Carisma - Techniczne - Auto gaśnie na wolnych obrotach
wojak999 - 23-01-2019, 20:36 Temat postu: Auto gaśnie na wolnych obrotach Hej. Moja Cari 1.8 GDI DA2A 4G93 gaśnie na wolnych obrotach ale nie dzieje się to zawsze. Przy odpalaniu jest normalnie, odpala, jest ssanie przy około 1000/min i po kilkudziesięciu sekundach opadają obroty do swoich normalnych czyli 400/500(takie podobno to auto ma obroty). Jednak po przejechaniu kilku km, zgaszeniu i po jakimś czasie odpaleniu auto gaśnie albo jest bliskie zgaśnięcia ale broni się przed nim wachlując obrotami. Miałem ten problem już w lecie i wtedy pojechałem go podpiąć pod kompa, jednak nie wykazało błędów. Ale samo przelecenie po opcjach pomogło i auto ustabilizowało obroty. Teraz jednak problem powrócił. Dodam że auto nie odpalane było przez 80 dni ale wczoraj odpaliło przy -10 bez problemów. W silniku słychać popychacze i sprzęgło też słychać na jałowym jak tarkocze bo zajechane jest(właśnie apropo sprzęgła to w tym aucie jest zwykłe sprzęgło czy dwumasa?). Silnik też lekko poszarpuje na wolnych obrotach , co jest wyczuwalne jak się siedzi na fotelu kierowcy(jeden gość mówił mi że to może być wina świec zapłonowych). Pomocy !
plecho1 - 23-01-2019, 20:55
Napisz z którego roku jest ta Carisma bo to ważne w sposobie diagnostyki.
Obroty w Carismie to około 650 - 750, pierwsza kredka po 0 to 500
To co uważasz za sprzęgło to raczej pochodzi ze skrzyni co jest częstym objawem w tych skrzyniach. Jeśli ten dźwięk cichnie po wciśnięciu sprzęgła to na 100% wina łożysk w skrzyni.
Poszarpywanie może być spowodowane zalaniem świec olejem, zdejmij cewki i sprawdź czy świece nie są zalane. Jak są to czeka Cię zdejmowanie górnej części głowicy. Odrazu uprzedzę że nie jest to wina uszczelki pokrywy zaworów bo olej przecieka z pomiędzy dwóch części głowicy.
Co do falowania obrotów i gaśnięcia to warto by było podpiąć się programem Evoscan
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
wojak999 - 24-01-2019, 11:56
2002 rok wersja elegance po liftingu
plecho1 - 24-01-2019, 12:08
Najpierw sprawdź co napisałem wcześniej. Jeśli były by jakieś błędy silnika to tez warto je sprawdzić, da się to zrobić tym Evoscanem ale też i zwykłym Elmem 327 i jakąś darmową aplikacją na androida np. Piston czy Torque.
wojak999 - 24-01-2019, 12:25
Tak, dźwięk ten ustaje po wciśnięciu sprzęgła. Myślałem że to sprzęgło do wymiany całe ale ty mówisz że to łożyska skrzyni co mnie zmartwiło. Jaki jest mniej więcej koszt wymiany łożysk ? Co do odczytu błędów to może zakupię ten interfejs? Tylko czy on będzie współpracował z bluetooth 4? Bo jest napisane że współpracuje z trójką a ja mam na telefonie bluetooth 4.
https://automotohit.pl/Interfejs-diagnostyczny-OBD2-ELM327-Vgate-iCar-na-Bluetooth-30?gclid=Cj0KCQiA4aXiBRCRARIsAMBZGz8aSb7VNRwooHYrb2-hZWKfRT4Rgt73QTFMtVD8QRBIJkAVcYF4poEaAq2LEALw_wcB
Co sądzisz ?
plecho1 - 24-01-2019, 13:22
Co do kompatybilności z telefonem to nie pomogę a interfejs jak najbardziej powinien współpracować z autem. Ale nie da takiej funkcjonalności jak kabel VAG KKL i Evoscan.
Tu masz temat z działu Galanta, skrzynie bardzo podobne https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39060
|
|
|