To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Aparat zapłonowy Gal 2.5 01' i inne problemy

Djmarcop - 11-05-2019, 13:21
Temat postu: Aparat zapłonowy Gal 2.5 01' i inne problemy
Witajcie!

Jako, że nadal szukam przyczyny nie równej pracy silnika na jałowych to postanowiłem pomierzyć aparat zapłonowy.
Drugie uzwojenie cewki wyszło kolo 11 kOhm więc idealnie po środku dopuszczalnego zakresu (9-13 kOhm)
Pierwsze uzwojenie cewki muszę jeszcze zmierzyć, ponieważ mój miernik nie obsługuje tak małych wartości, ale dam znać ja pomierzę (0.5-0.7 Ohm)
Zmierzyłem też według serwisówki tranzystor aparatu, czyli podłączyłem 1.5V na 3 i 4 pin a między 2 i 4 zmierzyłem i wyszło -0.55V i nie wiem czy to poprawna wartość. W serwisówce jest że ma być, ale nie podali jakie napięcie.

Pozostałe objawy:
Na obrotach poniżej 2k potrafi poszarpywać, na wyższych wszystko tiptop. Ta nierówna praca silnika jest też nie zawsze i czasem lepiej czasem gorzej.

Co jeszcze można sprawdzić jeśli chodzi o moje objawy? Świece, kable, kopułka i palec na pewno sprawne i dobre.

Samochód ma LPG, ale nie ma znaczenia najmniejszego paliwo na jakim się poruszam

Pozdrawiam

[ Dodano: 11-05-2019, 18:21 ]
Już zmierzyłem oporność pierwszego uzwojenia i jest górna granica, ale nadal w normie. Nie wiem co jeszcze poszukać?

Krzyzak - 11-05-2019, 21:35

Statyczny pomiar możesz wsadzić w :) - jak cewka pada to iskra ucieka lub jest słaba (ale często widoczna) i tylko przez podmianę można się upewnić czy to jej wina.
deejay - 11-05-2019, 23:56

Djmarcop napisał/a:
Na obrotach poniżej 2k potrafi poszarpywać, na wyższych wszystko tiptop


Zaślep EGR na testy :wink: Mało kto wie , ale pod lifcie EGR lubi sprawiać takie numery i wszyscy szukają problemu w układzie zapłonowym itp.

Djmarcop - 12-05-2019, 00:37

EGR już dawno zaślepiony, zero widocznych efektów.

Co do podmiany cewki to kupiłem rok temu nowa, a teraz na zmianę dałem Ori co była już w aucie i minimalnie lepiej na starej jest. Ale nadal coś nie tak...

deejay - 12-05-2019, 11:02

Krzywki na walkach rozrządu nie są wytarte???
Djmarcop - 12-05-2019, 13:04

Pojęcia nie mam, ale gdyby były wytarte to by cały czas było, a to się zdarza że całkowicie zaniknie, albo się nasili mocniej. Nie jest to stałe
deejay - 12-05-2019, 13:53

Miałem kiedyś tez 2,5 Galanta u siebie na warsztacie na wypadanie zapłonów i nierówną prace na B.jałowym. Co sie okazało po wykonaniu podstawowych testów cis sprężania i weryfikacji ukł. zapłonowego , okazało się właśnie ze wytarta jest krzywka na wałku rozrządu na 6 cyl. Nie twierdzę ze u ciebie jest to samo , ale warto spr. bo auto które do mnie trafiło objechało kilku mechaników i wymieniali wszytko po kolei .
Krzyzak - 12-05-2019, 16:58

U mnie szarpało na wolnych obrotach, tylko na LPG i tylko z klimą - winne były przewody WN, głowica od grodzi... dziury straszne... kable Janmor jak dobrze pamiętam, po zmianie na NGK wszystko minęło).
Djmarcop - 12-05-2019, 17:07

Właśnie u mnie nie wypadają zapłony. Trochę nie równo pracuje, ale nadal sądzę że to nie wałek, bo by cały czas było tak samo, a teraz potrafi być raz dobrze, raz słabo.

Przewody miałem Janmor i zmieniłem z powrotem na stare ori Yazaki i się trochę poprawiło

przemek1602 - 12-05-2019, 23:54

Brak błędu nie oznacza braku wypadania zapłonu. Mój też tak ma ;)
Djmarcop - 13-05-2019, 10:14

Nie jest to wypadanie zapłonu chyba, raczej za słaby zapłon, miałem kiedyś już wypadanie i to zupełnie co innego jest. Ale byłem u znajomego na pomiary bo ma lepszy sprzęt i on stwierdził, że ten silnik chodzi pięknie i to po prostu muszą być poduszki, że one są za sztywne ze starości i wszystko idzie na bude...
przemek1602 - 13-05-2019, 22:54

Zmieniłeś przewody i się poprawiło to co mają poduszki? Pewnie ci wypada zapłon. Postaw 5zł na obudowie silnika, jak się przewróci to masz wypadanie
Djmarcop - 14-05-2019, 12:12

Chyba czeka mnie kolejna wymiana przewodów, dziś mocno padało i było trochę gorzej. Zauważyłem pewną prawidłowość: jak jest wilgotno, ale nie mokro zaraz po deszczu i jeszcze nie sucho to wtedy silnik działa najlepiej.

Jak sprawdzić przewody?

Krzyzak - 14-05-2019, 17:43

Ja wsadziłem rękę pod kolektor i poczułem trzepnięcie :) - już wtedy wiedziałem co i jak...
A wsadziłem bo myślałem, że mi podciśnienie od LPG wypadło. Mam pod przepustnicą.

EDIT: generalnie spryskiwaczem robi się mgiełkę nad nimi i widać czy iskra skacze, ale w V6 ciężko to zrobić na 1 głowicy

Djmarcop - 15-05-2019, 09:38

Jak będę miał chwilę czasu to to zrobię i dam znać co i jak


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group