Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
12-10-2009, 17:28
[EAxx] Manualna skrzynia biegów szumi łożysko
Autor Wiadomość
hlaskower79 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant V6 2,5 manual, full
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 1
Skąd: Warszawa, Mokotów
Wysłany: 24-06-2009, 22:47   [EAxx] Manualna skrzynia biegów szumi łożysko

Witam,

Proszę Was o radę, mianowicie:

Szumi mi łozysko w skrzyni biegów manualnej w Galancie 2,5 V6 rok prod. 1998. Mechanik proponuje mi wymianę na inną uzywaną by nie "bawić się" w naprawę.

Nie wiem czy chce wyciągnąć forsę ode mnie czy radzi w dobrej wierze.

U mnie w aucie jest skrzynia o symbolu: F5M422F6N7 i dalej YV5I99. a mechanik ma F5M422F6N2 i dalej VN9120, czy to są te same skrzynie, mimo różnicy w ostatniej cyfrze symbolu?

Proszę o informację.

Serdeczne dzięki,

Jakub

Warszawa: 660-402-413.
_________________
Jakub

660-402-413
Ostatnio zmieniony przez Owczar 17-11-2010, 13:50, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 24-06-2009, 23:20   

Wg tego manuala :
skrzynie
sa takie same, ta z koncowka F6N2 byla montowana w 97 roku, natomiast F6N7 od 98 do 2002. Nie wiem jak z polosiami, czy maja takie same grubosci. Ja na twoim miejscu bym znalazl dobrego mechanika od skrzyn i remontowal ta co masz, a nie pchal sie w nieznana uzywke.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-06-2009, 23:31   

Znam bardzo dobrego skrzyniarza we Wrocławiu który naprawiał juz nie jedna skrzynię w Misku 2,5 , kilka osób z MM juz u niego naprawiało i chwali sobie ,np Kolega Trojan robił swojego manuala i koszty wymiany łozyska wałka sprzegłowego razem z robota (demontaz i montaż )wyniosły go ok 500 zł wiec miom zdaniem cena bardzo bobra :wink:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-06-2009, 05:25   

Według mnie lepiej naprawić tą, ponieważ łożyska to newralgiczne elementy skrzyni biegów, a niestety lubią się posypać. Włożenie drugiej skrzyni może rozwiązać problem na krótko.
 
 
kama 
Nowy Forumowicz

Auto: mitshubishi galant99
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: boguszowice
Wysłany: 06-09-2009, 11:30   

Witam mam pytanko i od razu dziękuje za odpowiedz.Chce wymienić olej w skrzyni biegów i słyszałem ze jest tam ruwnierz filtr.Przypomnę mitsubishi galant99glx.No i oto właśnie pytam jest tam filtr?
_________________
kama
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-09-2009, 11:52   

Kama masz automat czy manual? Jeśli ten pierwszy to masz filtr, w zależności od modelu, wewnętrzny lub zewnętrzny. Z wewnętrznym jest problem...
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 06-09-2009, 11:53   

kama, mówisz o automatycznej czy manualnej skrzyni???
Jak masz manualna to tam nie ma filtra,jak automat to są 2 rodzaje skrzyń z filtrem zewnętrznym i wewnętrznym,zewnętrzny filtr jest wkręcany od góry do skrzyni i jest widoczny,wewnętrzny jest w środku i rzadko kiedy się go wymienia,jedynie przy remoncie kapitalnym skrzyni,bo trzeba ja cala rozebrać żeby się dostać do filtra.
 
 
 
kama 
Nowy Forumowicz

Auto: mitshubishi galant99
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: boguszowice
Wysłany: 07-09-2009, 20:00   

Witam i dzięki za odpowiedz.Mam manualna skrzynie wiec jak nie ma tam filtra to nawet dobrze

[ Dodano: 07-09-2009, 20:04 ]
Koledzy jeszcze jedno pytanko do jakiego poziomu zalać skrzynie nowym olejem.Bardzo dziękuje za odpowiedz
_________________
kama
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-09-2009, 20:38   

kama napisał/a:
Koledzy jeszcze jedno pytanko do jakiego poziomu zalać skrzynie nowym olejem.Bardzo dziękuje za odpowiedz
Do momentu aż przez otwór wlewowy będzie się wylewał olej.
 
