[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Pobór prądu
1lukaszp1 - 16-01-2019, 16:55 Temat postu: Pobór prądu Witam
Koledzy w 2.0 DID jaki jest prawidłowy pobór prądu na postoju .ja sprawdziłem multimetrem podłączony szeregowo w klemę - ujemną i wychodzi 0,14 Amper to jest 140mA chyba trochę za dużo z tego co dowiedziałem się z Youtube to powinno być 0,00A przy ustawieniu miernika na 10 lub 20A a drugi pomiar ustawiamy miernik na 200mA i powinno mieścić się do max 0,50mA jak to u was jest? Mam położony alarm i po wycięciu bezpiecznik pokazuje 140mA A jak dioda miga z alarmu skacze odczyt między 140a150mA czy to norma?
sharky - 17-01-2019, 00:33
Masz zdecydowanie za duży pobór prądu. Coś Ci go "kradnie". Może to być np. świecąca cały czas żaróweczka w bagażniku. Dopuszczalny pobór prądu w czasie spoczynku to około 50 mA (0,05 A). Z reguły jest to około 20-30 mA (0,02-0,03 A). Najlepiej zmierzyć na zamkniętym i uzbrojonym alarmie (odczekaj minimum jedną minutę), z wciśniętym czujnikiem pod maską.
1lukaszp1 - 17-01-2019, 09:22
Tyle to wiem ,a mieżyłeś u siebie ? Czy tylko z teorji mówisz ile powinno być .
[ Dodano: 17-01-2019, 11:19 ]
Wyciągnąłem wszystkie bezpieczniki dalej pokazywała 140ma po wycięciu alarmu 130ma A po wycięciu pod maską drugi z lewej u góry ten z przedłużają 30-to amperowy O oznaczeniu IOD Nie pobiera prądu od czego ten bezpiecznik?
sharky - 17-01-2019, 12:20
Nie mierzyłem, ale nie muszę, bo wszystko jest ok. Jeżeli miałbym taki duży pobór prądu jak u Ciebie to nie odpaliłbym auta po kilku dniach przy obecnych temperaturach. Przerabiałem taki problem w poprzednim aucie. Radio z elektrycznie opuszczanym panelem kradło prąd, było to 160 mA (0,16 A). Akumulator (nowy z Centry) latem po kilku dniach rozładowywał się na tyle, że nie szło odpalić auta. Po podłączeniu radia pod zapłon wszystko wróciło do normy, a pobór prądu w spoczynku spadł do 20 mA (0,02 A) na zamkniętym aucie i uzbrojonym alarmie. Auto stało tygodniami i odpalało bez problemu. Także musisz szukać przyczyny, bo coś jest ewidentnie nie tak.
Opis bezpieczników jest w instrukcji obsługi dostępnej na forum, sprawdź tam, powinno być.
Bizi78 - 17-01-2019, 12:59
Wydaje mi się, że jest on od systemu audio i hands free.
tyku - 17-01-2019, 13:16
Jak bezpiecznik od audio, to pewnie moduł Bluetooth pobiera prąd (jak jest).
Bizi78 - 17-01-2019, 13:32
tyku napisał/a: | Jak bezpiecznik od audio, to pewnie moduł Bluetooth pobiera prąd (jak jest). |
1lukaszp1 - 17-01-2019, 14:21
Dzwoniłem do serwisu ten bezpiecznik IOD TO TRANSPORTOWY w serwisie go wyciągają do transportu wyłancza odbiorniki w środku.jutro sprawdzę radio bo było dokładne dotykowe duże ja go nie podłanczałem i kamera cofania radiowy przekaz obrazu i tak myślę że to może być to .jutro sprawdzę ,jak tu się dodaję fotki?
Bizi78 - 17-01-2019, 14:25
Tak jak napisał tyku często w lancerach pada moduł Bluetooth.
Nie wiem jak z dostępem do niego bo może warto najpierw jego wypiąć i sprawdzić pobór.
1lukaszp1 - 17-01-2019, 14:48
gdzie ten blutuf jest . Dodawanie tu fotek to jakaś porażka jak tu wżucić foto.....
[ Komentarz dodany przez: Bizi78: 17-01-2019, 15:35 ]
Bizi78 - 17-01-2019, 15:32
Co do fotek to poprzez podanie linka do hostingu typu:
www.fotosik.pl
www.tinypic.pl
Co do modułu to za schowkiem.
1lukaszp1 - 17-01-2019, 15:39
[URL]http://URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/ae72a8d0d9a5434d] [/URL][/URL]
[ Dodano: 17-01-2019, 16:07 ]
Ten bezpiecznik co palcem pokazuję , ale ja mam zwykły klucz do stacyjka to u mnie tego nie ma chyba, no nic jutro zerknę.
Problem rozwiązany radiowy odbiornik obrazy z kamery cofania był podłączony do żółtego kabla podczymania pamięci radia i cały czas pobierał prąd 120 mA ,podłączyłem do czerwonego po zapłonie i teraz jest niecałe 20 mA.https://www.fotosik.pl/zd...4ea8QFM7aSMOqLT
[ Dodano: 18-01-2019, 15:21 ]
[URL=https://images91.fotosik.pl/108/f77c2b2a4a31098c.jpg] [/URL]
https://www.fotosik.pl/zd...UV5KlWW6HMJTh0v
HUGIO - 18-01-2019, 20:24
1lukaszp1, Zdjęcia dodawaj w IMG, a nie URL
1lukaszp1 - 18-01-2019, 21:27
PewnyPL - 09-02-2020, 15:57 Temat postu: Lancer 2008 1.8 - pobór prądu na postoju Witam.
Od półtorej tygodnia jestem właścicielem Lancera 1.8 z 2008 roku. Nie miałem okazji zbyt daleko nim pojeździć, jedynie ~50km żeby go na parking przywieźć, po czym stał trochę zanim załatwiłem wszystkie papiery.
Do rzeczy. Chciałęm dzisiaj go zabrać z parkingu pod dom, ale po ~10 dniach postoju (po drodze silnik był uruchomiony 3 razy celem przeparkowania, pracował tylko chwilowo) przy próbie odpalenia silnika słychać było jedynie taki elektryczny 'terkot'. Po sprawdzeniu akumulatora miernikiem okazało się że ma tylko ~11V. No cóż, pójdzie pod prostownik, ale jak już miałem miernik przy sobie, to sprawdziłem pobór prądu.
Miernik cęgowy, mierzony na przewodzie minusowym (gdyż plusowy jest 'zabudowany' i nie ma dostępu prostego do niego). Przy otwartych drzwiach kierowcy, kluczyk nie w stacyjce miernik wskazał -0.9A. Po zamknięciu drzwi, zamknięciu centralnego zamka i odczekaniu około minuty zmierzyłem ponownie, pobór wynosił -0.7A.
Nie jestem specjalistą odnośnie samochodów, ale ten pobór wydaje mi się dość wysoki. Nie zwróciłem uwagi na pojemność akumulatora, ale przy takim poborze to akumulator 100Ah by się rozładował w ciągu 6 dni.
Czy ktoś mierzył pobór prądu w swoim Lancerze?
EDIT: Widzę że mój temat został z tym połączony. Szczerze mówiąc, opcją szukaj nie mogłem go znaleźć, nie wiem czemu. W każdym razie, widzę że jest u mnie stanowczo zbyt duży pobór prądu. To może być ten moduł Bluetooth jak wyżej wspomniano, jest u mnie uszkodzony (MMCS zgłasza błąd systemowy przy wybraniu menu bluetooth).
Jak jest z rozbieraniem i dostaniem się do MMCS?
|
|
|