To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Ciezko odpala jak zimno na zewnatrz

seb100 - 01-04-2019, 22:36
Temat postu: [2.8 TD] Ciezko odpala jak zimno na zewnatrz
Podpowiedzcie prosze gdzie szukac problemu, silnik po postoju w nocy na mrozie ciezko odpala, nie chce sie wkrecac na obroty, czuc wibracje a jak tylko chwile pochodzi wszystko dziala idealnie. Jak jest cieplo na zewnatrz w nocy albo jak silnik jest cieply pali od strzala. Swiece zarowe sprawdzone, gdzies czytalem o jakim simeringu na pompie ale nie wiem gdzie szukac.
szofer33 - 02-04-2019, 08:39

Witaj kolego. Najpewniej masz problem z nietrzymaniem paliwa w pompie i stąd twoje problemy. Paliwo po długim postoju cofa się do zbiornika i rano niczym się "napompuje silnik - pompa" ciężko pali itd. Dobrze czytałeś o tym simeringu i to jest na 95% ten problem. Na początek spróbuj założyć zawór zwrotny przed filtrem paliwa i zobaczysz czy problem nadal w takiej skali występuje. Możesz też założyć wężyk od filtra do pompy przeźroczysty i rano zobaczysz czy w nim jest paliwo czy uciekło do tyłu (baku).
Temat jest szeroko opisany np. https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=81161

Ja teraz wyjąłem pompę, zmieniono mi uszczelniacz i ją na nowo ustawiono. Jeszcze kwestia jej założenia ale mechanik się nie spieszy. Zobaczymy co będzie po zmianie ale liczę na poprawę i dobry efekt.
Pozdrawiam.

Ps. Możesz też mieć powietrze które dostaje się do wężyka z paliwem i dlatego zmień ten kawałek przewody na przeźroczysty aby wszystko widzieć co przez niego płynie.

seb100 - 05-04-2019, 09:08

Paliwo i lewe powietrze czy też zapowietrzanie już dawno sprawdziłem, założony mam nawet zaworek jednokierunkowy przed filtrem., a tak sobie jeszcze pomyśłełem jak działa ssanie w silniku 2,8 jak to jest sterowane może tam jest jakaś usterka?

Czy do wymiany tego uszczelniacza pompy trzeba demontować pompę?
https://e-pajero.pl/pompy-wtryskowe/1096-uszczelniacz-pompy-wtryskowej-pajero-2500-2800-td.html

Georg - 05-04-2019, 10:08

seb100 napisał/a:
Podpowiedzcie prosze gdzie szukac problemu, silnik po postoju w nocy na mrozie ciezko odpala, nie chce sie wkrecac na obroty, czuc wibracje (...).

Odpal na samostarcie (plak). Będziesz wiedział - pompa, czy może... problem w silniku.

pit44 - 06-04-2019, 15:18

Witam miałem podobny problem z zapalaniem na zimno i po nocnym postoju.Objawy były takie auto kopcilo na biało do momentu odpowietrzenia i normalnych obrotów oraz czarne paliwo w zbiorniku jak odkręciłem filtr i wylałem z niego zawartość (paliwo wymieszane z olejem silnikowym ) Przyczyną uszczelniacz walka simmering.Po wymianie auto odpala bez problemów.Niestety pojawił się nowy problem auto straciło połowę mocy i muszę teraz jechać do innego mechanika poleconego z forum bo poprzedni rozkłada ręce ,a jest prawdopodobnie źle ustawiony rozrząd więc rada moja jest taka znajdź warsztat który już to naprawiał bo koszty rośnie a nerwy są szarpane .pozdrawiam
Mirek1275 - 06-04-2019, 21:39

