[02-06]Lancer CS0 - Tarcze przód
zbychu74 - 24-04-2019, 18:41 Temat postu: Tarcze przód Dzisiaj kupiłem klocki i tarcze do misiaczka i w nadchodzących dniach mam zamiar wymienić je,ale przeglądając manual znalazłem informację,że piasta może bić do max 0,05mm.
W związku z tym mam pytanie jeżeli mam piastę krzywą o 0,04 mm to tarcza będzie miałe powiedzmy 0,09mm czy to przypadkiem nie za dużo?.W manualu o biciu tarcz nic nie znalazłem.
Co o tym sądzicie?
krzychu - 24-04-2019, 20:37
Moim zdaniem bicie piasty max 0,02mm, a bicie tarczy max 0,05mm. Tak że moim zdaniem masz piastę do wymiany.
Ale tarcze mają zazwyczaj jakieś bicie (u mnie to zazwyczaj było 0,02mm) więc możesz zwiększyć bicie lub je zmniejszyć. Zmierz w 5 pozycjach i jak wyjdzie poniżej 0,05mm bicie tarczy to ok jak więcej to ja bym nie montował tylko wymienił piastę.
zbychu74 - 24-04-2019, 20:54
krzychu napisał/a: | Moim zdaniem bicie piasty max 0,02mm, a bicie tarczy max 0,05mm. Tak że moim zdaniem masz piastę do wymiany.
Ale tarcze mają zazwyczaj jakieś bicie (u mnie to zazwyczaj było 0,02mm) więc możesz zwiększyć bicie lub je zmniejszyć. Zmierz w 5 pozycjach i jak wyjdzie poniżej 0,05mm bicie tarczy to ok jak więcej to ja bym nie montował tylko wymienił piastę. |
Tak właśnie zrobię.
robertdg - 24-04-2019, 21:57
zbychu74 napisał/a: | W związku z tym mam pytanie jeżeli mam piastę krzywą o 0,04 mm to tarcza będzie miałe powiedzmy 0,09mm czy to przypadkiem nie za dużo?.W manualu o biciu tarcz nic nie znalazłem.
Co o tym sądzicie? | Tarcze zawsze możesz w kilku pozycjach zmierzyc , mozesz je obracac wzgledem szpilek, moze byc tak ze uzyskasz bicie na poziomie 2 setek, albo 9 setek, nie ma reguly, zalezy od kompensacji bicia piasty i tarczy, dlatego tez tarcze powinno sie skrecic do pomiaru tak jakby bylo przykrecone kolo (bez przesady ofkors)
zbychu74 - 26-04-2019, 13:13
No i dupa pomierzyłem piasty z obu stron 0,05mm bicie na tarczach(nowych) do 0,09mm zamówiłem już piasty.
Mam takie oto pytanie:czy da się odzyskać łożyska ze starych piast bo mam niecałoroczne łożyska ntn które stosuje się na pierwszy montaż i tanie nie są.
krzychu - 26-04-2019, 13:20
A jak to mierzyłeś? Optymalizowałeś ustawienie tarczy?
zbychu74 - 26-04-2019, 13:28
krzychu napisał/a: | A jak to mierzyłeś? Optymalizowałeś ustawienie tarczy? |
Czujnikiem zegarowym,tarcze mierzyłem w każdej pozycji na szpilkach,tarcze wychodziły od 0,07 do 0,09 dodam jeszcze,że jak hamowałem czuć było bicie na kierownicy i lekko na pedale.
Dodam jeszcze tyle,że z lewej strony tarcza(stara)ma bicie 0,02 ,chyba się ułożyła do piasty
krzychu - 26-04-2019, 15:01
zbychu74 napisał/a: |
Czujnikiem zegarowym,tarcze mierzyłem w każdej pozycji na szpilkach,tarcze wychodziły od 0,07 do 0,09 dodam jeszcze,że jak hamowałem czuć było bicie na kierownicy i lekko na pedale.
|
Ok teraz jaśniej. Czyli tarcza tak jak u mnie miała fabryczne bicie 0,02mm żeby sobie skompensować bicie piasty.
zbychu74 - 29-04-2019, 20:08
Dzisiaj zmieniłem piastę wraz z łożyskiem no i znowu dupa.Okazało się,że nowa piasta jest bardziej krzywa od starej 0,06mm bicia.Myślałem,że coś źle zrobiłem, wprasowywałem prasą śrubową ,zero strzałów z młotka wszystko tak jak powinno być.Oczywiście tarcz i klocków nie założyłem ale tarcze na tej piaście zmierzyłem w każdej pozycji na szpilkach 0,12mm bicia. Piasty firmy febest,bo tylko takie były osiągalne.
