| 
		Chip - ASX benzyna 1.6 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 bLaKe  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: mitsubishi asx 1.6 117 km 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 09 Mar 2019 Posty: 4 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 31-07-2019, 18:23   Chip - ASX benzyna 1.6
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam Was.
 
 
Jestem użytkownikiem ASX w benzynie 1.6 117KM z 2015 roku od kilku miesięcy. Auto bardzo sobie chwalę, jednak przeszkadza mi jedna rzecz. Auto "cierpi" na zauważalny brak mocy na pierwszych biegach przy niskich obrotach.
 
Czy ktoś ma doświadczenie z czymś takim jak "Chip tuning box" (do kupienia na allegro od 200 do 600zł), który montuje się np. pod czujnik ciśnienia? Czy po zamontowaniu takiego chip-a zmieni się charakterystyka momentu obrotowego, przy niskich obrotach silnika?
 
pzdr. | 
             
						
				_________________ pozdrawiam
 
bLaKe | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jan1994  		  
		 
         Mitsumaniak 02505/KMM
  
                  Auto: ASX 1,6 Intense 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 339 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-08-2019, 18:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ten silnik jest silnikiem wysokoobrotowym, więc jego moment obrotowy przy niskich obrotach jest niewielki i żaden "Chip tuning box" temu nie zaradzi. Jeśli chcesz dynamicznie jeździć to utrzymuj obroty powyżej 3000. Ja do wyprzedzania używam trzeciego biegu na którym mogę pojechać 150 km/h. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sla  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Inne 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-08-2019, 20:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bLaKe napisał/a: | 	 		  | Auto bardzo sobie chwalę, jednak przeszkadza mi jedna rzecz. Auto "cierpi" na zauważalny brak mocy na pierwszych biegach przy niskich obrotach.  | 	  To trzeba było kupić inny samochód. Prawda jest niestety brutalna. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bLaKe  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: mitsubishi asx 1.6 117 km 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 09 Mar 2019 Posty: 4 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-08-2019, 08:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | sla napisał/a: | 	 		  |  To trzeba było kupić inny samochód. Prawda jest niestety brutalna. | 	  
 
 
Była okazja, kupiłem. 
 
 
 	  | jan1994 napisał/a: | 	 		  | Ten silnik jest silnikiem wysokoobrotowym, więc jego moment obrotowy przy niskich obrotach jest niewielki i żaden "Chip tuning box" temu nie zaradzi. Jeśli chcesz dynamicznie jeździć to utrzymuj obroty powyżej 3000. Ja do wyprzedzania używam trzeciego biegu na którym mogę pojechać 150 km/h. | 	  
 
 
Dzięki jan1994 za odpowiedź.
 
Wcześniej niestety nie miałem doświadczenia z "japończykiem" i silnikiem, który tak wysoko trzeba kręcić. 
 
Najbardziej przeszkadza przy niskiej prędkości, gdy na drugim biegu auto ma 1500-2000 rpm i ledwo przyspiesza, a wrzucenie pierwszego biegu, by dynamiczniej włączyć się do ruchu jest trochę bez sensu. | 
             
						
				_________________ pozdrawiam
 
bLaKe | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Arteck  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Outlander Sport 2.0 4WD LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 55 Skąd: Przemyśl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-08-2019, 10:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Od siebie dodam, że silnik 2.0 ma podobną charakterystykę pracy. Korzyść z większej mocy redukowana jest zwiększoną masą (przy napędzie 4x4). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Amiga  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi ASX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 05 Sty 2018 Posty: 80 Skąd: wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-08-2019, 10:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to wszystko zalezy .. silnik nie jest diabłem ale ..jest tez ekonomiczny 
 
mozna przyszarzowac jak kolega pisal trójka podczas wyprzedzania 120 km/h i i daje rade przy 2 tirach ..a mozna tez uzyskac 5,3 litra/100 km  jezdzac na piatym biegu w zakresie od 60km/h do 100 km/h
 
 
ja tam mojego miska lubie w misecie pocisnac to i 10 litrow pokazuje ale na trasie z dziecmi to juz "dziadkobus" | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zako7  		  
		 
         Mitsumaniak 00349/KMM
  
  
                  Auto: Eclipse Cross 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 193 Skąd: Jaworzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-08-2019, 13:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Chip tuning box - przy tym silniku to jak już inni pisali to nieporozumienie. Jest inny sposób aby zmienić charakterystykę silnika, a mianowicie niejaki tokyo (nawiasem mówiąc guru w dziedzinie elektroniki w misiach) może zmienić mapy w sterowniku silnika. Miałem okazję przejechać się autkiem tokyo w którym była zmieniona mapa, d.... nie urywa, ale ciekawa charakterystyka pracy silnika.
 
