To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Ogólne - Chip - ASX benzyna 1.6

bLaKe - 31-07-2019, 19:23
Temat postu: Chip - ASX benzyna 1.6
Witam Was.

Jestem użytkownikiem ASX w benzynie 1.6 117KM z 2015 roku od kilku miesięcy. Auto bardzo sobie chwalę, jednak przeszkadza mi jedna rzecz. Auto "cierpi" na zauważalny brak mocy na pierwszych biegach przy niskich obrotach.
Czy ktoś ma doświadczenie z czymś takim jak "Chip tuning box" (do kupienia na allegro od 200 do 600zł), który montuje się np. pod czujnik ciśnienia? Czy po zamontowaniu takiego chip-a zmieni się charakterystyka momentu obrotowego, przy niskich obrotach silnika?
pzdr.

jan1994 - 01-08-2019, 19:21

Ten silnik jest silnikiem wysokoobrotowym, więc jego moment obrotowy przy niskich obrotach jest niewielki i żaden "Chip tuning box" temu nie zaradzi. Jeśli chcesz dynamicznie jeździć to utrzymuj obroty powyżej 3000. Ja do wyprzedzania używam trzeciego biegu na którym mogę pojechać 150 km/h.
sla - 01-08-2019, 21:27

bLaKe napisał/a:
Auto bardzo sobie chwalę, jednak przeszkadza mi jedna rzecz. Auto "cierpi" na zauważalny brak mocy na pierwszych biegach przy niskich obrotach.
To trzeba było kupić inny samochód. Prawda jest niestety brutalna.
bLaKe - 02-08-2019, 09:00

sla napisał/a:
To trzeba było kupić inny samochód. Prawda jest niestety brutalna.


Była okazja, kupiłem.

jan1994 napisał/a:
Ten silnik jest silnikiem wysokoobrotowym, więc jego moment obrotowy przy niskich obrotach jest niewielki i żaden "Chip tuning box" temu nie zaradzi. Jeśli chcesz dynamicznie jeździć to utrzymuj obroty powyżej 3000. Ja do wyprzedzania używam trzeciego biegu na którym mogę pojechać 150 km/h.


Dzięki jan1994 za odpowiedź.
Wcześniej niestety nie miałem doświadczenia z "japończykiem" i silnikiem, który tak wysoko trzeba kręcić.
Najbardziej przeszkadza przy niskiej prędkości, gdy na drugim biegu auto ma 1500-2000 rpm i ledwo przyspiesza, a wrzucenie pierwszego biegu, by dynamiczniej włączyć się do ruchu jest trochę bez sensu.

Arteck - 02-08-2019, 11:03

Od siebie dodam, że silnik 2.0 ma podobną charakterystykę pracy. Korzyść z większej mocy redukowana jest zwiększoną masą (przy napędzie 4x4).
Amiga - 02-08-2019, 11:07

to wszystko zalezy .. silnik nie jest diabłem ale ..jest tez ekonomiczny
mozna przyszarzowac jak kolega pisal trójka podczas wyprzedzania 120 km/h i i daje rade przy 2 tirach ..a mozna tez uzyskac 5,3 litra/100 km jezdzac na piatym biegu w zakresie od 60km/h do 100 km/h

ja tam mojego miska lubie w misecie pocisnac to i 10 litrow pokazuje ale na trasie z dziecmi to juz "dziadkobus"

zako7 - 03-08-2019, 14:06

Chip tuning box - przy tym silniku to jak już inni pisali to nieporozumienie. Jest inny sposób aby zmienić charakterystykę silnika, a mianowicie niejaki tokyo (nawiasem mówiąc guru w dziedzinie elektroniki w misiach) może zmienić mapy w sterowniku silnika. Miałem okazję przejechać się autkiem tokyo w którym była zmieniona mapa, d.... nie urywa, ale ciekawa charakterystyka pracy silnika.
Napisz pogadaj może pomoże :D

jan1994 - 03-08-2019, 15:34

bLaKe napisał/a:

Najbardziej przeszkadza przy niskiej prędkości, gdy na drugim biegu auto ma 1500-2000 rpm i ledwo przyspiesza, a wrzucenie pierwszego biegu, by dynamiczniej włączyć się do ruchu jest trochę bez sensu.

