Eclipse - Techniczne - [1G] Czujnik temperatury powietrza
Anonymous - 04-04-2007, 15:02 Temat postu: [1G] Czujnik temperatury powietrza Wcześneij nie zwróciłem na to uwagi ale dzis jak wyjalem przeplywomierz to zauwazylem ze rownolegle do tego malutkiego czujnika temperatury powietrza jest dolutowany opornik.Zaraz sprawdze jaka ma rezystancje i dopisze.Czy tak powinno byc czy poprzedni wlasciciel zrobil "emulator" czujnika??
[ Dodano: 04-04-2007, 15:14 ]
Opornik 2,4 kilo Ohma. Jak go odlutowalem,podlaczylem miernik do końcówek czujnika i dmuchalem/chuchałem na niego to rezystancja wahala sie od od 1.7 kilo do 2,4 gdy suszarka poszla w ruch opór spadl do 1,1 kilo.Co o tym sadzicie??
Krzyzak - 04-04-2007, 15:58
jak rownolegle, to zmniejszyl opor - przy polaczeniu obowiazuje wzor:
suma opornosci/iloczyn opornosci
czujnik temp. powietrza powinien wskazywac to samo, co czujnik temp. silnika, wiec przy +80 st. C powinien miec ok. 300 omow a przy +20 ok. 2 kOm
Anonymous - 04-04-2007, 17:39
Krzyzak napisał/a: | czujnik temp. powietrza powinien wskazywac to samo, co czujnik temp. silnika, |
dlaczego? zazwyczaj pokazuje co innego
Anonymous - 05-04-2007, 03:05
Ok Krzyżaku,wzór znam i jeśli twierdzisz ze na zimnym silniku (20St.C) czujnik powinien miec ok 2000Ohm to raczej ten dodatkowy opornik jest zbędny poniewaz w temperaturze pokojowej ten (chyba) termistor wykazywal okolo 2,2 kOhm-a.Gdyby jednak mial współpracowac z dolutowanym rezystorem 2,4kOhm to wtedy caly zestaw daje ECU watrosc 0,87kOhm, ktora mówi ECU ze silnik jest cieplutki i gotowy do jazdy na zwyklej (niewzbogaconej) mieszance.Moje pytanie jest takie: Czy ktos ma przy swoim czujniku taki dodatkowy rezystorek??
Krzyzak - 05-04-2007, 10:14
adams12, chodzilo mi o to, ze ma ta sama charakterystyke temperatura-opor
mitutoyo, ja nie mam dodatkowego opornika i jeszcze takiego oryginalnie nie widzialem
Bartek - 05-04-2007, 10:22
Taki opornik zubaża mieszankę. Podanie do ECU info o temperaturze zasysanego powietrza wyższej niż faktyczna powoduje skrócenie czasu wtrysku (w przypadku ECU Galanta 1.8 o 10% - sprawdziłem przed chwilą). Dzieje się tak dlatego, że cieplejsze powietrze jest rzadsze i do uzyskania stosunku powietrze/paliwo (wagowo) takiego samego jak gęstszego powietrza, potrzeba mniej paliwa.
Kompy są ustawiane "bezpiecznie", więc conieco zalewają - włożenie takiego opornika powoduje minimalną poprawę dynamiki auta kosztem bezpieczeństwa silnika, i delikatne zmniejszenie zużycia paliwa.
[ Dodano: 05-04-2007, 10:24 ]
ps. nie mylmy czujników - czujnik temp. cieczy chłodzącej ma zupełnie inną funkcję niż czujnik temperatury zasysanego powietrza
Anonymous - 05-04-2007, 10:50
Dzieki. Mój werdykt brzmi: usunać ten opornik poniewaz 10% zubożenia to dość dużo. a Japończycy chyba wiedzieli co robili.Chociaz patrzac z drugiej strony to mozna ten opornik zastapic jakims wiekszym zeby mniej wplywal na rezystancje ukladu i moze uda sie ustrzelic w taki ktory utrzyma Lambde w bliskiej okolicy jedynki.No nic,narazie lece tego wyeliminowac.
Anonymous - 05-04-2007, 12:01
Takie oporniki są sprzedawane na allegro jako "cziptjuning", działanie dokładnie tak jak pisze Bartek. Podłączony w szereg z diodą (czujnikiem temp) zmienia odczyt temperatury powietrza tak, żeby ecu podawał więcej paliwa. Podobno dodają nawet 30% mocy (cytat z aukcji) . Nie wiem skąd ludzie biorą takie pomysły ale żeby kupować rezystor za 10pln ? Rekordzista jakiego znalazłem sprzedawał za 40pln obudowe z potencjometrem i naklejką TuningBox .
Anonymous - 07-04-2007, 19:46
Tyle ze jeśli wtryski oryginalnie troche zawyzaja dawke paliwa to jeszcze wieksze jej bogacenie nic nie da (a' propos łączenia szeregowego). Tak czy tak po zdjęciu bum klapki i tego opornika samochód troche ozyl i sie wyrównal na Pb. W miedzy czasie znalazlem takze gniazdo dla pewnej wtyczki,ktorej szukalem domu pare tematów temu.Mianowicie swietnie spasoowala do takiego czujnika ktory jest wkrecony tuż pod korkiem wlewu cieczy chlodzacej,najwyzej z wszystkich sie tam znajdujacych.Nie wiem za co jest on odpowiedzialny ale moze pomógł.
Czy LPG 2gen bierze informacje z tego czujniczka temperatury powietrza z obudowy filtra powietrza?Bo na gazie musialem o okolo 2.5-3 obroty odkrecic dawke poniewaz obroty spadaly na wolnych na pysk, póki co za to obwiniam klapke.
|
|
|