LPG - Świece dedykowane do LPG?
mani3kmzks - 11-02-2019, 22:57 Temat postu: Świece dedykowane do LPG? Witam,
Będąc ostatnio na przeglądzie u zaufanych gazowników u których robie od 8 lat wszystkie instalki/serwisuje auta zostaly mi polecone świece Czeskiej Firmy BRISK "Silver". Nie wiem czy to nowość ja na pewno 1 raz o tym usłyszałem niedawno-nie widzę też żeby padło na forum.
Elektroda ze srebra ma dobrze współgrać z LPG. Fabryczna przerwa akurat w świecy Brisk do mojego miśka to 0,9mm a więc wartość zbliżona do tej polecanej tu na forum 0,8( dodam tylko że świece na których jężdżę ngk mają fabrycznie (aż?) 1,1mm ale zamierzam to zmienić przy najbliższej okazji i zakupiłem do tego celu szczelinomierz
Jako że poznałem się już troche na moim mitsu i wiem że nie pojedzie mi ani na świecy bosch irydowej za 120zł kpl(ciągłe wypadanie zapłonu-nie wiem jaka tam była przerwa-przełożyłem do VW i śmiga) ani na k20tt od denso tylko i wyłącznie na zwykłych Vline-ach za 4 dychy zastanawiam się czy ktoś uzytkował a może zamierza sprawdzić te BRISK.
Cena jak za zwykłe NGK jeśli drożej to niewiele. przynajmniej model do lancera.
Jestem ciekaw waszych opini.
Pochwalcie się na jakich świecach wy jeździcie i jak one się sprawują.
zbychu74 - 13-02-2019, 18:31
Ja jeżdżę na bosch iridium i nie mam problemów.
Balon - 26-03-2019, 19:52
200 tyś. km w 4 lata na LPG ze świecami NGK V-LINE NR14 BKR6E-11 (36zł za 4 sztuki) zero problemów (4g18)
mani3kmzks - 26-03-2019, 19:57
Zmniejszasz przerwe?
plecho1 - 26-03-2019, 22:48
Zmniejszenie przerwy sprawi że cewki pożyją dłużej ja zawsze zmniejszam jak przerwa jest większa od 0,8mm. W obecnym aucie mam Beru dedykowane do tego silnika i jak na razie po około 10 tys km jak najbardziej ok.
mani3kmzks - 26-03-2019, 22:55
No fabrycznie to 1.1 wiec....
Ciekaw jestem opinii balona
plecho1 - 27-03-2019, 06:25
Poprzednio miałem Carisme 1.6 i przeważnie miałem w niej świece Denso w których zmniejszałem przerwę i nigdy nie miałem problemów z cewkami. Zmniejszając przerwę jak mamy LPG ułatwiamy przeskok iskry w LPG które ma wyższą rezystancję. Przy standardowej przerwie cewka musi wygenerować wyższe napięcie zanim pojawi się iskra i to wyższe napięcie przyczynia się do szybszego przebicia izolacji cewki szczególnie w cewkach starszych w których już obudowa może mieć mikropęknięcia.
Jeśli masz nowe cewki dobrej jakości to pewnie nie odczujesz żadnej różnicy w pracy silnika ale bardzo często na starych cewkach na LPG problem z szarpaniem może występować gdzie na benzynie silnik chodzi idealnie.
Nie lubię obecnego trendu sugerującego nam aby zwalczać skutki a nie przyczyny więc profilaktycznie wolę zmniejszyć przerwę by cewki pożyły dłużej.
Bzyk_R1 - 27-03-2019, 07:29
Ja zastosowałem do outlandera turbo dedykowane świece zapłonowe do EVO, czyli IGR7Ag, mają one fabrycznie ustawioną przerwę 0,7mm i nie zmieniałem nic. Zrobiłem ponad 40.000km na LPG, dodatkowo na dużym doładowaniu po chiptuningu. Żadnych problemów nie mam z nimi. Za jakieś 10.000 tam zajrzę profilaktycznie. Cewki mam fabryczne od nowości. Przebieg auta 193000.
|
|
|