Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Świece dedykowane do LPG?
Autor Wiadomość
mani3kmzks 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4g18 1.6 98km 05'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 95
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 11-02-2019, 22:57   Świece dedykowane do LPG?

Witam,

Będąc ostatnio na przeglądzie u zaufanych gazowników u których robie od 8 lat wszystkie instalki/serwisuje auta zostaly mi polecone świece Czeskiej Firmy BRISK "Silver". Nie wiem czy to nowość ja na pewno 1 raz o tym usłyszałem niedawno-nie widzę też żeby padło na forum.

Elektroda ze srebra ma dobrze współgrać z LPG. Fabryczna przerwa akurat w świecy Brisk do mojego miśka to 0,9mm a więc wartość zbliżona do tej polecanej tu na forum 0,8( dodam tylko że świece na których jężdżę ngk mają fabrycznie (aż?) 1,1mm ale zamierzam to zmienić przy najbliższej okazji i zakupiłem do tego celu szczelinomierz ;)

Jako że poznałem się już troche na moim mitsu i wiem że nie pojedzie mi ani na świecy bosch irydowej za 120zł kpl(ciągłe wypadanie zapłonu-nie wiem jaka tam była przerwa-przełożyłem do VW i śmiga) ani na k20tt od denso tylko i wyłącznie na zwykłych Vline-ach za 4 dychy zastanawiam się czy ktoś uzytkował a może zamierza sprawdzić te BRISK.
Cena jak za zwykłe NGK jeśli drożej to niewiele. przynajmniej model do lancera.


Jestem ciekaw waszych opini.
Pochwalcie się na jakich świecach wy jeździcie i jak one się sprawują.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 13-02-2019, 18:31   

Ja jeżdżę na bosch iridium i nie mam problemów.
_________________
zbychu74
 
 
Balon 
Forumowicz
Balon

Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 136
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-03-2019, 19:52   

200 tyś. km w 4 lata na LPG ze świecami NGK V-LINE NR14 BKR6E-11 (36zł za 4 sztuki) zero problemów (4g18)
 
 
mani3kmzks 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4g18 1.6 98km 05'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 95
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 26-03-2019, 19:57   

Zmniejszasz przerwe?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-03-2019, 22:48   

Zmniejszenie przerwy sprawi że cewki pożyją dłużej ja zawsze zmniejszam jak przerwa jest większa od 0,8mm. W obecnym aucie mam Beru dedykowane do tego silnika i jak na razie po około 10 tys km jak najbardziej ok.
 
 
mani3kmzks 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4g18 1.6 98km 05'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 95
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 26-03-2019, 22:55   

No fabrycznie to 1.1 wiec....
Ciekaw jestem opinii balona
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-03-2019, 06:25   

Poprzednio miałem Carisme 1.6 i przeważnie miałem w niej świece Denso w których zmniejszałem przerwę i nigdy nie miałem problemów z cewkami. Zmniejszając przerwę jak mamy LPG ułatwiamy przeskok iskry w LPG które ma wyższą rezystancję. Przy standardowej przerwie cewka musi wygenerować wyższe napięcie zanim pojawi się iskra i to wyższe napięcie przyczynia się do szybszego przebicia izolacji cewki szczególnie w cewkach starszych w których już obudowa może mieć mikropęknięcia.
Jeśli masz nowe cewki dobrej jakości to pewnie nie odczujesz żadnej różnicy w pracy silnika ale bardzo często na starych cewkach na LPG problem z szarpaniem może występować gdzie na benzynie silnik chodzi idealnie.
Nie lubię obecnego trendu sugerującego nam aby zwalczać skutki a nie przyczyny :) więc profilaktycznie wolę zmniejszyć przerwę by cewki pożyły dłużej.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5354
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 27-03-2019, 07:29   

Ja zastosowałem do outlandera turbo dedykowane świece zapłonowe do EVO, czyli IGR7Ag, mają one fabrycznie ustawioną przerwę 0,7mm i nie zmieniałem nic. Zrobiłem ponad 40.000km na LPG, dodatkowo na dużym doładowaniu po chiptuningu. Żadnych problemów nie mam z nimi. Za jakieś 10.000 tam zajrzę profilaktycznie. Cewki mam fabryczne od nowości. Przebieg auta 193000.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.