Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Carisma maksymalnie osiąga 3 tysiące obrotów.
Autor Wiadomość
lisoslav 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 3
Skąd: wrocław
  Wysłany: 31-05-2019, 12:32   [Cari 1.8 GDI] Carisma maksymalnie osiąga 3 tysiące obrotów.

Witam. Od 2 tygodni mam taki problem ze swoją cari 1.8 GDI 1998 rocznik 92kW/125KM a mianowicie samochód czy na luzie czy pod obciążeniem osiąga maksymalnie 3000 obrotów(na każdym biegu). Do tej wartości nie ma spadków mocy a czasami tylko lekkie szarpnięcia. Po osiągnięciu 3 tys. obrotów mimo wciśnięcia pedału gazu do końca samochód i tak nie kręci wyżej. Przy czym komputer ciągle mimo "spokojnej jazdy" pokazuje spalanie 11-12 litrów... gdzie nawet przy ostrej jezdzie tyle nawet nie spalałem... Po wypikaniu błędów wyszło, że przepływomierz szwankuje(błąd 12) i dodatkowo błąd 11 dotyczący braku sygnału z sondy lambda. Najpóźniej w poniedziałek biore się za wymianę przepływomierza i sondy lambda. Natomiast czy ktoś mógłby się jeszcze wypowiedzieć czy to na bank może dawać takie objawy? Pompe WC już wyciągałem i wymieniałem filterki(oba). Jeżeli to nie da efektów poprosiłbym jeszcze o jakieś rady/wskazówki co mogę sprawdzić. Pozdrawiam Mitsumaniaki ! :)
_________________
LISEX
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 31-05-2019, 13:45   

Podepnij się Evoscanem i sprawdź jak działa sonda i przepływka to będziesz miał 100% pewności. Przewód VAG KKL to koszt maks 50zł już z przesyłką.
Tu masz temat o tym interfejsie i programie https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
lisoslav 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 3
Skąd: wrocław
Wysłany: 01-06-2019, 12:26   

Dzisiaj po wymianie przepływomierza pojawił mi się jeszcze błąd "13. sensor temperatury pobieranego powietrza (IAT), za duże lub za małe napiecie na sensorze", może ktoś wie który to czujnik? w sensie gdzie on się znajduje? Nie mam już siły to tego samochodu :(
_________________
LISEX
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-06-2019, 14:18   

Pewnie w przepływomierzu.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-06-2019, 08:19   

Wszystko masz w manualu. Pobierz sobie stąd: http://mmc-manuals.ru/Old...subishi_Carisma
Znajdź sekcję INSPECTION PROCEDURE FOR DIAGNOSIS CODES (13J-12) i porób wszystko co trzeba.
W manualu masz też procedurę sprawdzenia termistora na przepływce.

Natomiast, jak miałbym strzelać w ciemno, to będziesz miał lewe powietrze i wymiany sensorów nic nie dadzą. Zresztą, wymeniłeś przepływkę (ona zawiera w sobie przepływomierz, czujnik ciśnienia bezwględnego i czujnik temperatury) i cały czas masz te błędy. Tak generalnie, to najpierw sprawdzamy czy działają sensory a dopiero potem je wymieniamy ;)
 
 
lisoslav 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 3
Skąd: wrocław
Wysłany: 04-06-2019, 14:19   

Okazało się, że przy wymontowywaniu i wymianie filterków w pompie wysokiego ciśnienia regulator był skręcony tak, że na pompie było po prostu za niskie ciśnienie. Więc wziąłem w rękę woltomierz i tabelkę z naszego forum jakie napięcie odpowiada jakiemu ciśnieniu. Chwilka pokręcenia i auto kręci do odcięcia jak nowo narodzone. Dziękuję za wskazówki bo przy okazji posprawdzałem dużo innych rzeczy :)
Tabelka napięć/ciśnienia na pompie WC: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213

Szerokiej drogi Maniaki ! :)
_________________
LISEX
 
 
 
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-06-2019, 20:17   

Mialeś za niskie ciśnienie na pompie i sterownik rzucał błędami o dolot? Dziwne, dla ciśnienia paliwa jest odpowiedni błąd.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.