To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - Ogromne spalanie w 1.8 MPI

samerkulno - 08-03-2019, 12:27
Temat postu: Ogromne spalanie w 1.8 MPI
Witam wszystkich 😊
Wiem że nigdzie nie znajdę bardziej doświadczonych osób w tym temacie więc będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Niedawno kupiłem Pinina 1.8 MPI z 2001r z instalacją gazową. Lekko szarpał na niższych i na wysokich obrotach a także bardzo dużo palił. To znaczy około 16l benzyny i 20 LPG na 100 km. Wymieniłem świece, cewkę i kable wysokiego napięcia. Okazało się że główna przyczyna była w kablach które robiły przepięcie. Auto idzie już płynnie ale spalanie niestety nadal pozostalo na takim samym poziomie... Co prawda użytkuje samochód głównie na krótkich trasach do 10 km i w dosyć górzystym regionie ale staram się zachowywać bardzo spokojny styl jazdy. Ostatnio Jeepem Grand Cherokee 4.0 na takich samych trasach udało mi się uzyskać podobne spalanie.
Gdzie może leżeć przyczyna?

Krzyzak - 08-03-2019, 12:34

zawsze pierwsza podjerzana w takim przypadku to sonda lambda
plecho1 - 08-03-2019, 13:29

Podstawa to diagnostyka czyli sprawdzenie błędów i pracy sondy. Możliwe też że jest w dolocie nieszczelność i też może być takie spalanie, podpięcie pod OBD lub pod LPG powinno wyjaśnić sprawę.
romek atomek2 - 12-03-2019, 19:30

no co nic nie piszesz autorze, pomimo że to MPI też mnie ciekawi ..

;) wyczysć też przepływkę - MAF sensor.

samerkulno - 28-03-2019, 09:52

romek atomek2 napisał/a:
no co nic nie piszesz autorze, pomimo że to MPI też mnie ciekawi ..

;) wyczysć też przepływkę - MAF sensor.


Mam nadzieję że dzisiaj wszystko się wyjaśni i będe mógł zdradzić tajemnicę od czego to było :)

[ Dodano: 05-04-2019, 10:33 ]
Puki co nie znalazłem powodu takiego spalania bo niby wszystko jest ok. Jeden mechanik stwierdził że na takim przebiegu w miejscu w którym go użytkuje ten silnik może po prostu już tak palić. Drugi to potwierdził...

plecho1 - 05-04-2019, 12:24

A czy podpinali się komputerem pod OBD i sprawdzali parametry pracy silnika? Jak zachowywała się pierwsza sonda, jakie wartości miały korekty paliwowe STFT i LTFT? Jaką wartość ma podciśnienie w kolektorze ssącym na biegu jałowym na rozgrzanym silniku bez obciążenia? Jakie były te wartości i na benzynie i na LPG?
romek atomek2 - 09-06-2019, 09:09

pomiar AFR - AirFuel Ratio
sprawdzenie stanu filtrów
reset komputera ( rozłaczenie klem na trochę czasu ) po takich wymianach jak kable świece cewki
i reszta jak kolega plecho Ci już podpowiedział ..

to nie sa trudne rzeczy. w sensie ukłądy zasilania paliwem do detekcji, mają swoją logikę. Nie wiem ile z tych moich wypocin znajduje zastosowanie w MPI. Ale tak 10l w lecie to już a duzo . Chyba że szybko jeździsz - mój GDI pali ile jadę ;) - 80km/h -8l, 90km/h-10 i tak dalej ..
w mieście średnią mam w okolicach 9-9,5, ale krótkie odcinki to są.. 6-10km max. w podmiejskich trasach na odległosci 40km 7,2 - 7,5 jest spokojnie do zrobienia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group