Carisma - Techniczne - Temperatura silnika skacze
sebek76 - 17-10-2019, 18:15 Temat postu: Temperatura silnika skacze Witam mam taki problem na wskaźniku temperatura raz ma 80 stopni a po chwili wraca na połowę skali co może być przyczyną ? Drugie pytanie gdzie dolewa się płyn chłodniczy i czy w zbiorniczki wyrównawczym ma być pusto bo u mnie tak jest ?
plecho1 - 17-10-2019, 18:22
Płyn dolewa się i do chłodnicy i do zbiorniczka, w chłodnicy ma być pod sam korek a w zbiorniczku po między minimum a maksimum.
Napisz jak szybko zmienia się ta temperatura na wskaźniku, czy trwa to sekundę czy mniej czy dłuższy czas.
Co miałeś na myśli pisząc 80 stopni?
Chodziło Ci o maksymalną temperaturę pokazywaną przez wskaźnik?
sebek76 - 17-10-2019, 18:34
plecho1 napisał/a: | Płyn dolewa się i do chłodnicy i do zbiorniczka, w chłodnicy ma być pod sam korek a w zbiorniczku po między minimum a maksimum.
Napisz jak szybko zmienia się ta temperatura na wskaźniku, czy trwa to sekundę czy mniej czy dłuższy czas.
Co miałeś na myśli pisząc 80 stopni?
Chodziło Ci o maksymalną temperaturę pokazywaną przez wskaźnik? |
Trwa to jakieś 20 sekund i wraca na połowę skali i po 10 sekundach znowu się podnosi.Tak temperature pokazywaną na wskaźniku
plecho1 - 17-10-2019, 19:36
To raczej albo coś nie tak z czujnikiem albo z instalacją. działa to tak że jak odepniesz wtyczkę od czujnika to wskazówka leci na maksimum więc jak gdzieś coś nie łączy to może dziać się tak jak u Ciebie.
Miałem kiedyś podobnie w Carismie 1.6 z 2001r i winny był luźny konektor na czujniku, zlutowałem go z nitem który go trzyma i problem się skończył. Można też oczywiście zmienić czujnik.
Chodzi tu oczywiście o czujnik jednopinowy podający sygnał do wskaźnika w zegarach.
czarter - 17-10-2019, 19:51
Zacznij od podstaw i eliminuj wszystko po kolei:
1. Sprawdź błędy sterownika. Zarówno silnika jak i zegarów - to są dwa różne moduły.
2. Sprawdź czujnik temperatury. Najlepiej przez kompa i przy różnych obciążeniach. Niestety nie napisałeś jaki masz silnik. Jeżeli to 1.8GDI to czujniki temperatury są dwa: jeden dla sterownika silnika, drugi na deskę rozdzielczą. Nie mam pojęcia jak jest w innych - może tak samo, musisz sprawdzić w manualu. Może padł tylko ten z deski rozdzielczej? Musisz sprawdzić oba. Po odpaleniu zimnego silnika czujnik powinien dojść do temperatury pracy i ją bezwzględnie trzymać. Te czujniki można też sprawdzać poza silnikiem. Będą to prawdopodobnie termistory - więc trzeba sprawdzić ich rezystancję na zimno i na ciepło - wszystko znajdziesz w manualu.
3. Czy uruchamia się wentylator po przekroczeniu temperatury pracy? Powinieneś sprawdzić czy w ogóle działa. Możesz go na próbę uruchomić przez komputer, jeżeli nie masz takiej możliwości, powinno się dać pod niego podpiąć wprost 12V. Oczywiście najpierw sprawdź w manualu czy faktycznie można
W 1.8GDI można to zrobić też wprost poprzez wyjęcie kostki z czujnika temperatury - samochód przejdzie w tryb awaryjny i odpali jednocześnie wentylator chłodnicy i wentylator klimy, żeby zabezpieczyć się przed przegrzaniem.
4. Termostat? Odpal zimny silnik i dotykaj dolnego węża chłodnicy - powinien się zrobić ciepły wyłącznie po osiągnięciu temperatury roboczej. W Twoim przypadku termostat może się okresowo przycinać albo otwierać za późno. Musisz to porządnie posprawdzać, przy różnych obciążeniach i różnych temperaturach (zarówno silnika jak i powietrza)
To tak na początek
sebek76 - 18-10-2019, 04:54
Silnik 1,6 LPG 2002 rok czyli jak zbiornik wyrównawczy jes pusty to muszę go uzupełnić rozumiem a jaki płyn chłodniczy kupić ?
plecho1 - 18-10-2019, 07:47
Sprawdź też w chłodnicy, w chłodnicy ma być pod sam korek. W zbiorniku płyn jest tak jak by w zapasie, jak brakuje w układzie to jest pobierany ze zbiorniczka a jak pod wpływem temperatury się rozszerza to wraca do zbiorniczka dlatego zalej tak aby na zimnym silniku było mniej więcej w połowie po między max i min.
Trudno powiedzieć co tam ktoś kiedyś lał, sprawdź kolor i kup podobny, płyny oparte na glikolu są mieszalne. Pewnie jest jakiś wyciek skoro brakuje, poszukaj przy wpięciu się zasilania reduktora LPG w układ chłodzenia oraz w jakim stanie są opaski od grubych węży idących do chłodnicy, czasem dolna opaska na chłodnicy lubi skorodować.
|
|
|