Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogromne spalanie w 1.8 MPI
Autor Wiadomość
samerkulno 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2019
Posty: 2
Skąd: Zakopane
Wysłany: 08-03-2019, 12:27   Ogromne spalanie w 1.8 MPI

Witam wszystkich 😊
Wiem że nigdzie nie znajdę bardziej doświadczonych osób w tym temacie więc będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Niedawno kupiłem Pinina 1.8 MPI z 2001r z instalacją gazową. Lekko szarpał na niższych i na wysokich obrotach a także bardzo dużo palił. To znaczy około 16l benzyny i 20 LPG na 100 km. Wymieniłem świece, cewkę i kable wysokiego napięcia. Okazało się że główna przyczyna była w kablach które robiły przepięcie. Auto idzie już płynnie ale spalanie niestety nadal pozostalo na takim samym poziomie... Co prawda użytkuje samochód głównie na krótkich trasach do 10 km i w dosyć górzystym regionie ale staram się zachowywać bardzo spokojny styl jazdy. Ostatnio Jeepem Grand Cherokee 4.0 na takich samych trasach udało mi się uzyskać podobne spalanie.
Gdzie może leżeć przyczyna?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-03-2019, 12:34   

zawsze pierwsza podjerzana w takim przypadku to sonda lambda
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-03-2019, 13:29   

Podstawa to diagnostyka czyli sprawdzenie błędów i pracy sondy. Możliwe też że jest w dolocie nieszczelność i też może być takie spalanie, podpięcie pod OBD lub pod LPG powinno wyjaśnić sprawę.
 
 
romek atomek2 
Forumowicz

Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 147
Skąd: skąd
Wysłany: 12-03-2019, 19:30   

no co nic nie piszesz autorze, pomimo że to MPI też mnie ciekawi ..

;) wyczysć też przepływkę - MAF sensor.
 
 
samerkulno 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2019
Posty: 2
Skąd: Zakopane
Wysłany: 28-03-2019, 09:52   

romek atomek2 napisał/a:
no co nic nie piszesz autorze, pomimo że to MPI też mnie ciekawi ..

;) wyczysć też przepływkę - MAF sensor.


Mam nadzieję że dzisiaj wszystko się wyjaśni i będe mógł zdradzić tajemnicę od czego to było :)

[ Dodano: 05-04-2019, 10:33 ]
Puki co nie znalazłem powodu takiego spalania bo niby wszystko jest ok. Jeden mechanik stwierdził że na takim przebiegu w miejscu w którym go użytkuje ten silnik może po prostu już tak palić. Drugi to potwierdził...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-04-2019, 12:24   

A czy podpinali się komputerem pod OBD i sprawdzali parametry pracy silnika? Jak zachowywała się pierwsza sonda, jakie wartości miały korekty paliwowe STFT i LTFT? Jaką wartość ma podciśnienie w kolektorze ssącym na biegu jałowym na rozgrzanym silniku bez obciążenia? Jakie były te wartości i na benzynie i na LPG?
 
 
romek atomek2 
Forumowicz

Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 147
Skąd: skąd
Wysłany: 09-06-2019, 09:09   

pomiar AFR - AirFuel Ratio
sprawdzenie stanu filtrów
reset komputera ( rozłaczenie klem na trochę czasu ) po takich wymianach jak kable świece cewki
i reszta jak kolega plecho Ci już podpowiedział ..

to nie sa trudne rzeczy. w sensie ukłądy zasilania paliwem do detekcji, mają swoją logikę. Nie wiem ile z tych moich wypocin znajduje zastosowanie w MPI. Ale tak 10l w lecie to już a duzo . Chyba że szybko jeździsz - mój GDI pali ile jadę ;) - 80km/h -8l, 90km/h-10 i tak dalej ..
w mieście średnią mam w okolicach 9-9,5, ale krótkie odcinki to są.. 6-10km max. w podmiejskich trasach na odległosci 40km 7,2 - 7,5 jest spokojnie do zrobienia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.