 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.8 TD] Ustawienie zbieżności |
Autor |
Wiadomość |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 19-07-2018, 08:15 [2.8 TD] Ustawienie zbieżności
|
|
|
Witam.
Koledzy, chciałem zapytać czy istnieje możliwość korekty nachylenia (pionowego) przedniego koła w Pajero II??
Jak się na moje auto patrzę z przodu to jedno koło jest dobrze a drugie nie stoi pionowo ale pod kątem. To koło tnie mi trochę oponę na zewnątrz. Auto prowadzi się prosto tzn, nie ucieka na boki jak puszczę kierownicę. Nie mniej trochę pływa po drodze chociaż luzów nigdzie nie stwierdzono.
Czu można to skorygować i czy potem jest potrzeba ustawienia zbieżności bo to podobno nie łatwe w Miśkach??
No i może ktoś wie dlaczego auto trochę pływa po drodze, ja już się nauczyłem ale żona jak siądzie to się boi jechać ( a ja z nią jeszcze bardziej)
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
MarcinKK
Forumowicz
Auto: Pajero II NL 2.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2016 Posty: 66 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-07-2018, 14:46
|
|
|
Oczywiście kąt pochylenia przedniego koła jest ustawialny za pomocą podkładek o różnej grubości, które podkładasz pod górne mocowanie wahacza albo ujmujesz zależnie od potrzeby.
Jak pojedziesz na geometrię to po jej ustawieniu ustawią Ci od razu zbieżność. Niestety musisz nabyć przynajmniej ze dwie podkładki o różnej grubości aby miecz czym ustawiać . |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 19-07-2018, 21:51
|
|
|
To kolego jak wizualnie koło kładzie się dołem do środka auta to podkładki trzeba wyjmować ? Dobrze myślę bo nie wiem czy kupować te podkładki? I pierwsze ustawiają kat a potem zbieżność?
Pierwsze niech sprawdzą wszystkie luzy bo troche pływam po drodze a pozniej zbieznosc. Tak dzisiaj wyczytałem na forum bo to swietna kopalnia wiedzy i przypadkow z Miskami. |
|
|
|
 |
MarcinKK
Forumowicz
Auto: Pajero II NL 2.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2016 Posty: 66 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-07-2018, 07:12
|
|
|
Z fusów ciężko wróżyć lecz jeśli koło kładzie się dołem to wygląda tak jakby podkładki trzeba było ująć o ile są bo może to być również inna przyczyna - wiadomo, że najpierw zaczyna się od luzów w zawieszeniu bo to podstawa , kiedy kilkukrotnie ustawiałem zbieżność w moim Pajero zawsze najpierw ustawiany lub kontrolowany był kąt pochyleni a potem zbieżność . |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-07-2018, 12:03
|
|
|
Szanowni koledzy
Najlepszym sposobem na rozwiązanie tego tematu jest wizyta na dobrej stacji diagnostycznej
i ustawienie prawidłowego kąta pochylenia zwrotnicy.
Potem zbieżność
Bez sensu jest pisanie ile podkładek i z której strony....itd. szkoda roboty,
chyba że tylko w błoto, to OK
1. Podstawowa sprawa - ustawienie prawidłowe drążków skrętnych
(jak zawias LH względem RH jest na różnej wysokości to kąty od razu są inne po obu stronach)
2. Wizyta na stacji, koniecznie. Dlaczego ? Wyjaśniam, w PII seryjnie nie ma regulacji kąta wyprzedzenia zwrotnicy, górny wahacz jest mocowany do ramy na 2 tulejach mg. które spięte są długą śrubą, lub jak kto woli prętem z otworami na śruby mocujące wahacz
Przy jeździe w terenie, lub dużej dziurze w drodze, albo jakichś innych przejściach typu dzwon
Pręt wygina się (TO NAJSŁABSZY ELEMENT ZAWIASU PRZÓD) trzeba to korygować różnymi grubościami podkładek dystansowych (pierwsza śruba vs. druga mocująca wahacz) seryjnie podkładka jest jedna, podwójna, blaszka z wycięciami na 2 śruby
Dopiero po ustawieniu prawidłowego kąta obydwu zwrotnic, pochylenie i kąt wyprzedzenia, diagnosta ustawi prawidłowo zbieżność
W innych przypadkach zawsze będzie źle, samochód będzie ciągnął na asfalcie raz w lewo raz w prawo, mimo że teoretycznie zbieżność jest i luzów brak.
Nie ma tłumaczenia że duże koła i takie tam ....moje PII na 33" jedzie jak po sznurku,
jak osobówka, przy 120 mogę puścić kierownice i bez problemu jedzie na wprost bez myszkowania
Dodatkowa uwaga w przypadku liftu zawieszenia przód na drążkach + 2 "
Podstawowy błąd jaki popełniają ludzie, nie luzują śrub wzdłużnych mocujących tuleje górnego wahacza.
Powoduje to dodatkowe naprężenie tulei górnych wahacza i szybkie ich zużycie + nieprzyjemne podskakiwanie przodu samochodu na nierównościach, wręcz bujanie. Błędnie diagnozowane jako zużyte amorki.
