Chip - ASX benzyna 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
bLaKe
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi asx 1.6 117 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2019 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-07-2019, 19:23 Chip - ASX benzyna 1.6
|
|
|
Witam Was.
Jestem użytkownikiem ASX w benzynie 1.6 117KM z 2015 roku od kilku miesięcy. Auto bardzo sobie chwalę, jednak przeszkadza mi jedna rzecz. Auto "cierpi" na zauważalny brak mocy na pierwszych biegach przy niskich obrotach.
Czy ktoś ma doświadczenie z czymś takim jak "Chip tuning box" (do kupienia na allegro od 200 do 600zł), który montuje się np. pod czujnik ciśnienia? Czy po zamontowaniu takiego chip-a zmieni się charakterystyka momentu obrotowego, przy niskich obrotach silnika?
pzdr. |
_________________ pozdrawiam
bLaKe |
|
|
|
 |
jan1994
Mitsumaniak 02505/KMM
Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 339 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 01-08-2019, 19:21
|
|
|
Ten silnik jest silnikiem wysokoobrotowym, więc jego moment obrotowy przy niskich obrotach jest niewielki i żaden "Chip tuning box" temu nie zaradzi. Jeśli chcesz dynamicznie jeździć to utrzymuj obroty powyżej 3000. Ja do wyprzedzania używam trzeciego biegu na którym mogę pojechać 150 km/h. |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-08-2019, 21:27
|
|
|
bLaKe napisał/a: | Auto bardzo sobie chwalę, jednak przeszkadza mi jedna rzecz. Auto "cierpi" na zauważalny brak mocy na pierwszych biegach przy niskich obrotach. | To trzeba było kupić inny samochód. Prawda jest niestety brutalna. |
|
|
|
 |
bLaKe
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi asx 1.6 117 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2019 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-08-2019, 09:00
|
|
|
sla napisał/a: | To trzeba było kupić inny samochód. Prawda jest niestety brutalna. |
Była okazja, kupiłem.
jan1994 napisał/a: | Ten silnik jest silnikiem wysokoobrotowym, więc jego moment obrotowy przy niskich obrotach jest niewielki i żaden "Chip tuning box" temu nie zaradzi. Jeśli chcesz dynamicznie jeździć to utrzymuj obroty powyżej 3000. Ja do wyprzedzania używam trzeciego biegu na którym mogę pojechać 150 km/h. |
Dzięki jan1994 za odpowiedź.
Wcześniej niestety nie miałem doświadczenia z "japończykiem" i silnikiem, który tak wysoko trzeba kręcić.
Najbardziej przeszkadza przy niskiej prędkości, gdy na drugim biegu auto ma 1500-2000 rpm i ledwo przyspiesza, a wrzucenie pierwszego biegu, by dynamiczniej włączyć się do ruchu jest trochę bez sensu. |
_________________ pozdrawiam
bLaKe |
|
|
|
 |
Arteck
Forumowicz
Auto: Outlander Sport 2.0 4WD LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 55 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 02-08-2019, 11:03
|
|
|
Od siebie dodam, że silnik 2.0 ma podobną charakterystykę pracy. Korzyść z większej mocy redukowana jest zwiększoną masą (przy napędzie 4x4). |
|
|
|
 |
Amiga
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2018 Posty: 80 Skąd: wawa
|
Wysłany: 02-08-2019, 11:07
|
|
|
to wszystko zalezy .. silnik nie jest diabłem ale ..jest tez ekonomiczny
mozna przyszarzowac jak kolega pisal trójka podczas wyprzedzania 120 km/h i i daje rade przy 2 tirach ..a mozna tez uzyskac 5,3 litra/100 km jezdzac na piatym biegu w zakresie od 60km/h do 100 km/h
ja tam mojego miska lubie w misecie pocisnac to i 10 litrow pokazuje ale na trasie z dziecmi to juz "dziadkobus" |
|
|
|
 |
zako7
Mitsumaniak 00349/KMM

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 192 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 03-08-2019, 14:06
|
|
|
Chip tuning box - przy tym silniku to jak już inni pisali to nieporozumienie. Jest inny sposób aby zmienić charakterystykę silnika, a mianowicie niejaki tokyo (nawiasem mówiąc guru w dziedzinie elektroniki w misiach) może zmienić mapy w sterowniku silnika. Miałem okazję przejechać się autkiem tokyo w którym była zmieniona mapa, d.... nie urywa, ale ciekawa charakterystyka pracy silnika.