Jak rozwiążę ten problem to dam znać jeżeli prędzej nie wyląduje w psychiatryku.
krzychu - 29-04-2019, 20:21
A to nie można jakoś przetoczyć starej?
zbychu74 - 29-04-2019, 20:32
krzychu napisał/a: | A to nie można jakoś przetoczyć starej? |
Toczyć moim zdaniem nie wolno bo w ten sposób osłabisz piastę.
[ Dodano: 23-05-2019, 16:18 ]
No i znowu dupa założyłem jeszcze jedną piastę febesta i co 0,09mm bicia ,myślałem ,że mnie szlag trafi.Kupiłbym coś lepszego ale niedostępne na tył jest duży wybór.Pozostaje mi tylko i wyłącznie oryginał z rosji ok.175euro sztuka.Te gówna co kupiłem pójdą na reklamację.
W sklepie dzisiaj zapytałem o jakieś inne piasty chcieli mi sprzedać jpn,ale gdy się spytałem czy oddadzą mi kasę za łożysko jak coś będzie nie tak to powiedzieli,że to tylko chińszczyzna.
Piasty przód tylko i wyłącznie oryginał!
Należy dodać jeszcze,że bardzo ostrożnie wciągałem w zwrotnicę łożysko za zewnętrzny pierścień a piastę za wewnętrzny pierścień,zero pukania młotkiem.Montowałem prasą śrubową.
[ Dodano: 19-06-2019, 22:04 ]
Okazało się ,że febest to kicha ,kupiłem od e-pajero azjatyckie zamienniki (nie chcieli powiedzieć jakiej firma)zamontowałem i wynik 0,03 mm po drugiej stronie 0,02mm oczywiście na tarczach.
Mam taką oto konkluzję: zawsze jak robocie hamulce mierzcie piastę, bo to najczęściej jest przyczyną bicia.
No i po 3tyś znowu biją,ale nie dałem za wygraną.Bije tylko prawa więc rozbebeszyłem i wziąłem się za oględziny.No i okazało się,że jarzmo jest krzywe no i tłoczek naciska tylko na część klocka,ale najśmieszniejsze jest to ,że tarcza od zewnętrznej strony i od wewnętrznej bicie ok.0,015 czyli ok..Zamówiłem jarzmo i prowadnicę i zobaczymy co będzie dalej.
leoluke - 20-06-2019, 09:33
Czy ktoś obeznany z tematem mógłby napisać co jest potrzebne do samodzielnego zmierzenia bicia piast (jakie narzędzia i jak ich użyć)? Podejrzewam, że mogę mieć w aucie ten problem ale nie wiem jak to zweryfikować.
Bizi78 - 20-06-2019, 10:06
Czujnik bicia tarcz, pełno tego na allegro itp. choć to produkty przeważnie amatorskie .
zbychu74 - 20-06-2019, 10:46
Bizi78, Taki właśnie czujnik posiadam,koszt ok.100zł (warto go mieć)choć sprzęt profesjonalny to nie jest.
leoluke, Jeżeli chcesz zmierzyć piastę to najpierw należy porządnie ją wyczyścić(tak,żeby się świeciła)
Następnie zakładasz tę część magnesową na mcpersona,przykładasz czujnik na zewnątrz piastyi kręcisz piastą(nie mierz na odpalonym silniku)Jeżeli piasta pozytywnie zweryfikowana to zakładasz tarczę przykręcając ją siłą 60 nm dając podkładki lub nakrętki pod śróby koła(ok. 1 cm od zewnętrznej krawędzi) i mierzysz przekładając na szpilkach (czyli robisz pięć pomiarów) tarczę ustawiasz w pozycji oczywiście najmiejszego bicia.Piasta bicie max 0,02mm ,a tarcz 0,05 max
leoluke - 20-06-2019, 11:54
Dzięki za szybką odpowiedź. Muszę sobie sprawić taki sprzęt.
[ Dodano: 21-06-2019, 08:30 ]
Skoro już jesteśmy przy temacie, to chciałem się zapytać o coś jeszcze. Jeśli chodzi o krzywienie tarcz, to zazwyczaj dzieje się to przez gwałtowną zmianę temperatury. Nie mam natomiast pojęcia co może powodować krzywienie się piast. Jak o nie dbać, żeby do tego nie dopuścić?
|
|
|