pit44 napisał/a:
Witam miałem podobny problem z zapalaniem na zimno i po nocnym postoju.Objawy były takie auto kopcilo na biało do momentu odpowietrzenia i normalnych obrotów oraz czarne paliwo w zbiorniku jak odkręciłem filtr i wylałem z niego zawartość (paliwo wymieszane z olejem silnikowym ) Przyczyną uszczelniacz walka simmering.Po wymianie auto odpala bez problemów.Niestety pojawił się nowy problem auto straciło połowę mocy i muszę teraz jechać do innego mechanika poleconego z forum bo poprzedni rozkłada ręce ,a jest prawdopodobnie źle ustawiony rozrząd więc rada moja jest taka znajdź warsztat który już to naprawiał bo koszty rośnie a nerwy są szarpane .pozdrawiam


Jaki rozrząd? Pompa jest źle włożona.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=50884

pit44 - 06-04-2019, 21:44

O tym piszę jest źle wsadzono względem eozrzadu

[ Dodano: 06-04-2019, 21:45 ]
O tym piszę jest źle wsadzona względem rozrzadu.

szofer33 - 07-04-2019, 07:07

Ja jestem po wymianie simeringu i regeneracji pompy i wreszcie odpalam bez dodatkowej pompki paliwa. Rano po długim postoju tez jest normalnie. Jedno co zauważyłem to, ze gdy miałem z tym problem i włożyłem dodatkowa elektryczna pompke paliwa to auto paliło za minimalnym dotknięciem kluczyka a teraz troszkę dłużej musze go przytrzymać. Moc mam normalną i chodzi fajnie wiec musze do tego przytrzymania kluczyka przywyknac.
Pozdrawiam.

seb100 - 09-04-2019, 15:52

Anie pompa, ani rozrząd nie był ruszany, auto paliło normalnie usterka pojawiła się tak w połowie zimy.

Po postoju trzeba czasami długo kręćić a jak zapali to przez chwilę tak jakby zupełnie nie miał mocy a czasami to potrafi nawet zgasnąć. Sprawdziłem świece żarowe,podciśnenia, założyłem zaworek kierunkowy przed filtrem bo myśłałem, że może paliwo się cofa i nic. Dodatkowo po jakieś chwili od odpalenia chodzi idealnie, a na ciepły silniku takie problemy nie występują i pali od pól obrotu.

szofer33 - 09-04-2019, 20:52

Może powietrze lewe łapie. Załóż wężyk przeźroczysty od filtra do pompy i zobaczysz czy babelki nie lecą. Skoro odpala i gaśnie to ewidentnie paliwo nie trzyma pompa i dalej obstawiam simering na pompie. Zobacz czy nie masz wzrostu poziomu oleju i czy olej czasem nie jest za rzadki bo u mnie paliwo dostawało sie do oleju przez simering.
Pozdrawiam.

seb100 - 11-04-2019, 12:25

Czy zeby wymienic ten simering na walku trzeba rozpinac rozrzad? Ktos moze opisac jak zrobic ta wymiane?
szofer33 - 14-04-2019, 21:14

Temat kolego jest pracochłonny bo wiele rzeczy trzeba poodkrecać. Ja tego nie robiłem, dałem do mechanika ale trochę widziałem jak to robił i jestem świeżo po tym zabiegu. Odkrecał intercooler, filtr paliwa, pokrywę zaworów, chłodnice, chyba pompę od podciśnienia, rurki, kable, przewody itd. Rozrządu nie tykał bo to na innych kołach zebatych chodzi i nie trzeba w rozrząd ingerować.
Za robotę wyjęcia i włożenia pompy, bo uszczelnienie robiłem u pompiarza, policzył sobie 450 zł no ale powiem Ci że sam bym się bał tego ruszać a kluczy nie są mi obce. Ważne jest ponowne umiejętne włożenie ponowne pompy by na ząbki te same trafić bo inaczej kicha i cała robota od początku. Moj sobie z tym poradził ale lekko teraz musi zmienić kat pompy by szybciej reagował na kluczyk przy odpalaniu.
Powodzenia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group