Problem pojawia się również z ocieraniem łącznika końcówek kierowniczych o stabilizator zawieszenia.
Ja tutaj przeniosłem mocowania łącznika stabilizatora w inne miejsce na wahaczu.
Ale to nie jest najlepsze rozwiązanie, w przyszłości będę to modyfikować, ponieważ ma to swoje wady.
Obniżę w dół o 2 " drążek kierowniczy
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 20-07-2018, 21:58
|
|
|
Dziękuję koledzy zwłaszcza U-96 bo czytałem już różne tematy i zawsze fachowo się do spraw odnosisz.
Kupie w e-pajero kilka podkładek i jazda pierwsze na stacje zbadać zawieszenie a potem umawiam się na zbieżność. Mieszkam w Bieszczadach i trochę mamy deficyt z dobrymi stacjami ale w Sanoku może chłopaki dadzą radę. Auto mam świeżo po konserwacji więc ubabrać się będzie trzeba przy robocie. |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-07-2018, 11:09
|
|
|
Szofer
Nie kupuj podkładek bo to bez sensu i szkoda kasy
Najpierw namierz stację która to robi, zawias na drążkach skrętnych występuje także w innych samochodach np. Terrano / Mawerick , Mitsu L400 L200, Iveco ..... i jeszcze parę innych, to nic nadzwyczajnego
Stacja która to robi będzie mieć podkładki przygotowane, w różnych grubościach i od razu przecięte do łatwiejszego wkładania.
A jak się okaże że masz skrzywiony pręt mocujący górny wahacz to i tak trzeba włożyć podkładki o różnych grubościach na śruby aby skorygować kąt wyprzedzenia zwrotnicy (którego normalnie się nie reguluje w PII)
Zacznij samemu od poluzowania śrub mocujących górne wahacze, będzie z tym trochę zabawy, najczęściej nakrętki są od strony komory silnika, jak nie masz liftu budy jest ciężki dostęp. Jak będą ruszone wcześniej to spędzisz mniej czasu na stacji (najlepiej po jednej pneumatem przez łeb, płaski oczkowy od środka na nakrętkę)
Jak ci powiedzą że trzeba ściągnąć amorki to nie słuchaj ....da się bez
Lepiej jest założyć oczywiście podkładki nie przecięte (mniejsze ryzyko wypadnięcia, mnie raz wypadła w terenie, bo się poluzowała jedna nakrętka)
Wyczyść dokładnie gwint na śrubach i kilka razy zapsikaj penetratorem, jak zerwiesz gwint to nowe w serwisie po 2 dychy za sztukę, można coś na podmianę oczywiście, ale do zawiasu zawsze zakładam oryg.
Jeśli masz podkręcone drążki np. 2 " przód do góry jak to często bywa, weź ze sobą z 2 chłopa na stację co by ich postawić na zderzak jak diagnosta będzie podnosić przód w górę do włożenia podkładek ............
Inaczej trzeba luzować drążek skrętny
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 24-07-2018, 10:46
|
|
|
U-96 napisał/a: | Szanowni koledzy
Wyjaśniam, w PII seryjnie nie ma regulacji kąta wyprzedzenia zwrotnicy, górny wahacz jest mocowany do ramy na 2 tulejach mg. które spięte są długą śrubą, lub jak kto woli prętem z otworami na śruby mocujące wahacz
Przy jeździe w terenie, lub dużej dziurze w drodze, albo jakichś innych przejściach typu dzwon
Pręt wygina się (TO NAJSŁABSZY ELEMENT ZAWIASU PRZÓD) trzeba to korygować różnymi grubościami podkładek dystansowych (pierwsza śruba vs. druga mocująca wahacz) seryjnie podkładka jest jedna, podwójna, blaszka z wycięciami na 2 śruby
Pozdr. |
Witam.
Chciałem kolegę zapytać nim mnie przyjmą na stację o taką sprawę.
Sprawdziłem te podkładki u mnie i jest tylko jedna o grubości pewnie z 1-2mm i mam takie obawy, że jak ją wyjmą to może być za mało by zwrotnica miały dobry kąt pochylenia.
Stąd moje pytanie o ten pręt (długą śrubę z otworami) czy jak się okaże, że jest wygięty to można ją wymienić bez wymiany całego wahacza?