Napisz pogadaj może pomoże |
_________________
 |
|
|
|
 |
jan1994
Mitsumaniak 02505/KMM
Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 339 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-08-2019, 15:34
|
|
|
bLaKe napisał/a: |
Najbardziej przeszkadza przy niskiej prędkości, gdy na drugim biegu auto ma 1500-2000 rpm i ledwo przyspiesza, a wrzucenie pierwszego biegu, by dynamiczniej włączyć się do ruchu jest trochę bez sensu. |
Da się autem z tym silnikiem dynamicznie jeździć - kwestia przyzwyczajenia. Praca tego silnika przy wyższych obrotach jest przyjemna dla ucha. Jestem przekonany, że wcześniej jeździłeś dieslem |
|
|
|
 |
Laknat
Forumowicz
Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 429 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-08-2019, 07:09
|
|
|
Ja swoim ASX 1.6 117 KM właśnie wróciłem z wyprawy w góry Rumunii i auto bez problemu dało radę przejechać przez Karpaty. Po prostu trzeba redukować biegi, aby wykorzystać maksymalnie dostępny moment obrotowy (bo jeździ się momentem obrotowym a nie mocą, tak na marginesie). Ten silnik można rozkręcić ponad 6500 obrotów, więc na trzecim biegu jedzie nawet 140 km/h przy okazji przekazując na koła jak najwięcej mocy. Jechałem ze znajomymi, którzy mieli 2.0 TDI 150 KM i mój ASX wcale nie odstawał od ich auta, mimo, że oni mają większą moc, turbinę i moment obrotowy dostępny przy niskich obrotach. Jak przestałem się sugerować sugestiami komputera co do zmiany biegów, to auto zaczęło normalnie jeździć i bez problemu i zadyszki pokonało Drogę Transfogaraską. |
|
|
|
 |
Grześkowiak
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2019 Posty: 1 Skąd: Rurzyca
|
Wysłany: 17-08-2019, 13:49
|
|
|
Witam wszystkich na forum. Nawiązując do tematu też mnie "męczy" czasami brak mocy z dołu obrotów i podejrzałem co robią chłopaki w Lanserach z układem dolotowym powietrza. Montują coś takiego:K&N Intake Systems TYPHOON 69-6544TS. Poprawia moc na dole obrotów. Ciekawe czy do ASX-a coś podobnego da się założyć i czy to ma sens. Moc podnosi się o prawie 10 kM. Jakie macie zdanie? Znalazłem taki filmik:https://www.youtube.com/watch?v=iCrRMv_4KuM |
_________________ GrzegorzG |
|
|
|
 |
tomtok
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsibishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-07-2020, 15:57
|
|
|
Grześkowiak napisał/a: | ... Montują coś takiego:K&N Intake Systems TYPHOON 69-6544TS. ... Moc podnosi się o prawie 10 kM... |
Normalnie mnie powaliło, jak takie działania podnoszą moc o 10 KM to czemu nikt tego nie robi w fabryce ... Przecież to najtańsze KM na świecie ...
Bądź świadomy, że filtry K&N zmniejszają opory układu dolotowego poprzez przepuszczanie przez filtr większych cząsteczek pyłu i kurzu. W samochodzie wyczynowym i tak nie ma to znaczenia bo silniki jeżdżą na niewielkie odległości. W samochodzie do jazdy po drogach po prostu w ten sposób skracasz życie silnika o kilka może więcej procent. A KM to może jest 2-3 i na pewno nie w niskim zakresie obrotów ... |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-07-2020, 19:17
|
|
|
tomtok napisał/a: | Normalnie mnie powaliło | Nie wiem czy zauwazyłeś ale kolega napisał ten jedyny post na forum rok temu i zniknął. Raczej nie przeczyta tej odpowiedzi. |
|
|
|
 |
zienius
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.6 MIVEC+LPG Invite 2016r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2019 Posty: 5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 28-08-2020, 12:52
|
|
|
Wypowiedź TOMTOK traktuję jako argument w dyskusji dla innych, którzy trafią na ten post i biorąc to pod uwagę, czas tu nie ma większego znaczenie. |
|
|
|
 |
adek
Forumowicz adek
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Wrz 2019 Posty: 137 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-08-2020, 19:11
|
|
|
Kotlet nie kotlet, jeśli chodzi o kilka koni więcej w tym silniku to tak jak napisał "zako7", najlepiej udać się z tym do Tokyo - bankowo znajdzie rozwiązanie |
|
|
|
 |
|