 
Wiciu 
Forumowicz


Auto: GALANT 2,5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-10-2009, 20:45   

w związku z tym, że też mam problem z hałasującym łożyskiem wpadł mi do głowy pomysł zmiany skrzyni na jakąś inną a właściwie to 6 stopniową :twisted: . Jest jakaś skrzynia 6 biegowa, która pasowałaby do 2,5? :?:
_________________
163 rozhasane paliwożerne kucyki
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-10-2009, 08:54   

Nie ma.
 
 
Wiciu 
Forumowicz


Auto: GALANT 2,5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-11-2009, 22:47   

Z racji tego ze ów temat jest dość mi bliski miał bym prośbę o pomoc w mojej sprawie:( Problem jest taki, że na zimnym silniku skrzynia na biegu jałowym hałasuje tak jakby ktoś kilo złomu do niej luzem wrzucił, na ciepłym już mniej to słychać ale.... no właśnie ale, na 1 i 2 biegu jeśli wciśnie się sprzęgło ale nie zrzuci na jałowy bieg słychać dziwny dźwięk jakby sprzęgło nie do końca rozłączało skrzynie:( Poza tym przy maksymalnym skręceniu kół słychać jakieś dziwne "jęki" spod maski jakby coś tarło/piszczało/skrzeczało (niepotrzebne skreślić) Może ktoś miał taki przypadek i może mi pomoc i mniej więcej wycenić koszty naprawy.... :?: Z góry dziękuje za pomoc :oops:
_________________
163 rozhasane paliwożerne kucyki
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-11-2009, 22:26   

Wiciu napisał/a:
Poza tym przy maksymalnym skręceniu kół słychać jakieś dziwne "jęki"
prawdopodobnie malo plynu w ukladzie wspomagania, sprawdz w razie koniecznosci dolej, jezeli bedzie uciekla, poszukaj przyczyny w rureczkach chlodzenie plynu wspomagania, ktore znajduja sie tuz za zderzakiem po prawej stronie auta przed chlodnicami, widac je jak zajrzysz w srodkowa kratke zderzaka

Wiciu napisał/a:
na zimnym silniku skrzynia na biegu jałowym hałasuje tak jakby ktoś kilo złomu do niej luzem wrzucił
sprawdz poziom oleju w skrzyni, dalej mozna juz tylko podejrzewac, albo lozysko oporowe albo lozysko na glownym walku skrzyni
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wiciu 
Forumowicz


Auto: GALANT 2,5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-11-2009, 23:32   

zabrzmi dość prozaicznie ale jak mogę sprawdzić poziom oleju w skrzyni :?: co do rurek itp to chyba mam gdzieś wyciek bo jest trochę mokry od płynu ale bez kanału się nie obejdzie :( robertdg, dzięki za info :)
_________________
163 rozhasane paliwożerne kucyki
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2009, 23:42   

odnosnie halasu ze skrzyni to pogadaj o objawach z atsarem bo czytalem niedawno ( http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0 ) ze wymienil lozyska w skrzyni - 6szt i wkoncu uslyszal dawno nieslyszany dzwiek V-ki ... lub to co pisal robertdg powyzej
o problemach ze skrzynia jest tutaj http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0 i na 7 stronie 4 post jest o sprawdzaniu poziomu oleju


odnosnie maksymalnego skretu kol... to jesli dokrecasz do maksa i trzymasz na oporze nie odpuszczajac ani troche i wtedy jeczy to jest normalne i niezdrowe dla pompy ! lub tak jak napisal robertdg sprawdz poziom plynu i ewentualnie uzupelnij lub wymien
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.