Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Carisma maksymalnie osiąga 3 tysiące obrotów.
lisoslav - 31-05-2019, 12:32 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Carisma maksymalnie osiąga 3 tysiące obrotów. Witam. Od 2 tygodni mam taki problem ze swoją cari 1.8 GDI 1998 rocznik 92kW/125KM a mianowicie samochód czy na luzie czy pod obciążeniem osiąga maksymalnie 3000 obrotów(na każdym biegu). Do tej wartości nie ma spadków mocy a czasami tylko lekkie szarpnięcia. Po osiągnięciu 3 tys. obrotów mimo wciśnięcia pedału gazu do końca samochód i tak nie kręci wyżej. Przy czym komputer ciągle mimo "spokojnej jazdy" pokazuje spalanie 11-12 litrów... gdzie nawet przy ostrej jezdzie tyle nawet nie spalałem... Po wypikaniu błędów wyszło, że przepływomierz szwankuje(błąd 12) i dodatkowo błąd 11 dotyczący braku sygnału z sondy lambda. Najpóźniej w poniedziałek biore się za wymianę przepływomierza i sondy lambda. Natomiast czy ktoś mógłby się jeszcze wypowiedzieć czy to na bank może dawać takie objawy? Pompe WC już wyciągałem i wymieniałem filterki(oba). Jeżeli to nie da efektów poprosiłbym jeszcze o jakieś rady/wskazówki co mogę sprawdzić. Pozdrawiam Mitsumaniaki !
plecho1 - 31-05-2019, 13:45
Podepnij się Evoscanem i sprawdź jak działa sonda i przepływka to będziesz miał 100% pewności. Przewód VAG KKL to koszt maks 50zł już z przesyłką.
Tu masz temat o tym interfejsie i programie https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
lisoslav - 01-06-2019, 12:26
Dzisiaj po wymianie przepływomierza pojawił mi się jeszcze błąd "13. sensor temperatury pobieranego powietrza (IAT), za duże lub za małe napiecie na sensorze", może ktoś wie który to czujnik? w sensie gdzie on się znajduje? Nie mam już siły to tego samochodu
Bizi78 - 01-06-2019, 14:18
Pewnie w przepływomierzu.
czarter - 03-06-2019, 08:19
Wszystko masz w manualu. Pobierz sobie stąd: http://mmc-manuals.ru/Old...subishi_Carisma
Znajdź sekcję INSPECTION PROCEDURE FOR DIAGNOSIS CODES (13J-12) i porób wszystko co trzeba.
W manualu masz też procedurę sprawdzenia termistora na przepływce.
Natomiast, jak miałbym strzelać w ciemno, to będziesz miał lewe powietrze i wymiany sensorów nic nie dadzą. Zresztą, wymeniłeś przepływkę (ona zawiera w sobie przepływomierz, czujnik ciśnienia bezwględnego i czujnik temperatury) i cały czas masz te błędy. Tak generalnie, to najpierw sprawdzamy czy działają sensory a dopiero potem je wymieniamy
lisoslav - 04-06-2019, 14:19
Okazało się, że przy wymontowywaniu i wymianie filterków w pompie wysokiego ciśnienia regulator był skręcony tak, że na pompie było po prostu za niskie ciśnienie. Więc wziąłem w rękę woltomierz i tabelkę z naszego forum jakie napięcie odpowiada jakiemu ciśnieniu. Chwilka pokręcenia i auto kręci do odcięcia jak nowo narodzone. Dziękuję za wskazówki bo przy okazji posprawdzałem dużo innych rzeczy
Tabelka napięć/ciśnienia na pompie WC: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Szerokiej drogi Maniaki !
czarter - 04-06-2019, 20:17
Mialeś za niskie ciśnienie na pompie i sterownik rzucał błędami o dolot? Dziwne, dla ciśnienia paliwa jest odpowiedni błąd.
|
|
|