Napisz pogadaj może pomoże     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jan1994  		  
		 
         Mitsumaniak 02505/KMM
  
                  Auto: ASX 1,6 Intense 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 339 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-08-2019, 14:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bLaKe napisał/a: | 	 		  
 
Najbardziej przeszkadza przy niskiej prędkości, gdy na drugim biegu auto ma 1500-2000 rpm i ledwo przyspiesza, a wrzucenie pierwszego biegu, by dynamiczniej włączyć się do ruchu jest trochę bez sensu. | 	  
 
Da się autem z tym silnikiem dynamicznie jeździć - kwestia przyzwyczajenia. Praca tego silnika przy wyższych obrotach jest przyjemna dla ucha. Jestem przekonany, że wcześniej jeździłeś dieslem     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laknat  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ASM MY17 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 13 razy Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 430 Skąd: Polska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-08-2019, 06:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja swoim ASX 1.6 117 KM właśnie wróciłem z wyprawy w góry Rumunii i auto bez problemu dało radę przejechać przez Karpaty. Po prostu trzeba redukować biegi, aby wykorzystać maksymalnie dostępny moment obrotowy (bo jeździ się momentem obrotowym a nie mocą, tak na marginesie). Ten silnik można rozkręcić ponad 6500 obrotów, więc na trzecim biegu jedzie nawet 140 km/h przy okazji przekazując na koła jak najwięcej mocy. Jechałem ze znajomymi, którzy mieli 2.0 TDI 150 KM i mój ASX wcale nie odstawał od ich auta, mimo, że oni mają większą moc, turbinę i moment obrotowy dostępny przy niskich obrotach. Jak przestałem się sugerować sugestiami komputera co do zmiany biegów, to auto zaczęło normalnie jeździć i bez problemu i zadyszki pokonało Drogę Transfogaraską.     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Grześkowiak  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: ASX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 14 Sie 2019 Posty: 1 Skąd: Rurzyca 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-08-2019, 12:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam wszystkich na forum. Nawiązując do tematu też mnie "męczy" czasami brak mocy z dołu obrotów i podejrzałem co robią chłopaki w Lanserach z układem dolotowym powietrza. Montują coś takiego:K&N Intake Systems TYPHOON 69-6544TS. Poprawia moc na dole obrotów. Ciekawe czy do ASX-a coś podobnego da się założyć i czy to ma sens. Moc podnosi się o prawie 10 kM.  Jakie macie zdanie? Znalazłem taki filmik:https://www.youtube.com/watch?v=iCrRMv_4KuM | 
             
						
				_________________ GrzegorzG | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomtok  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsibishi ASX 1,6 2015 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 14 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-07-2020, 14:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Grześkowiak napisał/a: | 	 		  | ... Montują coś takiego:K&N Intake Systems TYPHOON 69-6544TS. ... Moc podnosi się o prawie 10 kM... | 	  
 
Normalnie mnie powaliło, jak takie działania podnoszą moc o 10 KM to czemu nikt tego nie robi w fabryce ... Przecież to najtańsze KM na świecie ...
 
Bądź świadomy, że filtry K&N zmniejszają opory układu dolotowego poprzez przepuszczanie przez filtr większych cząsteczek pyłu i kurzu. W samochodzie wyczynowym i tak nie ma to znaczenia bo silniki jeżdżą na niewielkie odległości. W samochodzie do jazdy po drogach po prostu w ten sposób skracasz życie silnika o kilka może więcej procent. A KM to może jest 2-3 i na pewno nie w niskim zakresie obrotów ... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sla  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Inne 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-07-2020, 18:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | tomtok napisał/a: | 	 		  | Normalnie mnie powaliło | 	  Nie wiem czy zauwazyłeś ale kolega napisał ten jedyny post na forum rok temu i zniknął. Raczej nie przeczyta tej odpowiedzi. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zienius  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: ASX 1.6 MIVEC+LPG Invite 2016r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 22 Cze 2019 Posty: 5 Skąd: Trójmiasto 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-08-2020, 11:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wypowiedź TOMTOK traktuję jako argument w dyskusji dla innych, którzy trafią na ten post i biorąc to pod uwagę, czas tu nie ma większego znaczenie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adek  		  
		 
         Forumowicz adek
  
                  Auto: ASX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Wrz 2019 Posty: 137 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-08-2020, 18:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kotlet nie kotlet, jeśli chodzi o kilka koni więcej w tym silniku to tak jak napisał "zako7", najlepiej udać się z tym do Tokyo - bankowo znajdzie rozwiązanie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |