[97-04]Galant EAxA/W - Galant 2.4 GDI spadek ciśnienia paliwa podczas przyspieszani
xmatty - 17-08-2019, 22:41 Temat postu: Galant 2.4 GDI spadek ciśnienia paliwa podczas przyspieszani Dzień dobry
Galant 2.4 Gdi, benzyna, bez lpg. Taki problem. na gorącym silniku kosmiczny spadek mocy. Max 2000 obr/min. lub nawet nie, generalnie 25km/h max. Filtr paliwa wymieniony, pompa w zbiorniku też. Pomiar ciśnienia benzyny podczas jazdy wskazuje 5 barów, podczas wciskania gazu spada do zera, i od razu check. Błąd: niskie ciśnienie paliwa. Nie bardzo wiem, jak działa pompa wysokiego ciśnienia i jak ona się ma do ciśnienia pompy w zbiorniku. Z góry dziękuję za pomoc
plecho1 - 18-08-2019, 08:10
To że nie masz LPG to raczej normalne w tym silniku Chociaż już zaczyna się je gazować ale czy warto to już dość sporne bo instalacja to koszt około 5 tys zł i dodatkowo na LPG silnik spala pewną ilość benzyny.
Pompa w zbiorniku podaje dużą ilość paliwa o małym ciśnieniu a pompa wysokiego ciśnienia zamienia to na małą ilość o wysokim ciśnieniu. Na niskim ciśnieniu jest regulator ciśnienia i na wysokim jest też regulator ciśnienia. Żeby być pewnym to warto by sprawdzić ciśnienie przed pompą wysokiego ciśnienia, za pompą wysokiego ciśnienia i na listwie wtryskowej za regulatorem wysokiego ciśnienia. Jak zmieniłeś tę w zbiorniku to trzeba sprawdzić po kolei wszystko dalej czyli regulator niskiego, pompę wysokiego, regulator wysokiego oraz czujnik ciśnienia paliwa. W tych tematach masz sporo ciekawych informacji
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
A tu o diagnostyce
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Dotyczą Carismy ale i Carisma 1.8GDI i Gal 2.4 GDi działają na bardzo podobnych zasadach.
xmatty - 20-08-2019, 22:03
Więć tak: usunięty filterek pod rurką doprowadzającą benzynę do pompy wysokiego ciśnienia i hula, jak nowy, zero spadającego ciśnienia. Trochę ciężko go wyjąć, używałem kilku ostrych na końcach narzędzi, jednak zwycięstwo przyniosło użycie wkręta /chyba m6/. Jeszcze małe sprostowanie, bo dziwię się, że nikt nie zauważył, a ja do końca nie wiedziałem, jakie ciśnienie mierzę. bo komunikaty w kompie Launch Diagun są tłumaczone chyba przez google translator. Otóż nie było to 5 bar z mojego posta, lecz 5MPa, czyli 50 barów mierzone przez czujnik w pompie wysokiego ciśnienia
Edit: dzięki za pomoc, temat do zamknięcia
plecho1 - 20-08-2019, 23:38
Radzę założyć nowy filterek, chyba w temacie o pompie wysokiego ciśnienia ktoś podawał model pasujący od jakiegoś innego auta. Takie filterki siedzą chyba jeszcze we wtryskiwaczach.
xmatty - 26-08-2019, 21:21
plecho1 napisał/a: | Radzę założyć nowy filterek, chyba w temacie o pompie wysokiego ciśnienia ktoś podawał model pasujący od jakiegoś innego auta. Takie filterki siedzą chyba jeszcze we wtryskiwaczach. |
Jasne, ten filterek jest dostępny. Tyle, że auto już sprzedane, nowy nabywca poinformowany o zdarzeniu
|
|
|