Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chip - ASX benzyna 1.6
Autor Wiadomość
bLaKe 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi asx 1.6 117 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: Poznań
  Wysłany: 31-07-2019, 19:23   Chip - ASX benzyna 1.6

Witam Was.

Jestem użytkownikiem ASX w benzynie 1.6 117KM z 2015 roku od kilku miesięcy. Auto bardzo sobie chwalę, jednak przeszkadza mi jedna rzecz. Auto "cierpi" na zauważalny brak mocy na pierwszych biegach przy niskich obrotach.
Czy ktoś ma doświadczenie z czymś takim jak "Chip tuning box" (do kupienia na allegro od 200 do 600zł), który montuje się np. pod czujnik ciśnienia? Czy po zamontowaniu takiego chip-a zmieni się charakterystyka momentu obrotowego, przy niskich obrotach silnika?
pzdr.
_________________
pozdrawiam
bLaKe
 
 
jan1994 
Mitsumaniak
02505/KMM

Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 339
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-08-2019, 19:21   

Ten silnik jest silnikiem wysokoobrotowym, więc jego moment obrotowy przy niskich obrotach jest niewielki i żaden "Chip tuning box" temu nie zaradzi. Jeśli chcesz dynamicznie jeździć to utrzymuj obroty powyżej 3000. Ja do wyprzedzania używam trzeciego biegu na którym mogę pojechać 150 km/h.
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-08-2019, 21:27   

bLaKe napisał/a:
Auto bardzo sobie chwalę, jednak przeszkadza mi jedna rzecz. Auto "cierpi" na zauważalny brak mocy na pierwszych biegach przy niskich obrotach.
To trzeba było kupić inny samochód. Prawda jest niestety brutalna.
 
 
bLaKe 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi asx 1.6 117 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-08-2019, 09:00   

sla napisał/a:
To trzeba było kupić inny samochód. Prawda jest niestety brutalna.


Była okazja, kupiłem.

jan1994 napisał/a:
Ten silnik jest silnikiem wysokoobrotowym, więc jego moment obrotowy przy niskich obrotach jest niewielki i żaden "Chip tuning box" temu nie zaradzi. Jeśli chcesz dynamicznie jeździć to utrzymuj obroty powyżej 3000. Ja do wyprzedzania używam trzeciego biegu na którym mogę pojechać 150 km/h.


Dzięki jan1994 za odpowiedź.
Wcześniej niestety nie miałem doświadczenia z "japończykiem" i silnikiem, który tak wysoko trzeba kręcić.
Najbardziej przeszkadza przy niskiej prędkości, gdy na drugim biegu auto ma 1500-2000 rpm i ledwo przyspiesza, a wrzucenie pierwszego biegu, by dynamiczniej włączyć się do ruchu jest trochę bez sensu.
_________________
pozdrawiam
bLaKe
 
 
Arteck 
Forumowicz

Auto: Outlander Sport 2.0 4WD LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 55
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-08-2019, 11:03   

Od siebie dodam, że silnik 2.0 ma podobną charakterystykę pracy. Korzyść z większej mocy redukowana jest zwiększoną masą (przy napędzie 4x4).
 
 
Amiga 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2018
Posty: 80
Skąd: wawa
Wysłany: 02-08-2019, 11:07   

to wszystko zalezy .. silnik nie jest diabłem ale ..jest tez ekonomiczny
mozna przyszarzowac jak kolega pisal trójka podczas wyprzedzania 120 km/h i i daje rade przy 2 tirach ..a mozna tez uzyskac 5,3 litra/100 km jezdzac na piatym biegu w zakresie od 60km/h do 100 km/h

ja tam mojego miska lubie w misecie pocisnac to i 10 litrow pokazuje ale na trasie z dziecmi to juz "dziadkobus"
 
 
zako7 
Mitsumaniak
00349/KMM


Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 192
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 03-08-2019, 14:06   

Chip tuning box - przy tym silniku to jak już inni pisali to nieporozumienie. Jest inny sposób aby zmienić charakterystykę silnika, a mianowicie niejaki tokyo (nawiasem mówiąc guru w dziedzinie elektroniki w misiach) może zmienić mapy w sterowniku silnika. Miałem okazję przejechać się autkiem tokyo w którym była zmieniona mapa, d.... nie urywa, ale ciekawa charakterystyka pracy silnika.
Napisz pogadaj może pomoże :D
_________________

 
 
jan1994 
Mitsumaniak
02505/KMM

Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 339
Skąd: Białystok
Wysłany: 03-08-2019, 15:34   

bLaKe napisał/a:

Najbardziej przeszkadza przy niskiej prędkości, gdy na drugim biegu auto ma 1500-2000 rpm i ledwo przyspiesza, a wrzucenie pierwszego biegu, by dynamiczniej włączyć się do ruchu jest trochę bez sensu.

