| [Cari 1.8 GDI] Carisma maksymalnie osiąga 3 tysiące obrotów. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | lisoslav   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Sie 2013
 Posty: 3
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |    Wysłany: 31-05-2019, 11:32   [Cari 1.8 GDI] Carisma maksymalnie osiąga 3 tysiące obrotów. |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Od 2 tygodni mam taki problem ze swoją cari 1.8 GDI 1998 rocznik 92kW/125KM a mianowicie samochód czy na luzie czy pod obciążeniem osiąga maksymalnie 3000 obrotów(na każdym biegu). Do tej wartości nie ma spadków mocy a czasami tylko lekkie szarpnięcia. Po osiągnięciu 3 tys. obrotów mimo wciśnięcia pedału gazu do końca samochód i tak nie kręci wyżej. Przy czym komputer ciągle mimo "spokojnej jazdy" pokazuje spalanie 11-12 litrów... gdzie nawet przy ostrej jezdzie tyle nawet nie spalałem... Po wypikaniu błędów wyszło, że przepływomierz szwankuje(błąd 12) i dodatkowo błąd 11 dotyczący braku sygnału z sondy lambda. Najpóźniej w poniedziałek biore się za wymianę przepływomierza i sondy lambda. Natomiast czy ktoś mógłby się jeszcze wypowiedzieć czy to na bank może dawać takie objawy? Pompe WC już wyciągałem i wymieniałem filterki(oba). Jeżeli to nie da efektów poprosiłbym jeszcze o jakieś rady/wskazówki co mogę sprawdzić. Pozdrawiam Mitsumaniaki !   |  
				| _________________ LISEX
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-05-2019, 12:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podepnij się Evoscanem i sprawdź jak działa sonda i przepływka to będziesz miał 100% pewności. Przewód VAG KKL to koszt maks 50zł już z przesyłką. Tu masz temat o tym interfejsie i programie https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lisoslav   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Sie 2013
 Posty: 3
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-06-2019, 11:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzisiaj po wymianie przepływomierza pojawił mi się jeszcze błąd "13. sensor temperatury pobieranego powietrza (IAT), za duże lub za małe napiecie na sensorze", może ktoś wie który to czujnik? w sensie gdzie on się znajduje? Nie mam już siły to tego samochodu   |  
				| _________________ LISEX
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21074
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-06-2019, 13:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pewnie w przepływomierzu. |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czarter   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Lut 2019
 Posty: 84
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-06-2019, 07:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wszystko masz w manualu. Pobierz sobie stąd: http://mmc-manuals.ru/Old...subishi_Carisma Znajdź sekcję INSPECTION PROCEDURE FOR DIAGNOSIS CODES (13J-12) i porób wszystko co trzeba.
 W manualu masz też procedurę sprawdzenia termistora na przepływce.
 
 Natomiast, jak miałbym strzelać w ciemno, to będziesz miał lewe powietrze i wymiany sensorów nic nie dadzą. Zresztą, wymeniłeś przepływkę (ona zawiera w sobie przepływomierz, czujnik ciśnienia bezwględnego i czujnik temperatury) i cały czas masz te błędy. Tak generalnie, to najpierw sprawdzamy czy działają sensory a dopiero potem je wymieniamy
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lisoslav   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Sie 2013
 Posty: 3
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-06-2019, 13:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Okazało się, że przy wymontowywaniu i wymianie filterków w pompie wysokiego ciśnienia regulator był skręcony tak, że na pompie było po prostu za niskie ciśnienie. Więc wziąłem w rękę woltomierz i tabelkę z naszego forum jakie napięcie odpowiada jakiemu ciśnieniu. Chwilka pokręcenia i auto kręci do odcięcia jak nowo narodzone. Dziękuję za wskazówki bo przy okazji posprawdzałem dużo innych rzeczy   Tabelka napięć/ciśnienia na pompie WC: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
 
 Szerokiej drogi Maniaki !
   |  
				| _________________ LISEX
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czarter   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Lut 2019
 Posty: 84
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-06-2019, 19:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mialeś za niskie ciśnienie na pompie i sterownik rzucał błędami o dolot? Dziwne, dla ciśnienia paliwa jest odpowiedni błąd. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |