Galant - Ogólne - Galant z pokrętłami.
jacek11 - 19-09-2019, 23:03 Temat postu: Galant z pokrętłami. Mam ostatnio okazję serwisować galanta EA2W z 2001r. i nie było by w tym nic dziwnego, ale to auto zamiast klimatronika ma pokrętła. Ewidentnie auto zostało obrane z pewnych rzeczy, które w innych Galantach są normalnością. Może to tylko duperele, ale brak zegarów typu Hi Contrast w tym roczniku dziwnie wygląda, albo brak światełek nad tylnymi drzwiami też nie napawa radością.
Z tego co jest napisane w dowodzie, wynika,że auto jest po drugim lifcie, co by potwierdzał fakt,że ma z przodu hamulce z jednym dużym tłoczkiem.
Niestety sanki pod silnikiem ma stalowe, a chyba powinien mieć aluminiowe ?
Ogólnie na drzwiach ma napis "Comfort"
Czy ma ktoś wiedzę czym się jeszcze różni od zwykłego gala ?
Najbardziej mnie interesuje, czy ma już pełne OBD, czy można jeszcze mrugać błędy spinaczem ?
Będę dźwięczny jak ktoś coś podpowie
robertdg - 20-09-2019, 07:33
Wychodziły takie wersje downgrade-owane, nawet bez klamek i listew w kolorze, szyby w prądzie tylko na froncie, etc,m najczesciej spotykane w belgii lub holandii
Błedy wymrugasz ale jedynie od ABS, ECU już nie powinno mrygać
jerrylos - 20-09-2019, 09:08
Colty tez wychodzily golasy z płaskimi boczkami drzwi, i okrojona wiazka elektryczna (nawet kostek do szyb elektrycznych brak.
jacek11 - 20-09-2019, 18:13
Wiem,że takie dziwne wersje są, ale do tej pory nie miałem okazji spotkać takiego.
Ogólnie wczoraj auto zdechło, i z tego co twierdzi właściciel, jest całkowity brak iskry. Dlatego też chciałem się dowiedzieć w jaki sposób można w nim sprawdzić błędy. Skoro auto jest okrojone, miałem nadzieję, że można to zrobić w standardowy sposób,ale nie chciałem ryzykować robienia zwarć w OBD.
Bizi78 - 20-09-2019, 18:24
Elm327 kosztuje kilkanaście złotych na allegro, do tego apka free na telefon i sprawdzisz bez problemu .
jacek11 - 20-09-2019, 19:54
No wiem, ale jest koniec tygodnia, i kurierzy już nie śmigają Z resztą niech właściciel też coś zrobi
Bizi78 - 20-09-2019, 19:58
Trzeba było dać znać wcześniej to bym podskoczył z moim zestawem .
Hugo - 20-09-2019, 21:40
Wersja COMFORT to GLS po II lifcie, czyli totalny golas Także wszystko jest OK.
Co do braku iskry w 2,0 to sprawdź czy nie pekł pasek balansowy i nie ściął czujnika położenia wału, dość częsty temat w tym silniku. Jeśli tak jest to nie próbowałbym go odpalać, bo jak pasek balansowy wejdzie pod główny pasek to będzie po głowicy.
jacek11 - 21-09-2019, 10:30
Bizi78 napisał/a: | Trzeba było dać znać wcześniej to bym podskoczył z moim zestawem . |
Dzięki za chęci, może kiedyś skorzystam
Hugo napisał/a: | Co do braku iskry w 2,0 to sprawdź czy nie pekł pasek balansowy i nie ściął czujnika położenia wału, dość częsty temat w tym silniku. Jeśli tak jest to nie próbowałbym go odpalać, bo jak pasek balansowy wejdzie pod główny pasek to będzie po głowicy. |
Już ktoś mu o tym mówił na wsiobuku chyba, ale twierdzi że ciśnienie w cylindrach jest. Po za tym podobno po którymś kręceniu kichnął, więc teoria z brakiem iskry może być nietrafiona.
Bizi78 - 21-09-2019, 11:01
Ja bym profilaktycznie sprawdził rozrząd.
Krzyzak - 21-09-2019, 11:51
Hugo napisał/a: | nie ściął czujnika położenia wału | jak po 5 sek kręcenia zapala się CE to pewnik, że czujnik wału is dead
jacek11 - 21-09-2019, 18:11
Telefonicznie wydałem kilka poleceń, i okazuje się, że pasek balansu poległ Hubert niezawodny
W wolnej chwili pojechałem tam, i został mi pokazany pasek w dwóch kawałkach do tego ten dłuższy kawałek miał jeszcze jedno pęknięcie do polowy szerokości paska
Szkoda, bo to auto mojego bratanka, i kupił je dwa tygodnie temu, i nie zdążyliśmy wymienić rozrządu
Szczęście takie, że reszta silnika nie ucierpiała, oprócz czujnika położenia wału.
po za tym, mimo okrojenia auta z fajnych rzeczy, jest tam OBD2 i nie można sprawdzić błędów za pomocą zworki, chyba że chodzi o błędy ABS, bo to akurat działa
Sunderland86 - 22-09-2019, 10:10
Hugo napisał/a: | Wersja COMFORT to GLS po II lifcie, czyli totalny golas Także wszystko jest OK. |
Comfort to GLX, GLS przemianowały się na Elegance
Krzyzak - 22-09-2019, 11:45
jacek11 napisał/a: | oprócz czujnika położenia wału | macie szczęście - czujnik NTY za 40zł działa tak samo jak oryginał za 500zł
znajdziesz tego sporo na aukcjach
było nam łatwiej bo ja się już z takim przypadkiem spotkałem - tu GDI, cześć czujnika ścięta od spodu po wykrzywieniu przez pasek tarczy kodowej:
jacek11 - 22-09-2019, 15:25
Nie ma jeszcze decyzji co do losów auta, ale coś mi się zdaje,że właściciel nie jest zainteresowany kupnem nowego rozrządu. Pasek pękł z powodu ewidentnego zaniedbania poprzedniego właściciela.
Chyba kolejny misiek skończy żywot na złomowisku Szkoda, bo nie jest jakoś specjalnie pognity
|
|
|