Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G] Czujnik temperatury powietrza
Autor Wiadomość
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2007, 15:02   [1G] Czujnik temperatury powietrza

Wcześneij nie zwróciłem na to uwagi ale dzis jak wyjalem przeplywomierz to zauwazylem ze rownolegle do tego malutkiego czujnika temperatury powietrza jest dolutowany opornik.Zaraz sprawdze jaka ma rezystancje i dopisze.Czy tak powinno byc czy poprzedni wlasciciel zrobil "emulator" czujnika??

[ Dodano: 04-04-2007, 15:14 ]
Opornik 2,4 kilo Ohma. Jak go odlutowalem,podlaczylem miernik do końcówek czujnika i dmuchalem/chuchałem na niego to rezystancja wahala sie od od 1.7 kilo do 2,4 gdy suszarka poszla w ruch opór spadl do 1,1 kilo.Co o tym sadzicie??
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 30-05-2007, 02:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-04-2007, 15:58   

jak rownolegle, to zmniejszyl opor - przy polaczeniu obowiazuje wzor:

suma opornosci/iloczyn opornosci

czujnik temp. powietrza powinien wskazywac to samo, co czujnik temp. silnika, wiec przy +80 st. C powinien miec ok. 300 omow a przy +20 ok. 2 kOm
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2007, 17:39   

Krzyzak napisał/a:
czujnik temp. powietrza powinien wskazywac to samo, co czujnik temp. silnika,


dlaczego? zazwyczaj pokazuje co innego
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2007, 03:05   

Ok Krzyżaku,wzór znam i jeśli twierdzisz ze na zimnym silniku (20St.C) czujnik powinien miec ok 2000Ohm to raczej ten dodatkowy opornik jest zbędny poniewaz w temperaturze pokojowej ten (chyba) termistor wykazywal okolo 2,2 kOhm-a.Gdyby jednak mial współpracowac z dolutowanym rezystorem 2,4kOhm to wtedy caly zestaw daje ECU watrosc 0,87kOhm, ktora mówi ECU ze silnik jest cieplutki i gotowy do jazdy na zwyklej (niewzbogaconej) mieszance.Moje pytanie jest takie: Czy ktos ma przy swoim czujniku taki dodatkowy rezystorek??
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-04-2007, 10:14   

adams12, chodzilo mi o to, ze ma ta sama charakterystyke temperatura-opor
mitutoyo, ja nie mam dodatkowego opornika i jeszcze takiego oryginalnie nie widzialem
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-04-2007, 10:22   

Taki opornik zubaża mieszankę. Podanie do ECU info o temperaturze zasysanego powietrza wyższej niż faktyczna powoduje skrócenie czasu wtrysku (w przypadku ECU Galanta 1.8 o 10% - sprawdziłem przed chwilą). Dzieje się tak dlatego, że cieplejsze powietrze jest rzadsze i do uzyskania stosunku powietrze/paliwo (wagowo) takiego samego jak gęstszego powietrza, potrzeba mniej paliwa.

Kompy są ustawiane "bezpiecznie", więc conieco zalewają - włożenie takiego opornika powoduje minimalną poprawę dynamiki auta kosztem bezpieczeństwa silnika, i delikatne zmniejszenie zużycia paliwa.

[ Dodano: 05-04-2007, 10:24 ]
ps. nie mylmy czujników - czujnik temp. cieczy chłodzącej ma zupełnie inną funkcję niż czujnik temperatury zasysanego powietrza
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2007, 10:50   

Dzieki. Mój werdykt brzmi: usunać ten opornik poniewaz 10% zubożenia to dość dużo. a Japończycy chyba wiedzieli co robili.Chociaz patrzac z drugiej strony to mozna ten opornik zastapic jakims wiekszym zeby mniej wplywal na rezystancje ukladu i moze uda sie ustrzelic w taki ktory utrzyma Lambde w bliskiej okolicy jedynki.No nic,narazie lece tego wyeliminowac.
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2007, 12:01   

Takie oporniki są sprzedawane na allegro jako "cziptjuning", działanie dokładnie tak jak pisze Bartek. Podłączony w szereg z diodą (czujnikiem temp) zmienia odczyt temperatury powietrza tak, żeby ecu podawał więcej paliwa. Podobno dodają nawet 30% mocy (cytat z aukcji) :lol: . Nie wiem skąd ludzie biorą takie pomysły ale żeby kupować rezystor za 10pln ? Rekordzista jakiego znalazłem sprzedawał za 40pln obudowe z potencjometrem i naklejką TuningBox :roll: .
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2007, 19:46   

Tyle ze jeśli wtryski oryginalnie troche zawyzaja dawke paliwa to jeszcze wieksze jej bogacenie nic nie da (a' propos łączenia szeregowego). Tak czy tak po zdjęciu bum klapki i tego opornika samochód troche ozyl i sie wyrównal na Pb. W miedzy czasie znalazlem takze gniazdo dla pewnej wtyczki,ktorej szukalem domu pare tematów temu.Mianowicie swietnie spasoowala do takiego czujnika ktory jest wkrecony tuż pod korkiem wlewu cieczy chlodzacej,najwyzej z wszystkich sie tam znajdujacych.Nie wiem za co jest on odpowiedzialny ale moze pomógł.
Czy LPG 2gen bierze informacje z tego czujniczka temperatury powietrza z obudowy filtra powietrza?Bo na gazie musialem o okolo 2.5-3 obroty odkrecic dawke poniewaz obroty spadaly na wolnych na pysk, póki co za to obwiniam klapke.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.