Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Szarpanie, gaśnięcie, check engine
Autor Wiadomość
neffiszon 
Nowy Forumowicz
Neffiszon

Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 3
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 23-02-2019, 17:55   [EA2A/W 2.0] Szarpanie, gaśnięcie, check engine

Witajcie!

Jestem świeżym użytkownikiem wozu Mitsubishi Galant 2.0 [100kw/136km].

Mam taki problem:

- samochód rzuca się przy dodawaniu gazu poniżej 2000obr/min
- obroty biegu jałowego są nierównomierne, nierzadko zdarza się, że oscylują w okolicach 300obr/min aby zaraz wskoczyć na 800 obr/min
- dzisiaj doszło do tego zapalanie się check engine na biegu jałowym, albo hamowaniu silnikiem, po dodaniu gazu check znika
- brak płynnego przyśpieszania, normalnie jak by się L-ką jechało

Czyściłem już przepustnicę ale jak widać bez efektu
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-02-2019, 18:54   

na początek oczywiście sprawdzenie błędów ECU - jest temat jak to zrobić
potem będziemy radzić dalej
 
 
neffiszon 
Nowy Forumowicz
Neffiszon

Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 3
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 23-02-2019, 19:14   

U mechaniora autko nie wykazało błędów o.O

Ale jutro sam jeszcze sprawdzę
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-02-2019, 19:59   

neffiszon napisał/a:
U mechaniora autko nie wykazało błędów o.O

Bo pewnie rocznik starszy niż 2000 i mechanik nie mógł się połączyć :mrgreen: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-02-2019, 21:41   

neffiszon, wymrugaj przez spięcie 1 pinu z 4 na złączu diagnostycznym
instrukcja jest na forum, sam to zrobisz i będziesz wiedział bo błąd jest przechowany do czasu odłączenia akumulatora (lub usunięcia przyczyny, ale to nie od razu lecz po czasie)
 
 
neffiszon 
Nowy Forumowicz
Neffiszon

Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 3
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 24-02-2019, 18:16   

Witojcie ponownie!

Wymrugałem sobie tak:

Check Engine - Długi + 2 Krótkie - Czyli 12
Check Engine - Długi + 4 Krótkie - Czyli 14

Z tego co wygooglowałem to czujnik położenia przepustnicy i przepływka.

No cóż, jak na 20 letnie auto to niedużo.

Tylko cena w ACO powala xD W moim mieście sklepy motoryzacyjne zawiesiły już białą flagę, więc zostaje mi szukanie po znanych serwisach aukcyjnych.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-02-2019, 18:29   

Z zakupami to bym się wstrzymał.
Zacznij od przeczyszczenia przepustnicy i krokowca, bo może jest zawalona nagarem i się przycina klapka.
Fajnie by było przeczyścić też kolektor dolotowy tylko tu jest już trochę zabawy.
Do przepływki też są środki czyszczące w sprayu tylko trzeba z nią uważać.
Po tych zabiegach skasuj błędy, przeprowadź naukę obrotów (jeśli potrzeba), pojeździj i poczekaj czy błędy powrócą.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11188
Skąd: Radomsko
Wysłany: 24-02-2019, 21:14   

Obstawiam którąś cewkę :wink:
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-02-2019, 21:39   

TPS się wysrał, też to przerabiałem - miałem 2x więcej omów niż instrukcja przewiduje.
Co prawda rozciąłem go, przelutowałem w środku i skleiłem poxipolem - trzymał do czasu zakupu drugiego i pewnie jeszcze jeździ gdzieś po Tczewie, bo dałem go komuś...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.