To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 4G63] Biegi ciężko wchodzą i potrzebny synchronizator

Anonymous - 09-04-2007, 01:50
Temat postu: [1G 4G63] Biegi ciężko wchodzą i potrzebny synchronizator
Nie wiem czy moja skrzynia juz jest na wymarciu czy jak.czasem jest tak ze nie wchodzi mi jedynka,nie chrupie ani nic tylko drążek n9ie chce pójść do końca,wtedy musze popuścic delikatnie sprzeglo i wskoczy albo wrzucic dwójke i dopiero jedynke.
Z jedynki na dwójke tez sie szybko przerzucic nie da bo albo grrrrr... albo przez luz trzeba to robic.czasem takze wsteczny lubi nie wejsc.Myslicie zeby sie porozgladac za jakas skrzynka czy nie warto bo moze byc w podobnym stanie a tania przeprawa to nie jest.
Potrzebuje równiez synchronizator piątego biegu do F5M31 luz cały ten "kawałek" skrzyni.

kiepuczi - 09-04-2007, 02:33

tak wyglada na to ze szukuje ci sie remont skrzynki. nie poradzisz juz nic na to. co do klaksonu to prawdopodobnie nie ma uziemienia, pusc dodatkowy kabelek dobrze zmasowany i bedzie dzialalo wszystko
Anonymous - 09-04-2007, 11:44

A co w tej skrzyni byloby do wymiany?Na oko nielatwo zdiagnozowac zuzycie snajdujacych sie tam czesci. Co do klaksonu to chetnie zmasuje go dokladnie gdy tylko sie dowiem gdzie on jest.
Anonymous - 10-04-2007, 08:37

klakson jest po prawej stronie auta pod zderzakiem, na wysokosci swiatel, ja zdaje sie dostalem sie do niego przy okazji demontazu swiatla pozycyjnego, u mnie tez nie dzialal ale wystarczyl papier scierny i wd40 na styki i ozyl ;)
Anonymous - 10-04-2007, 09:35

W skrzyni, jeżeli była jeżdżona na dobrym oleju, to do wymiany będziesz miał pewnie synchronizatory, ewentualnie wodziki. slowboyracing.com ma komplety naprawcze. Jeżeli miałeś kiepski olej - kup na allegro drugą skrzynię ;) za 600 zł, zalej dobrym olejem i jeździj.
Anonymous - 06-05-2007, 14:14

Miałem to samo, tylko ze jak sie zagrzeje to problem ustepuje zalalem gestrzym olejem i sie troche poprawiło
Anonymous - 06-05-2007, 15:11

W sumie to chyba powinno być odwrotnie, im olej bardziej rzadki tym powinien lepiej chodzic na zimnym silniku.Przeciez olej w miare rozgrzewania sie silnika/skrzyni traci na gęstości. Tak czy tak ja teraz poszukuje życzliwego z uszkodzoną skrzynią F5M31 który odsprzeda mi mechanizm piątego biegu i wstecznego (głównie synchronizator i koło zębate piątego biegu) ludzie poratujcie!!
Anonymous - 10-05-2007, 00:24

dokladnie z 1 mam to samo, tyle ze na 3 ciezko wrzucic dlatego ze swiatel moge sie scigac tylko do 2 heh ale te 120km/h na 2 czasem starcza;)
jezdze tak juz prawie 2 lata i jeszcze sie nie zmosilem na naprawe

Anonymous - 10-05-2007, 09:46

zmiana oleju czyni cuda ;) BG synchroschift lub pennzoil syncromesch ;)
Anonymous - 10-05-2007, 18:49

ew. redline mt90
Anonymous - 11-05-2007, 15:53

a takie cos mozna np znalezc na stronie valvoline - dotyczy 1G dla przebiegow powyzej 100 000 km ale dla 2 G tez mozna sobie wybrac ;)


Mitsubishi
Eclipse
Eclipse 2.0i DOHC-16V (1989-1994)

--------------------------------------------------------------------------------

Engine 4G63 Capacity 4,4 liter
Filter 0,4 liter

Use: Normal
Service intervals:
Change 15000 km / 12 months

MaxLife 10W-40
MaxLife 15W-40
SynPower 5W-30



Differential, rear (4x4) Capacity 0,7 liter

Use: Normal
Service intervals:
Check 30000 km / 24 months
Change 90000 km / 72 months

SynPower TDL 75W-90



Transferbox Capacity 0,6 liter

Use: Normal
Service intervals:
Check 15000 km / 12 months
Change 45000 km / 36 months

SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-4 75W-90



Transaxle, automatic 4/1 Capacity 6,1 liter

Use: Normal
Service intervals:
Check 15000 km / 12 months
Change 45000 km / 36 months

MaxLife ATF



Transaxle, manual 5/1 (4x4) Capacity 2,3 liter

Use: Normal
Service intervals:
Check 15000 km / 12 months
Change 45000 km / 36 months

SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-4 75W-90



Transaxle, manual 5/1 Capacity 2,3 liter

Use: Normal
Service intervals:
Check 15000 km / 12 months
Change 75000 km / 60 months

SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-4 75W-90



Hydraulic brake system
Use: Normal
Service intervals:
Change 30000 km / 24 months

Brake & Clutch Fluid DOT 3/4



Hydraulic clutch system
Use: Normal

Brake & Clutch Fluid DOT 3/4



Power steering Capacity 0,9 liter

Use: Normal

MaxLife ATF
ATF Type D



Cooling system Capacity 6,5 liter

Use: Normal
Service intervals:
Change 60000 km / 48 months

Coolant Maxlife AF
Coolant AF Extreme
Coolant AF Extra

edips2 - 06-06-2009, 03:02

panowie przez pomyłkę(?) kupiłem olej DuraBlend ® Gear Oil GL-5 zamiast 4 do skrzynki mojego GS'a :? -nada sie? -jaka jest różnica między GL4 a 5 :?:
Krzyzak - 06-06-2009, 22:42

nie nada - zniszczy synchronizatory powodujac korozje brązu
edips2 - 10-06-2009, 22:19

cholera... :oops: a miły pan w inter carsie powiedział że nada...( ja go... :chain: ) i mechanik nic nie powiedziawszy na ten temat mi go wymienił... :evil:

co robić ??-wymieniać znowu??

Angel - 15-06-2009, 23:24

ja tez mam problem ze skrzynia tyle, ze 2 ciezko wchodzi ze zgrzytem i wybija wsteczny jak mu mocniej na nim pocisne. co robic? panowie doradzcie i powiedzcie mi czy od 2 to jest sprawa synchronizatora? a co ze wstecznym?

[ Dodano: 15-06-2009, 23:28 ]
pisalem o problemie z 2 juz wczesniej na forum a teraz doszedł problem wstecznego. ja juz sam nie wiem co robic. wczesniej radzono mi remont skrzyni a teraz jak jeszcze wsteczny wybija jak go bardziej rozpedze to co nadal remontowac???



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group