ASX Ogólne - Chip - ASX benzyna 1.6
bLaKe - 31-07-2019, 19:23 Temat postu: Chip - ASX benzyna 1.6 Witam Was.
Jestem użytkownikiem ASX w benzynie 1.6 117KM z 2015 roku od kilku miesięcy. Auto bardzo sobie chwalę, jednak przeszkadza mi jedna rzecz. Auto "cierpi" na zauważalny brak mocy na pierwszych biegach przy niskich obrotach.
Czy ktoś ma doświadczenie z czymś takim jak "Chip tuning box" (do kupienia na allegro od 200 do 600zł), który montuje się np. pod czujnik ciśnienia? Czy po zamontowaniu takiego chip-a zmieni się charakterystyka momentu obrotowego, przy niskich obrotach silnika?
pzdr.
jan1994 - 01-08-2019, 19:21
Ten silnik jest silnikiem wysokoobrotowym, więc jego moment obrotowy przy niskich obrotach jest niewielki i żaden "Chip tuning box" temu nie zaradzi. Jeśli chcesz dynamicznie jeździć to utrzymuj obroty powyżej 3000. Ja do wyprzedzania używam trzeciego biegu na którym mogę pojechać 150 km/h.
sla - 01-08-2019, 21:27
bLaKe napisał/a: | Auto bardzo sobie chwalę, jednak przeszkadza mi jedna rzecz. Auto "cierpi" na zauważalny brak mocy na pierwszych biegach przy niskich obrotach. | To trzeba było kupić inny samochód. Prawda jest niestety brutalna.
bLaKe - 02-08-2019, 09:00
sla napisał/a: | To trzeba było kupić inny samochód. Prawda jest niestety brutalna. |
Była okazja, kupiłem.
jan1994 napisał/a: | Ten silnik jest silnikiem wysokoobrotowym, więc jego moment obrotowy przy niskich obrotach jest niewielki i żaden "Chip tuning box" temu nie zaradzi. Jeśli chcesz dynamicznie jeździć to utrzymuj obroty powyżej 3000. Ja do wyprzedzania używam trzeciego biegu na którym mogę pojechać 150 km/h. |
Dzięki jan1994 za odpowiedź.
Wcześniej niestety nie miałem doświadczenia z "japończykiem" i silnikiem, który tak wysoko trzeba kręcić.
Najbardziej przeszkadza przy niskiej prędkości, gdy na drugim biegu auto ma 1500-2000 rpm i ledwo przyspiesza, a wrzucenie pierwszego biegu, by dynamiczniej włączyć się do ruchu jest trochę bez sensu.
Arteck - 02-08-2019, 11:03
Od siebie dodam, że silnik 2.0 ma podobną charakterystykę pracy. Korzyść z większej mocy redukowana jest zwiększoną masą (przy napędzie 4x4).
Amiga - 02-08-2019, 11:07
to wszystko zalezy .. silnik nie jest diabłem ale ..jest tez ekonomiczny
mozna przyszarzowac jak kolega pisal trójka podczas wyprzedzania 120 km/h i i daje rade przy 2 tirach ..a mozna tez uzyskac 5,3 litra/100 km jezdzac na piatym biegu w zakresie od 60km/h do 100 km/h
ja tam mojego miska lubie w misecie pocisnac to i 10 litrow pokazuje ale na trasie z dziecmi to juz "dziadkobus"
zako7 - 03-08-2019, 14:06
Chip tuning box - przy tym silniku to jak już inni pisali to nieporozumienie. Jest inny sposób aby zmienić charakterystykę silnika, a mianowicie niejaki tokyo (nawiasem mówiąc guru w dziedzinie elektroniki w misiach) może zmienić mapy w sterowniku silnika. Miałem okazję przejechać się autkiem tokyo w którym była zmieniona mapa, d.... nie urywa, ale ciekawa charakterystyka pracy silnika.
