2020, 13:12   

Najpierw dokręcasz nakrętką łożysko, a później nabijasz koronkę ABS-u. Już wiem, nakrętkę dokręca się na maksa :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-08-2020, 21:54   

Hugo napisał/a:
nakrętkę dokręca się na maksa
czyli w praktyce ok. 200Nm a potem zaklepuje rant w wyfrezowaną szczelinę
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-08-2020, 22:36   

Krzyzak napisał/a:
czyli w praktyce ok. 200Nm a potem zaklepuje rant w wyfrezowaną szczelinę
Dokładnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.