[02-06]Lancer CS0 - Cewki o świece zapłonowe
pawel513 - 27-02-2019, 22:10 Temat postu: Cewki o świece zapłonowe Witam
Mam pytanie odnośnie świec i cewek. Jakie charakterystyczne są objawy ich zużycia? Tzn zostałem poinformowany że mam do wymiany 4 świece zapłonowe i 2 cewki. Chciałbym się upewnić czy aby napewno.
MitsuGo - 28-02-2019, 09:30
Jakoś nie daję wiary, że padły nagle dwie cewki i 4 świece, kto tak poinformował ?
Swego czasu miałem szarpania na jednym garze w Mazdzie.
Wyczytałem, że wina świec lub cewki. Świece po wykręceniu wyglądały dobrze, cewkę kupiłem nową ORI i nic nie pomogło.
Winowajca był przewód wysokiego napięcia. Po wymianie przewodu na starych świecach i starej cewce samochód jeździł nadal wiele lat.
pawel513 - 28-02-2019, 10:04
Gdy jechałem i chciałem przyśpieszyć nagle przez 3-4 sek zabrakło mocy i później zapaliła się kontrolka check engine. Bylem u mechanika to mówił że wszystkie 4 świece do wymiany razem z dwoma cewkami. Za całość od razu policzył mi 650 zł czy to jest realne?
Bizi78 - 28-02-2019, 10:17
pawel513 napisał/a: | Za całość od razu policzył mi 650 zł czy to jest realne? |
Zależy od marki fajko cewki, bo najtańsze są po 60zł a DENSO po około 250zł.
Świece oryginalne to pewnie około 50-80zł/kpl no chyba, że masz LPG i jakieś irydowe.
Przewody od około 70zł do 150zł za BOSCHA czy NGK.
Teraz pytanie dlaczego chce wymienić wszystko, odkręcił chociaż świecę, czy pomierzył fajko cewki lub przewody
Sprawdził chociaż błędy silnika
pawel513 - 28-02-2019, 11:09
Od razu wiedzieli że to albo świece albo cewki. Zostawiłem samochód na jeden dzień i sprawdzili mi to. Kontrolka zniknęła a jedynie usłyszałem to co napisałem.
Bizi78 - 28-02-2019, 11:36
A stare, wymienione graty dostałeś lub chociaż widziałeś
Mój mechanik zawsze zostawia wymienione graty i się pyta przy odbiorze auta czy chcę je sobie zabrać .
krzychu - 28-02-2019, 11:38
Bizi78 napisał/a: |
Świece oryginalne to pewnie około 50-80zł/kpl no chyba, że masz LPG i jakieś irydowe.
|
No tylko jak to jest 4G63 (2.0) bo nie napisałeś to świece mają być NGK irydowe i już ~250zł. Kabli się nie wymienia, o wymianie cewek też nie bardzo słyszałem w tym silniku (są 2 i krótkie 2 kable wysokiego napięcia).
Bizi78 - 28-02-2019, 11:46
krzychu napisał/a: | No tylko jak to jest 4G63 (2.0) bo nie napisałeś to świece mają być NGK irydowe i już ~250zł. |
Kolega akurat ma 4G18 .
krzychu napisał/a: | Kabli się nie wymienia |
To jak trochę poleżą w oleju i spuchną to spróbuj fajki docisnąć tak aby miały styk ze świecą .
Przerabiałem temat u siebie w 4G13 .
krzychu - 28-02-2019, 12:14
Bizi78 napisał/a: |
Kolega akurat ma 4G18 . |
Gdzieś to napisał?
Bizi78 napisał/a: |
To jak trochę poleżą w oleju i spuchną to spróbuj fajki docisnąć tak aby miały styk ze świecą . |
No to w innym temacie można poczytać, że zamienniki kabli do 4G63 są nieużywalne.
MitsuGo - 28-02-2019, 12:35
pawel513 napisał/a: | Gdy jechałem i chciałem przyśpieszyć nagle przez 3-4 sek zabrakło mocy i później zapaliła się kontrolka check engine. Bylem u mechanika to mówił że wszystkie 4 świece do wymiany razem z dwoma cewkami. Za całość od razu policzył mi 650 zł czy to jest realne? |
Teraz to już pozostaje chyba tylko zapłacić za niewiedzę ale poproś o uszkodzone podzespoły. Na przyszłość zaopatrz się w interfejs ELM327, około 20zł. Do tego smartfon lub laptop i darmowy program z sieci. Przed oddaniem do mechanika sprawdzisz sam kody błędów a po ich numerze i weryfikacji w programie będzie wiadomo z grubsza co to za problem. Przy okazji napisz przy jakim przebiegu auta wystąpiła usterka i czy masz LPG.
pawel513 - 28-02-2019, 14:05
Samochód ma 215 tys i to zwykła benzyna
hyziu - 01-03-2019, 09:28
Cewek zapewne nie musiałeś wymieniać. Miałem podobne objawy, i również słyszałem żeby wymienić na raz świece, kable i cewki. Zainwestowałem jednak w klucz do świec i po wykręceniu wszystko było jasne (2mm szczeliny na świecach ). Wymieniłem świece i po kłopocie.
|
|
|