Da się autem z tym silnikiem dynamicznie jeździć - kwestia przyzwyczajenia. Praca tego silnika przy wyższych obrotach jest przyjemna dla ucha. Jestem przekonany, że wcześniej jeździłeś dieslem :lol:

Laknat - 17-08-2019, 07:09

Ja swoim ASX 1.6 117 KM właśnie wróciłem z wyprawy w góry Rumunii i auto bez problemu dało radę przejechać przez Karpaty. Po prostu trzeba redukować biegi, aby wykorzystać maksymalnie dostępny moment obrotowy (bo jeździ się momentem obrotowym a nie mocą, tak na marginesie). Ten silnik można rozkręcić ponad 6500 obrotów, więc na trzecim biegu jedzie nawet 140 km/h przy okazji przekazując na koła jak najwięcej mocy. Jechałem ze znajomymi, którzy mieli 2.0 TDI 150 KM i mój ASX wcale nie odstawał od ich auta, mimo, że oni mają większą moc, turbinę i moment obrotowy dostępny przy niskich obrotach. Jak przestałem się sugerować sugestiami komputera co do zmiany biegów, to auto zaczęło normalnie jeździć i bez problemu i zadyszki pokonało Drogę Transfogaraską. :D
Grześkowiak - 17-08-2019, 13:49

Witam wszystkich na forum. Nawiązując do tematu też mnie "męczy" czasami brak mocy z dołu obrotów i podejrzałem co robią chłopaki w Lanserach z układem dolotowym powietrza. Montują coś takiego:K&N Intake Systems TYPHOON 69-6544TS. Poprawia moc na dole obrotów. Ciekawe czy do ASX-a coś podobnego da się założyć i czy to ma sens. Moc podnosi się o prawie 10 kM. Jakie macie zdanie? Znalazłem taki filmik:https://www.youtube.com/watch?v=iCrRMv_4KuM
tomtok - 30-07-2020, 15:57

Grześkowiak napisał/a:
... Montują coś takiego:K&N Intake Systems TYPHOON 69-6544TS. ... Moc podnosi się o prawie 10 kM...

Normalnie mnie powaliło, jak takie działania podnoszą moc o 10 KM to czemu nikt tego nie robi w fabryce ... Przecież to najtańsze KM na świecie ...
Bądź świadomy, że filtry K&N zmniejszają opory układu dolotowego poprzez przepuszczanie przez filtr większych cząsteczek pyłu i kurzu. W samochodzie wyczynowym i tak nie ma to znaczenia bo silniki jeżdżą na niewielkie odległości. W samochodzie do jazdy po drogach po prostu w ten sposób skracasz życie silnika o kilka może więcej procent. A KM to może jest 2-3 i na pewno nie w niskim zakresie obrotów ...

sla - 30-07-2020, 19:17

tomtok napisał/a:
Normalnie mnie powaliło
Nie wiem czy zauwazyłeś ale kolega napisał ten jedyny post na forum rok temu i zniknął. Raczej nie przeczyta tej odpowiedzi.
zienius - 28-08-2020, 12:52

Wypowiedź TOMTOK traktuję jako argument w dyskusji dla innych, którzy trafią na ten post i biorąc to pod uwagę, czas tu nie ma większego znaczenie.
adek - 29-08-2020, 19:11

Kotlet nie kotlet, jeśli chodzi o kilka koni więcej w tym silniku to tak jak napisał "zako7", najlepiej udać się z tym do Tokyo - bankowo znajdzie rozwiązanie :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group