To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Check engine w silniku 4g63T - błąd p0243

Napadzior - 13-02-2019, 12:18
Temat postu: Check engine w silniku 4g63T - błąd p0243
Witam

Po remoncie głowicy w moim outku pojawił się check engine.
Kod usterki przez łącze OBD II - P0243: Turbo/Super Charger Wastegate Solenoid "A".
Jedna diagnoza padła na elektrozaworek podcisniena MR204853 bądź ten drugi MR404682 :shock:
Druga diagnoza turbina do regeneracji. :shock:
Auto nie wchodzi w tryb awaryjny, normalnie przyspiesza.
LPG chwilowo odłączone, po remoncie jeżdze tylko na beznzynie ( ok 400km przejechane)

staszq2 - 14-02-2019, 23:25

Napadzior, diagnoza regeneracji turbo wydaje mi się być daleka... chyba, że gwiżdże lub auto pochłania spore ilości oleju, bądź szarpie przy przyśpieszaniu powyżej 3500 RPM. Zmierz przez ELM jakie masz ciśnienie doładowania. W serii powinno być około 1 Bara na 4 czy 5 biegu w peaku. Jak dojdzie powiedzmy do 0,9 Bara to jest ok z doładowaniem.

[ Dodano: 18-02-2019, 18:04 ]
Napadzior napisał/a:
Witam
Kod usterki przez łącze OBD II - P0243: Turbo/Super Charger Wastegate Solenoid "A".
Jedna diagnoza padła na elektrozaworek podcisniena MR204853 bądź ten drugi MR404682

Poniżej moje takie wypociny z których proszę się nie śmiać :p powstały na Grupie Outlanderowców :mrgreen:

Zaworek sprawdzamy czy jest sprawny przez podpięcie go na ostro pod aku. + to czerwony kabelek tak w gwoli jasności. Zaworek dostaje sygnały i wtedy jest otwierany i można przedmuchać przez niego powietrze, jeśli nie można to mamy pewność że padł przez to ciśnienie z dolotu uruchamia gruszkę i zbija nam spaliny na wydech zamiast na turbinę.

tościk - 29-08-2022, 09:24

Ostatnio Furia przy odpalaniu auta po tankowaniu poczęstowała mnie błędem P0243.
Skasowałem, jeździ normalnie, mocy nie brakuje, ponownie jak na razie nie wyskoczył.
Ale spokoju mi nie daje, bo błąd dość niecodzienny. Od czego zacząć sprawdzanie?


Bizi78 - 29-08-2022, 10:24

Wg manuala zacznij od sprawdzenia rezystancji zaworu i przekaźnika pod maską.
Rezystancja powinna wynosić 29 − 35 Ω (at 20°C).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group