Napisz pogadaj może pomoże
jan1994 - 03-08-2019, 15:34
bLaKe napisał/a: |
Najbardziej przeszkadza przy niskiej prędkości, gdy na drugim biegu auto ma 1500-2000 rpm i ledwo przyspiesza, a wrzucenie pierwszego biegu, by dynamiczniej włączyć się do ruchu jest trochę bez sensu. |
Da się autem z tym silnikiem dynamicznie jeździć - kwestia przyzwyczajenia. Praca tego silnika przy wyższych obrotach jest przyjemna dla ucha. Jestem przekonany, że wcześniej jeździłeś dieslem
Laknat - 17-08-2019, 07:09
Ja swoim ASX 1.6 117 KM właśnie wróciłem z wyprawy w góry Rumunii i auto bez problemu dało radę przejechać przez Karpaty. Po prostu trzeba redukować biegi, aby wykorzystać maksymalnie dostępny moment obrotowy (bo jeździ się momentem obrotowym a nie mocą, tak na marginesie). Ten silnik można rozkręcić ponad 6500 obrotów, więc na trzecim biegu jedzie nawet 140 km/h przy okazji przekazując na koła jak najwięcej mocy. Jechałem ze znajomymi, którzy mieli 2.0 TDI 150 KM i mój ASX wcale nie odstawał od ich auta, mimo, że oni mają większą moc, turbinę i moment obrotowy dostępny przy niskich obrotach. Jak przestałem się sugerować sugestiami komputera co do zmiany biegów, to auto zaczęło normalnie jeździć i bez problemu i zadyszki pokonało Drogę Transfogaraską.
Grześkowiak - 17-08-2019, 13:49
Witam wszystkich na forum. Nawiązując do tematu też mnie "męczy" czasami brak mocy z dołu obrotów i podejrzałem co robią chłopaki w Lanserach z układem dolotowym powietrza. Montują coś takiego:K&N Intake Systems TYPHOON 69-6544TS. Poprawia moc na dole obrotów. Ciekawe czy do ASX-a coś podobnego da się założyć i czy to ma sens. Moc podnosi się o prawie 10 kM. Jakie macie zdanie? Znalazłem taki filmik:https://www.youtube.com/watch?v=iCrRMv_4KuM
tomtok - 30-07-2020, 15:57
Grześkowiak napisał/a: | ... Montują coś takiego:K&N Intake Systems TYPHOON 69-6544TS. ... Moc podnosi się o prawie 10 kM... |
Normalnie mnie powaliło, jak takie działania podnoszą moc o 10 KM to czemu nikt tego nie robi w fabryce ... Przecież to najtańsze KM na świecie ...
Bądź świadomy, że filtry K&N zmniejszają opory układu dolotowego poprzez przepuszczanie przez filtr większych cząsteczek pyłu i kurzu. W samochodzie wyczynowym i tak nie ma to znaczenia bo silniki jeżdżą na niewielkie odległości. W samochodzie do jazdy po drogach po prostu w ten sposób skracasz życie silnika o kilka może więcej procent. A KM to może jest 2-3 i na pewno nie w niskim zakresie obrotów ...
sla - 30-07-2020, 19:17
tomtok napisał/a: | Normalnie mnie powaliło | Nie wiem czy zauwazyłeś ale kolega napisał ten jedyny post na forum rok temu i zniknął. Raczej nie przeczyta tej odpowiedzi.
zienius - 28-08-2020, 12:52
Wypowiedź TOMTOK traktuję jako argument w dyskusji dla innych, którzy trafią na ten post i biorąc to pod uwagę, czas tu nie ma większego znaczenie.
adek - 29-08-2020, 19:11
Kotlet nie kotlet, jeśli chodzi o kilka koni więcej w tym silniku to tak jak napisał "zako7", najlepiej udać się z tym do Tokyo - bankowo znajdzie rozwiązanie
|
|
|