Ogromne spalanie w 1.8 MPI |
Autor |
Wiadomość |
samerkulno
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2019 Posty: 2 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 08-03-2019, 12:27 Ogromne spalanie w 1.8 MPI
|
|
|
Witam wszystkich 😊
Wiem że nigdzie nie znajdę bardziej doświadczonych osób w tym temacie więc będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Niedawno kupiłem Pinina 1.8 MPI z 2001r z instalacją gazową. Lekko szarpał na niższych i na wysokich obrotach a także bardzo dużo palił. To znaczy około 16l benzyny i 20 LPG na 100 km. Wymieniłem świece, cewkę i kable wysokiego napięcia. Okazało się że główna przyczyna była w kablach które robiły przepięcie. Auto idzie już płynnie ale spalanie niestety nadal pozostalo na takim samym poziomie... Co prawda użytkuje samochód głównie na krótkich trasach do 10 km i w dosyć górzystym regionie ale staram się zachowywać bardzo spokojny styl jazdy. Ostatnio Jeepem Grand Cherokee 4.0 na takich samych trasach udało mi się uzyskać podobne spalanie.
Gdzie może leżeć przyczyna? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-03-2019, 12:34
|
|
|
zawsze pierwsza podjerzana w takim przypadku to sonda lambda |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-03-2019, 13:29
|
|
|
Podstawa to diagnostyka czyli sprawdzenie błędów i pracy sondy. Możliwe też że jest w dolocie nieszczelność i też może być takie spalanie, podpięcie pod OBD lub pod LPG powinno wyjaśnić sprawę. |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 12-03-2019, 19:30
|
|
|
no co nic nie piszesz autorze, pomimo że to MPI też mnie ciekawi ..
wyczysć też przepływkę - MAF sensor. |
|
|
|
 |
samerkulno
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2019 Posty: 2 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 28-03-2019, 09:52
|
|
|
romek atomek2 napisał/a: | no co nic nie piszesz autorze, pomimo że to MPI też mnie ciekawi ..
wyczysć też przepływkę - MAF sensor. |
Mam nadzieję że dzisiaj wszystko się wyjaśni i będe mógł zdradzić tajemnicę od czego to było
[ Dodano: 05-04-2019, 10:33 ]
Puki co nie znalazłem powodu takiego spalania bo niby wszystko jest ok. Jeden mechanik stwierdził że na takim przebiegu w miejscu w którym go użytkuje ten silnik może po prostu już tak palić. Drugi to potwierdził... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-04-2019, 12:24
|
|
|
A czy podpinali się komputerem pod OBD i sprawdzali parametry pracy silnika? Jak zachowywała się pierwsza sonda, jakie wartości miały korekty paliwowe STFT i LTFT? Jaką wartość ma podciśnienie w kolektorze ssącym na biegu jałowym na rozgrzanym silniku bez obciążenia? Jakie były te wartości i na benzynie i na LPG? |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 09-06-2019, 09:09
|
|
|
pomiar AFR - AirFuel Ratio
sprawdzenie stanu filtrów
reset komputera ( rozłaczenie klem na trochę czasu ) po takich wymianach jak kable świece cewki
i reszta jak kolega plecho Ci już podpowiedział ..
to nie sa trudne rzeczy. w sensie ukłądy zasilania paliwem do detekcji, mają swoją logikę. Nie wiem ile z tych moich wypocin znajduje zastosowanie w MPI. Ale tak 10l w lecie to już a duzo . Chyba że szybko jeździsz - mój GDI pali ile jadę - 80km/h -8l, 90km/h-10 i tak dalej ..
w mieście średnią mam w okolicach 9-9,5, ale krótkie odcinki to są.. 6-10km max. w podmiejskich trasach na odległosci 40km 7,2 - 7,5 jest spokojnie do zrobienia. |
|
|
|
 |
|