[Cari 1.8 GDI] Carisma maksymalnie osiąga 3 tysiące obrotów. |
Autor |
Wiadomość |
lisoslav
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2013 Posty: 3 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 31-05-2019, 12:32 [Cari 1.8 GDI] Carisma maksymalnie osiąga 3 tysiące obrotów.
|
|
|
Witam. Od 2 tygodni mam taki problem ze swoją cari 1.8 GDI 1998 rocznik 92kW/125KM a mianowicie samochód czy na luzie czy pod obciążeniem osiąga maksymalnie 3000 obrotów(na każdym biegu). Do tej wartości nie ma spadków mocy a czasami tylko lekkie szarpnięcia. Po osiągnięciu 3 tys. obrotów mimo wciśnięcia pedału gazu do końca samochód i tak nie kręci wyżej. Przy czym komputer ciągle mimo "spokojnej jazdy" pokazuje spalanie 11-12 litrów... gdzie nawet przy ostrej jezdzie tyle nawet nie spalałem... Po wypikaniu błędów wyszło, że przepływomierz szwankuje(błąd 12) i dodatkowo błąd 11 dotyczący braku sygnału z sondy lambda. Najpóźniej w poniedziałek biore się za wymianę przepływomierza i sondy lambda. Natomiast czy ktoś mógłby się jeszcze wypowiedzieć czy to na bank może dawać takie objawy? Pompe WC już wyciągałem i wymieniałem filterki(oba). Jeżeli to nie da efektów poprosiłbym jeszcze o jakieś rady/wskazówki co mogę sprawdzić. Pozdrawiam Mitsumaniaki ! |
_________________ LISEX |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 31-05-2019, 13:45
|
|
|
Podepnij się Evoscanem i sprawdź jak działa sonda i przepływka to będziesz miał 100% pewności. Przewód VAG KKL to koszt maks 50zł już z przesyłką.
Tu masz temat o tym interfejsie i programie https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 |
|
|
|
 |
lisoslav
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2013 Posty: 3 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 01-06-2019, 12:26
|
|
|
Dzisiaj po wymianie przepływomierza pojawił mi się jeszcze błąd "13. sensor temperatury pobieranego powietrza (IAT), za duże lub za małe napiecie na sensorze", może ktoś wie który to czujnik? w sensie gdzie on się znajduje? Nie mam już siły to tego samochodu |
_________________ LISEX |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-06-2019, 14:18
|
|
|
Pewnie w przepływomierzu. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-06-2019, 08:19
|
|
|
Wszystko masz w manualu. Pobierz sobie stąd: http://mmc-manuals.ru/Old...subishi_Carisma
Znajdź sekcję INSPECTION PROCEDURE FOR DIAGNOSIS CODES (13J-12) i porób wszystko co trzeba.
W manualu masz też procedurę sprawdzenia termistora na przepływce.
Natomiast, jak miałbym strzelać w ciemno, to będziesz miał lewe powietrze i wymiany sensorów nic nie dadzą. Zresztą, wymeniłeś przepływkę (ona zawiera w sobie przepływomierz, czujnik ciśnienia bezwględnego i czujnik temperatury) i cały czas masz te błędy. Tak generalnie, to najpierw sprawdzamy czy działają sensory a dopiero potem je wymieniamy |
|
|
|
 |
lisoslav
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2013 Posty: 3 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 04-06-2019, 14:19
|
|
|
Okazało się, że przy wymontowywaniu i wymianie filterków w pompie wysokiego ciśnienia regulator był skręcony tak, że na pompie było po prostu za niskie ciśnienie. Więc wziąłem w rękę woltomierz i tabelkę z naszego forum jakie napięcie odpowiada jakiemu ciśnieniu. Chwilka pokręcenia i auto kręci do odcięcia jak nowo narodzone. Dziękuję za wskazówki bo przy okazji posprawdzałem dużo innych rzeczy
Tabelka napięć/ciśnienia na pompie WC: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Szerokiej drogi Maniaki ! |
_________________ LISEX |
|
|
|
 |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 04-06-2019, 20:17
|
|
|
Mialeś za niskie ciśnienie na pompie i sterownik rzucał błędami o dolot? Dziwne, dla ciśnienia paliwa jest odpowiedni błąd. |
|
|
|
 |
|