Da się autem z tym silnikiem dynamicznie jeździć - kwestia przyzwyczajenia. Praca tego silnika przy wyższych obrotach jest przyjemna dla ucha. Jestem przekonany, że wcześniej jeździłeś dieslem :lol:
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 17-08-2019, 07:09   

Ja swoim ASX 1.6 117 KM właśnie wróciłem z wyprawy w góry Rumunii i auto bez problemu dało radę przejechać przez Karpaty. Po prostu trzeba redukować biegi, aby wykorzystać maksymalnie dostępny moment obrotowy (bo jeździ się momentem obrotowym a nie mocą, tak na marginesie). Ten silnik można rozkręcić ponad 6500 obrotów, więc na trzecim biegu jedzie nawet 140 km/h przy okazji przekazując na koła jak najwięcej mocy. Jechałem ze znajomymi, którzy mieli 2.0 TDI 150 KM i mój ASX wcale nie odstawał od ich auta, mimo, że oni mają większą moc, turbinę i moment obrotowy dostępny przy niskich obrotach. Jak przestałem się sugerować sugestiami komputera co do zmiany biegów, to auto zaczęło normalnie jeździć i bez problemu i zadyszki pokonało Drogę Transfogaraską. :D
 
 
Grześkowiak 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2019
Posty: 1
Skąd: Rurzyca
Wysłany: 17-08-2019, 13:49   

Witam wszystkich na forum. Nawiązując do tematu też mnie "męczy" czasami brak mocy z dołu obrotów i podejrzałem co robią chłopaki w Lanserach z układem dolotowym powietrza. Montują coś takiego:K&N Intake Systems TYPHOON 69-6544TS. Poprawia moc na dole obrotów. Ciekawe czy do ASX-a coś podobnego da się założyć i czy to ma sens. Moc podnosi się o prawie 10 kM. Jakie macie zdanie? Znalazłem taki filmik:https://www.youtube.com/watch?v=iCrRMv_4KuM
_________________
GrzegorzG
 
 
tomtok 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsibishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-07-2020, 15:57   

Grześkowiak napisał/a:
... Montują coś takiego:K&N Intake Systems TYPHOON 69-6544TS. ... Moc podnosi się o prawie 10 kM...

Normalnie mnie powaliło, jak takie działania podnoszą moc o 10 KM to czemu nikt tego nie robi w fabryce ... Przecież to najtańsze KM na świecie ...
Bądź świadomy, że filtry K&N zmniejszają opory układu dolotowego poprzez przepuszczanie przez filtr większych cząsteczek pyłu i kurzu. W samochodzie wyczynowym i tak nie ma to znaczenia bo silniki jeżdżą na niewielkie odległości. W samochodzie do jazdy po drogach po prostu w ten sposób skracasz życie silnika o kilka może więcej procent. A KM to może jest 2-3 i na pewno nie w niskim zakresie obrotów ...
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-07-2020, 19:17   

tomtok napisał/a:
Normalnie mnie powaliło
Nie wiem czy zauwazyłeś ale kolega napisał ten jedyny post na forum rok temu i zniknął. Raczej nie przeczyta tej odpowiedzi.
 
 
zienius 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 MIVEC+LPG Invite 2016r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2019
Posty: 5
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 28-08-2020, 12:52   

Wypowiedź TOMTOK traktuję jako argument w dyskusji dla innych, którzy trafią na ten post i biorąc to pod uwagę, czas tu nie ma większego znaczenie.
 
 
adek 
Forumowicz
adek

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Wrz 2019
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-08-2020, 19:11   

Kotlet nie kotlet, jeśli chodzi o kilka koni więcej w tym silniku to tak jak napisał "zako7", najlepiej udać się z tym do Tokyo - bankowo znajdzie rozwiązanie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.