[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Szarpanie, gaśnięcie, check engine
neffiszon - 23-02-2019, 17:55 Temat postu: [EA2A/W 2.0] Szarpanie, gaśnięcie, check engine Witajcie!
Jestem świeżym użytkownikiem wozu Mitsubishi Galant 2.0 [100kw/136km].
Mam taki problem:
- samochód rzuca się przy dodawaniu gazu poniżej 2000obr/min
- obroty biegu jałowego są nierównomierne, nierzadko zdarza się, że oscylują w okolicach 300obr/min aby zaraz wskoczyć na 800 obr/min
- dzisiaj doszło do tego zapalanie się check engine na biegu jałowym, albo hamowaniu silnikiem, po dodaniu gazu check znika
- brak płynnego przyśpieszania, normalnie jak by się L-ką jechało
Czyściłem już przepustnicę ale jak widać bez efektu
Krzyzak - 23-02-2019, 18:54
na początek oczywiście sprawdzenie błędów ECU - jest temat jak to zrobić
potem będziemy radzić dalej
neffiszon - 23-02-2019, 19:14
U mechaniora autko nie wykazało błędów o.O
Ale jutro sam jeszcze sprawdzę
Bizi78 - 23-02-2019, 19:59
neffiszon napisał/a: | U mechaniora autko nie wykazało błędów o.O
|
Bo pewnie rocznik starszy niż 2000 i mechanik nie mógł się połączyć .
Krzyzak - 23-02-2019, 21:41
neffiszon, wymrugaj przez spięcie 1 pinu z 4 na złączu diagnostycznym
instrukcja jest na forum, sam to zrobisz i będziesz wiedział bo błąd jest przechowany do czasu odłączenia akumulatora (lub usunięcia przyczyny, ale to nie od razu lecz po czasie)
neffiszon - 24-02-2019, 18:16
Witojcie ponownie!
Wymrugałem sobie tak:
Check Engine - Długi + 2 Krótkie - Czyli 12
Check Engine - Długi + 4 Krótkie - Czyli 14
Z tego co wygooglowałem to czujnik położenia przepustnicy i przepływka.
No cóż, jak na 20 letnie auto to niedużo.
Tylko cena w ACO powala xD W moim mieście sklepy motoryzacyjne zawiesiły już białą flagę, więc zostaje mi szukanie po znanych serwisach aukcyjnych.
Bizi78 - 24-02-2019, 18:29
Z zakupami to bym się wstrzymał.
Zacznij od przeczyszczenia przepustnicy i krokowca, bo może jest zawalona nagarem i się przycina klapka.
Fajnie by było przeczyścić też kolektor dolotowy tylko tu jest już trochę zabawy.
Do przepływki też są środki czyszczące w sprayu tylko trzeba z nią uważać.
Po tych zabiegach skasuj błędy, przeprowadź naukę obrotów (jeśli potrzeba), pojeździj i poczekaj czy błędy powrócą.
jacek11 - 24-02-2019, 21:14
Obstawiam którąś cewkę
Krzyzak - 24-02-2019, 21:39
TPS się wysrał, też to przerabiałem - miałem 2x więcej omów niż instrukcja przewiduje.
Co prawda rozciąłem go, przelutowałem w środku i skleiłem poxipolem - trzymał do czasu zakupu drugiego i pewnie jeszcze jeździ gdzieś po Tczewie, bo dałem go komuś...
|
|
|