Pajero II - [2.8 TD] Ustawienia na drążkach skrętnych - Pajero krótkie
szofer33 - 02-05-2019, 08:55 Temat postu: [2.8 TD] Ustawienia na drążkach skrętnych - Pajero krótkie Witam kolegów. Szukam pomocy gdyż przy moim Pajero II 2.8TD Classic 1997 Krótkim, poprzednik grzebał coś na drążkach skrętnych i są dosyć dużo wkręcone na tyle, że przednie koła zaczynają się kłaść do środka.
Chcę to obniżyć do ustawień normalnych-fabrycznych tylko za diabła z tych instrukcji nie wyjdę ile to ma być?? Raz piszą o odległości odboju gumowego na wahaczu do blachy 18mm a w innym schemacie o wystawaniu śruby do regulacji drążka i to w zależności od ciężaru auta?
Najlepiej gdyby ktoś, kto ma taki model zmierzył odległość od środka piasty koła do błotnika??
Ja mierzyłem od ziemi do błotnika i mam 89,5 cm przy felgach oryginalnych 15 i oponach 265/70/15.
Dlatego chyba lepiej zmierzyć od środka piasty by uniknąć błędów gdy ktoś ma inne felgi czy opony.
Proszę o poradę jak to ustawić albo o wymiar odpowiedni dla tego modelu.
Pozdrawiam.[/list]
bandegras - 24-05-2019, 21:19
Witam,
U mnie jest ok 53 cm od środka piasty do błotnika. Koła raczej prosto są bo opon mi nie ścina.
Pozdrawiam
Przypomniało mi się, że gdzieś czytałem, że od strony kierowcy powinno być troszkę wyżej ale nie pamiętam gdzie to wyczytałem tak więc nie wiem na ile to prawda. U mnie jest 53 i 52,5.
szofer33 - 24-05-2019, 22:18
Dziękuję kolego. To mi wystarczy. Jutro to pomierze ale to forum dla Pajero Il umiera i za chwilę będziemy dinozaurami tych samochodow, naszych ulubionych 😀 Większość z forumowiczów może już wszystko wie o modelu II ale sa osoby które maja to auto od 1-2 lat i czasem głupia pierdoła to ważna informacja (dla mnie też).
Szacunek kolego.
Pozdrawiam.
jawaldek - 25-05-2019, 01:45
szofer33 napisał/a: | poprzednik grzebał coś na drążkach skrętnych i są dosyć dużo wkręcone na tyle, że przednie koła zaczynają się kłaść do środka. | to chyba raczej zbieżność trzeba ustawić i kąt pochylenia który ustawia się podkładając odpowiedniej grubości blaszki pod.....pod.... i zabrakło mi fachowej nazwy tego czegoś :/ U mnie tak robili w warsztacie a też mam podkręcone drążki skrętne. Chyba nie ma znaczenia że u mnie inny model Miśka
Może taka podpowiedź https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=106022
bandegras - 31-05-2019, 21:34
szofer33 napisał/a: | Dziękuję kolego. To mi wystarczy. Jutro to pomierze ale to forum dla Pajero Il umiera i za chwilę będziemy dinozaurami tych samochodow, naszych ulubionych 😀 Większość z forumowiczów może już wszystko wie o modelu II ale sa osoby które maja to auto od 1-2 lat i czasem głupia pierdoła to ważna informacja (dla mnie też).
Szacunek kolego.
Pozdrawiam. |
Nie ma sprawy:)
Pozdrawiam.
szofer33 - 05-06-2019, 22:23
U mnie było około 55 cm od środka piasty do błotnika. Auto za bardzo pływało po drodze. Obniżylem na drazkach do 53 i kąt kół sie poprawił i o niebo lepsze prowadzenie bo tak już nie pływa w koleinach po asfalcie. Zostało pojechać na zbieżność.
Dzięki kolego jeszcze raz.
Pozdrawiam.
bandegras - 07-06-2019, 21:17
Cieszę się że mogłem pomóc.
Jak będziesz w Rzeszowie to na piwko zapraszam:)
Zdrowia
dyzioo - 19-11-2021, 06:11
A jaka jest procedura podniesienia przodu lekko na drążkach? Przód mi troszkę siedzi i chcialbym lod jesc go na drążkach.
Widzialem na yt ze koles lekko podniosl auto (koło miało kontakt z nawkerzchnią), potem popuscił (odkręcił lekko) śrubę na drązku i wtedy podniosł auto tak aby kolo było w górze i zakręcił śrubę od drązka. Czy to poprawnie? Koles to robił na terracanie
Lotnik1414 - 25-11-2021, 09:43
Pamiętaj ze podnosząc ma drążkach możesz sobie zrobić „pozytyw” na kołach
dyzioo - 25-11-2021, 22:23
Rozwiń "pozytyw na kołach".
Co to znaczy?
Lotnik1414 - 29-11-2021, 01:28
Kojarzysz Jan niektórzy robią negatyw na przednich kołach żeby „efektownie wyglądało”? Przeważnie w beemach itp. Koła góra schodzą się do środka. Pozytyw to odwrotnie doły kół schodzą się do środka
|
|
|