Poza tym w instrukcji piszą by zwrócić uwagę na tą śrubę gdyż z jednej strony jest na niej napis "out" na zewnątrz i być może ktoś to pomylił kiedyś przy montażu lub ustawieniu i stąd też taki problem?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-07-2018, 09:21
|
|
|
szofer33 napisał/a: | Sprawdziłem te podkładki u mnie i jest tylko jedna o grubości pewnie z 1-2mm i mam takie obawy, że jak ją wyjmą to może być za mało by zwrotnica miały dobry kąt pochylenia. |
W serii jest z reguły 1, jeśli masz podkręcone auto na drążkach to będzie jeszcze trzeba dołożyć podkładek, aby ustawić prawidłowy kąt pochylenia.
szofer33 napisał/a: | Stąd moje pytanie o ten pręt (długą śrubę z otworami) czy jak się okaże, że jest wygięty to można ją wymienić bez wymiany całego wahacza? |
Tym się na razie nie przejmuj, podkładki wymienią ci bez problemu (przecięte) na diagnostyce wyjdzie czy masz prosty czy krzywy pręt, wtedy koryguje się to różnymi grubościami podkładek - 1 vs. 2 śruba. Jeśli pełne podkładki to trochę więcej zabawy, ale przy pomocy magnesu da się to zrobić jedna po drugiej.
szofer33 napisał/a: | Poza tym w instrukcji piszą by zwrócić uwagę na tą śrubę gdyż z jednej strony jest na niej napis "out" na zewnątrz i być może ktoś to pomylił kiedyś przy montażu lub ustawieniu i stąd też taki problem? |
Fakt, pręt nie jest symetryczny, ma oznaczenie jak piszesz "out" nie sądzę aby ktoś to pomylił, ale zawsze jest takie ryzyko - trzeba to sprawdzić wizualnie, napis jest duży, wytłoczony. Gdyby jednak ....to trzeba wyjąć wahacz i przekręcić, raczej nie da się tego zrobić na aucie.
Oryginalnie w PII górny wahacz występuję jako jedna część zamienna (wahacz, tuleje, pręt, 1200 PLN netto serwis) W zamienniku tuleje kupujesz oddzielnie, potem rozwiercanie starych, wycinanie zewnętrznych stalowych płaszczy, wprasowanie nowych....itd. dzień roboty .....
Ale przy naszych leciwych autach warto przy okazji sprawdzić stan tulei....
OSTRZEŻENIE DLA WSZYSTKICH CZYTAJĄCYCH
BROŃ BOŻE ZAKŁADAĆ W PII NA PRZÓD ZAMIENNIKI POLIURETANOWE
U MNIE PRZY KOŁACH 33" I LIFCIE 2" FELGI ET - 25 WYPLUŁO JE PO 20 KM NA DZIURAWYM ASFALCIE - 2 ROBOTY W PLECY I PODWÓJNE KOSZTY.
POZDR. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 25-07-2018, 11:45
|
|
|
Witam, dziękuję za porady.
Umówiłem się na stację co robi w 4x4 geometrię ale jest teraz mechanik na urlopie i za 2 tyg. ma to ustawić.
Moje Pajero nie jest podniesione a na diagnostyce sprawdzili zawieszenie i się zdziwili, że nie ma żadnych luzów. To prawda, że na bieżąco wymieniam jak coś się tłucze itd. a w terenie prawie nie jeżdżę. Czasami na jakieś polowanie, na grzyby itd.
Bardzo dziękuję, zagłębiłem się w temat dosyć dokładnie ale to sama przyjemność bo wszyscy kochamy swoje misiaki
Pozdrawiam i napiszę jak mi to ustawią czy skończą się moje problemy z myszkowaniem samochodu po drodze i piskiem opon na zakrętach.
[ Dodano: 29-07-2018, 21:19 ]
Jeszcze chciałem zapytać czy ktoś wie jakie są ustawienia fabryczne drążków skrętnych i jak to sprawdzić czy ktoś przy nich grzebał? Mam Pll Classic 3D 2.8 TD (zaokraglone blotniki) na oryginalnym wymiarze opon i może ktoś taki ma i poda wysokość od ziemi do błotnika?
Zauważyłem ze sroby od drążków sa w różnym stopniu wkrecone bo jedna duzo wystaje a druga mniej.
Czytałem instrukcje i tam nie mogę z tego wyjść. Niby do masy auta sie ustawia itd i już zglupialem jak to ma być w oryginale.
Wkrotce robie diagnostykę i zbieżność wiec przy okazji bym to posprawdzał. |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-07-2018, 09:37
|
|
|
Szofer
Wyślij mi na pr. adres e-mail to prześlę ci schemat, mam gdzie w archiwum
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 14-08-2018, 09:04
|
|
|
Witam. Zrobiłem wczoraj zbieżność. Kąta pochylenia koła (wahacza) nie trzeba było zmieniać i podkładki które kupiłem się nie przydały (a U-96 mi mówił bym nie kupował). Kąt pochylenia koła wydawało się wizualnie, że jest zły ale było tak dlatego bo zbieżność kół była kiepska o około 23 stopnie (nie wiem dokładnie z tymi stopniami czy o to chodziło bo zostawiłem auto i mnie przy tym nie było).
Teraz jak ustawili zbieżność to koła stoją równiutko i auto prowadzi się o niebo lepiej, nie skacze (pływa) pod drodze jak wcześniej i na zakrętach nie mam pisku opon.
Mechanik stwierdził że komfort prowadzenia by się jeszcze bardziej poprawił gdybym zmienił amortyzatory (mam teraz te z ustawianą z kabiny twardością) ale szkoda mi ich usuwać bo to fajny bajer zwłaszcza w terenie.
Bardzo dziękuję wszystkim za porady i wskazówki. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
|