To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Galant 2.4 GDI spadek ciśnienia paliwa podczas przyspieszani

xmatty - 17-08-2019, 22:41
Temat postu: Galant 2.4 GDI spadek ciśnienia paliwa podczas przyspieszani
Dzień dobry
Galant 2.4 Gdi, benzyna, bez lpg. Taki problem. na gorącym silniku kosmiczny spadek mocy. Max 2000 obr/min. lub nawet nie, generalnie 25km/h max. Filtr paliwa wymieniony, pompa w zbiorniku też. Pomiar ciśnienia benzyny podczas jazdy wskazuje 5 barów, podczas wciskania gazu spada do zera, i od razu check. Błąd: niskie ciśnienie paliwa. Nie bardzo wiem, jak działa pompa wysokiego ciśnienia i jak ona się ma do ciśnienia pompy w zbiorniku. Z góry dziękuję za pomoc ;)

plecho1 - 18-08-2019, 08:10

To że nie masz LPG to raczej normalne w tym silniku :) Chociaż już zaczyna się je gazować ale czy warto to już dość sporne bo instalacja to koszt około 5 tys zł i dodatkowo na LPG silnik spala pewną ilość benzyny.
Pompa w zbiorniku podaje dużą ilość paliwa o małym ciśnieniu a pompa wysokiego ciśnienia zamienia to na małą ilość o wysokim ciśnieniu. Na niskim ciśnieniu jest regulator ciśnienia i na wysokim jest też regulator ciśnienia. Żeby być pewnym to warto by sprawdzić ciśnienie przed pompą wysokiego ciśnienia, za pompą wysokiego ciśnienia i na listwie wtryskowej za regulatorem wysokiego ciśnienia. Jak zmieniłeś tę w zbiorniku to trzeba sprawdzić po kolei wszystko dalej czyli regulator niskiego, pompę wysokiego, regulator wysokiego oraz czujnik ciśnienia paliwa. W tych tematach masz sporo ciekawych informacji
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
A tu o diagnostyce
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Dotyczą Carismy ale i Carisma 1.8GDI i Gal 2.4 GDi działają na bardzo podobnych zasadach.

xmatty - 20-08-2019, 22:03

Więć tak: usunięty filterek pod rurką doprowadzającą benzynę do pompy wysokiego ciśnienia i hula, jak nowy, zero spadającego ciśnienia. Trochę ciężko go wyjąć, używałem kilku ostrych na końcach narzędzi, jednak zwycięstwo przyniosło użycie wkręta /chyba m6/. Jeszcze małe sprostowanie, bo dziwię się, że nikt nie zauważył, a ja do końca nie wiedziałem, jakie ciśnienie mierzę. bo komunikaty w kompie Launch Diagun są tłumaczone chyba przez google translator. Otóż nie było to 5 bar z mojego posta, lecz 5MPa, czyli 50 barów mierzone przez czujnik w pompie wysokiego ciśnienia
Edit: dzięki za pomoc, temat do zamknięcia

plecho1 - 20-08-2019, 23:38

Radzę założyć nowy filterek, chyba w temacie o pompie wysokiego ciśnienia ktoś podawał model pasujący od jakiegoś innego auta. Takie filterki siedzą chyba jeszcze we wtryskiwaczach.
xmatty - 26-08-2019, 21:21

plecho1 napisał/a:
Radzę założyć nowy filterek, chyba w temacie o pompie wysokiego ciśnienia ktoś podawał model pasujący od jakiegoś innego auta. Takie filterki siedzą chyba jeszcze we wtryskiwaczach.


Jasne, ten filterek jest dostępny. Tyle, że auto już sprzedane, nowy nabywca poinformowany o zdarzeniu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group