 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G] Czujnik temperatury powietrza |
Autor |
Wiadomość |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2007, 15:02 [1G] Czujnik temperatury powietrza
|
|
|
Wcześneij nie zwróciłem na to uwagi ale dzis jak wyjalem przeplywomierz to zauwazylem ze rownolegle do tego malutkiego czujnika temperatury powietrza jest dolutowany opornik.Zaraz sprawdze jaka ma rezystancje i dopisze.Czy tak powinno byc czy poprzedni wlasciciel zrobil "emulator" czujnika??
[ Dodano: 04-04-2007, 15:14 ]
Opornik 2,4 kilo Ohma. Jak go odlutowalem,podlaczylem miernik do końcówek czujnika i dmuchalem/chuchałem na niego to rezystancja wahala sie od od 1.7 kilo do 2,4 gdy suszarka poszla w ruch opór spadl do 1,1 kilo.Co o tym sadzicie?? |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 30-05-2007, 02:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-04-2007, 15:58
|
|
|
jak rownolegle, to zmniejszyl opor - przy polaczeniu obowiazuje wzor:
suma opornosci/iloczyn opornosci
czujnik temp. powietrza powinien wskazywac to samo, co czujnik temp. silnika, wiec przy +80 st. C powinien miec ok. 300 omow a przy +20 ok. 2 kOm |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2007, 17:39
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | czujnik temp. powietrza powinien wskazywac to samo, co czujnik temp. silnika, |
dlaczego? zazwyczaj pokazuje co innego |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2007, 03:05
|
|
|
Ok Krzyżaku,wzór znam i jeśli twierdzisz ze na zimnym silniku (20St.C) czujnik powinien miec ok 2000Ohm to raczej ten dodatkowy opornik jest zbędny poniewaz w temperaturze pokojowej ten (chyba) termistor wykazywal okolo 2,2 kOhm-a.Gdyby jednak mial współpracowac z dolutowanym rezystorem 2,4kOhm to wtedy caly zestaw daje ECU watrosc 0,87kOhm, ktora mówi ECU ze silnik jest cieplutki i gotowy do jazdy na zwyklej (niewzbogaconej) mieszance.Moje pytanie jest takie: Czy ktos ma przy swoim czujniku taki dodatkowy rezystorek?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-04-2007, 10:14
|
|
|
adams12, chodzilo mi o to, ze ma ta sama charakterystyke temperatura-opor
mitutoyo, ja nie mam dodatkowego opornika i jeszcze takiego oryginalnie nie widzialem |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-04-2007, 10:22
|
|
|
Taki opornik zubaża mieszankę. Podanie do ECU info o temperaturze zasysanego powietrza wyższej niż faktyczna powoduje skrócenie czasu wtrysku (w przypadku ECU Galanta 1.8 o 10% - sprawdziłem przed chwilą). Dzieje się tak dlatego, że cieplejsze powietrze jest rzadsze i do uzyskania stosunku powietrze/paliwo (wagowo) takiego samego jak gęstszego powietrza, potrzeba mniej paliwa.
Kompy są ustawiane "bezpiecznie", więc conieco zalewają - włożenie takiego opornika powoduje minimalną poprawę dynamiki auta kosztem bezpieczeństwa silnika, i delikatne zmniejszenie zużycia paliwa.
[ Dodano: 05-04-2007, 10:24 ]
ps. nie mylmy czujników - czujnik temp. cieczy chłodzącej ma zupełnie inną funkcję niż czujnik temperatury zasysanego powietrza |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2007, 10:50
|
|
|
Dzieki. Mój werdykt brzmi: usunać ten opornik poniewaz 10% zubożenia to dość dużo. a Japończycy chyba wiedzieli co robili.Chociaz patrzac z drugiej strony to mozna ten opornik zastapic jakims wiekszym zeby mniej wplywal na rezystancje ukladu i moze uda sie ustrzelic w taki ktory utrzyma Lambde w bliskiej okolicy jedynki.No nic,narazie lece tego wyeliminowac. |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2007, 12:01
|
|
|
Takie oporniki są sprzedawane na allegro jako "cziptjuning", działanie dokładnie tak jak pisze Bartek. Podłączony w szereg z diodą (czujnikiem temp) zmienia odczyt temperatury powietrza tak, żeby ecu podawał więcej paliwa. Podobno dodają nawet 30% mocy (cytat z aukcji) . Nie wiem skąd ludzie biorą takie pomysły ale żeby kupować rezystor za 10pln ? Rekordzista jakiego znalazłem sprzedawał za 40pln obudowe z potencjometrem i naklejką TuningBox . |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2007, 19:46
|
|
|
Tyle ze jeśli wtryski oryginalnie troche zawyzaja dawke paliwa to jeszcze wieksze jej bogacenie nic nie da (a' propos łączenia szeregowego). Tak czy tak po zdjęciu bum klapki i tego opornika samochód troche ozyl i sie wyrównal na Pb. W miedzy czasie znalazlem takze gniazdo dla pewnej wtyczki,ktorej szukalem domu pare tematów temu.Mianowicie swietnie spasoowala do takiego czujnika ktory jest wkrecony tuż pod korkiem wlewu cieczy chlodzacej,najwyzej z wszystkich sie tam znajdujacych.Nie wiem za co jest on odpowiedzialny ale moze pomógł.
Czy LPG 2gen bierze informacje z tego czujniczka temperatury powietrza z obudowy filtra powietrza?Bo na gazie musialem o okolo 2.5-3 obroty odkrecic dawke poniewaz obroty spadaly na wolnych na pysk, póki co za to obwiniam klapke. |
|
|
|
 |
|
|