Problem z odpalaniem Pajero 2.8 |
Autor |
Wiadomość |
piotr11
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 11 Skąd: śrem
|
Wysłany: 03-07-2013, 14:03 Problem z odpalaniem Pajero 2.8
|
|
|
Witam wszystkich parę dni temu kupiłem pajero 2.8 z 99 r.Auto ciężko zapala,po dokładnych oględzinach znalazłem zamontowaną elektryczną pompkę paliwa przed filtrem paliwa. Jak odłączę tą pompkę to auto gaśnie.Poziom oleju również jest większy niż max.Czy w takim razie do wymiany będzie simering na pompie wtryskowej czy może coś innego. Z góry dziękuje za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-07-2013, 14:42
|
|
|
Prawdopodobnie układ paliwowy. Podstawa filtra paliwa, przewody paliwowe, ssak w zbiorniku ( przegniłe rurki nad ssakiem). A najprawdopodobniej uszczelniacz na pompie wtryskowej. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 03-07-2013, 23:14
|
|
|
jeśli przybywa oleju to do problemów dodałbym lejące wtryski
a w dłuższej perspektywie dziurę w tłoku |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 03-07-2013, 23:35
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | jeśli przybywa oleju to do problemów dodałbym lejące wtryski
a w dłuższej perspektywie dziurę w tłoku |
Raczej przybywa oleju dzięki dodatkowej pompce paliwa.
Uszczelniacz na pompie na 99% do wymiany.
Najlepiej też sprawdzić dodatkowo cały układ zasilania w ON jak słusznie radzi zbyszekm2. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-07-2013, 07:01
|
|
|
Poziom oleju rośnie bo przez uszkodzony uszczelniacz w pompie do staje się do silnika ON. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 04-07-2013, 09:27
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Poziom oleju rośnie bo przez uszkodzony uszczelniacz w pompie do staje się do silnika ON. | zgadza się i wymieniaj simmering jak najszybciej, bo paliwo w oleju nie wróży nic dobrego |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
piotr11
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 11 Skąd: śrem
|
Wysłany: 22-07-2013, 09:39
|
|
|
Koledzy a co to może być że ciężko zapala jak jest ciepły? Jak jest zimny i świece grzeją to pali od razu.
[ Dodano: 22-07-2013, 09:41 ]
Dodam że pompa jest zrobiona. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-07-2013, 09:59
|
|
|
Luzy zaworowe, albo głowica w pompie.
Sprawdź to tak, jak będzie ciepły wylej na pompę zimna wodę i wtedy sprawdź jak pali. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-07-2013, 10:47
|
|
|
piotr11 napisał/a: | Koledzy a co to może być że ciężko zapala jak jest ciepły? Jak jest zimny i świece grzeją to pali od razu.
[ Dodano: 22-07-2013, 09:41 ]
Dodam że pompa jest zrobiona. |
jak pompa zrobiona i po teście z zimną wodą na pompę paliwową nic się nie poprawi to ....kurcze ....chyba silnik do roboty. Po odpaleniu co się wydobywa z wlewu oleju po odkręceniu korka i jak zachowuje się płyn w chłodnicy przy pracującym silniku ?? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
piotr11
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 11 Skąd: śrem
|
Wysłany: 22-07-2013, 17:43
|
|
|
Polanie pompy wodą nie pomogło,przedmuchów praktycznie niema, z korka oleju.Pomaga za to podłączenie świec żarowych na krótko na 10 sekund,wtedy odpala ładnie. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-07-2013, 19:16
|
|
|
Na ciepłym sulniku!? Musisz podgrzewać? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 22-07-2013, 21:33
|
|
|
piotr11 napisał/a: | Dodam że pompa jest zrobiona. | A orientujesz się co dokładnie? Takie objawy wyglądają na zły kąt wtrysku, albo kiepski stan sekcji podawczej w pompie. |
|
|
|
 |
piotr11
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 11 Skąd: śrem
|
Wysłany: 22-07-2013, 21:51
|
|
|
W pompie wymieniony był simering i coś było robione z pompką zasilającą.Tak po za tym podobno pompa była dobra. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 22-07-2013, 22:05
|
|
|
piotr11 napisał/a: | Tak po za tym podobno pompa była dobra. | A wierzysz w to? Skoro ktoś założył dodatkowo pompkę elektryczną, znaczy że coś w pompie wtryskowej musi być do bani. Zresztą widzisz sam, że po odłączeniu tej elektrycznej silnik gaśnie, a powinien bez problemu dalej pracować. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 23-07-2013, 00:00
|
|
|
piotr11 napisał/a: | W pompie wymieniony był simering i coś było robione z pompką zasilającą.Tak po za tym podobno pompa była dobra. | jak dołożyli pompkę zasilającą to .... zmień warsztat. Jest to pewien "patent" na krótki czas skutkujący przybywaniem oleju a raczej mieszanki oleju z paliwem w silniku. Ciężko jest dobrac tak pompkę aby nie dawała za dużego ciśnienia. Weź bańkę plastykową z paliwem i podłącz pomiędzy dodatkowa pompką a filtrem i uruchamiaj. odłącz tylko elektrycznie dodatkową pompkę abyś nie miał potopu. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|