Temperatura silnika skacze |
Autor |
Wiadomość |
sebek76
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 157 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 17-10-2019, 18:15 Temperatura silnika skacze
|
|
|
Witam mam taki problem na wskaźniku temperatura raz ma 80 stopni a po chwili wraca na połowę skali co może być przyczyną ? Drugie pytanie gdzie dolewa się płyn chłodniczy i czy w zbiorniczki wyrównawczym ma być pusto bo u mnie tak jest ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-10-2019, 18:22
|
|
|
Płyn dolewa się i do chłodnicy i do zbiorniczka, w chłodnicy ma być pod sam korek a w zbiorniczku po między minimum a maksimum.
Napisz jak szybko zmienia się ta temperatura na wskaźniku, czy trwa to sekundę czy mniej czy dłuższy czas.
Co miałeś na myśli pisząc 80 stopni?
Chodziło Ci o maksymalną temperaturę pokazywaną przez wskaźnik? |
|
|
|
 |
sebek76
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 157 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 17-10-2019, 18:34
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Płyn dolewa się i do chłodnicy i do zbiorniczka, w chłodnicy ma być pod sam korek a w zbiorniczku po między minimum a maksimum.
Napisz jak szybko zmienia się ta temperatura na wskaźniku, czy trwa to sekundę czy mniej czy dłuższy czas.
Co miałeś na myśli pisząc 80 stopni?
Chodziło Ci o maksymalną temperaturę pokazywaną przez wskaźnik? |
Trwa to jakieś 20 sekund i wraca na połowę skali i po 10 sekundach znowu się podnosi.Tak temperature pokazywaną na wskaźniku |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-10-2019, 19:36
|
|
|
To raczej albo coś nie tak z czujnikiem albo z instalacją. działa to tak że jak odepniesz wtyczkę od czujnika to wskazówka leci na maksimum więc jak gdzieś coś nie łączy to może dziać się tak jak u Ciebie.
Miałem kiedyś podobnie w Carismie 1.6 z 2001r i winny był luźny konektor na czujniku, zlutowałem go z nitem który go trzyma i problem się skończył. Można też oczywiście zmienić czujnik.
Chodzi tu oczywiście o czujnik jednopinowy podający sygnał do wskaźnika w zegarach. |
|
|
|
 |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17-10-2019, 19:51
|
|
|
Zacznij od podstaw i eliminuj wszystko po kolei:
1. Sprawdź błędy sterownika. Zarówno silnika jak i zegarów - to są dwa różne moduły.
2. Sprawdź czujnik temperatury. Najlepiej przez kompa i przy różnych obciążeniach. Niestety nie napisałeś jaki masz silnik. Jeżeli to 1.8GDI to czujniki temperatury są dwa: jeden dla sterownika silnika, drugi na deskę rozdzielczą. Nie mam pojęcia jak jest w innych - może tak samo, musisz sprawdzić w manualu. Może padł tylko ten z deski rozdzielczej? Musisz sprawdzić oba. Po odpaleniu zimnego silnika czujnik powinien dojść do temperatury pracy i ją bezwzględnie trzymać. Te czujniki można też sprawdzać poza silnikiem. Będą to prawdopodobnie termistory - więc trzeba sprawdzić ich rezystancję na zimno i na ciepło - wszystko znajdziesz w manualu.
3. Czy uruchamia się wentylator po przekroczeniu temperatury pracy? Powinieneś sprawdzić czy w ogóle działa. Możesz go na próbę uruchomić przez komputer, jeżeli nie masz takiej możliwości, powinno się dać pod niego podpiąć wprost 12V. Oczywiście najpierw sprawdź w manualu czy faktycznie można
W 1.8GDI można to zrobić też wprost poprzez wyjęcie kostki z czujnika temperatury - samochód przejdzie w tryb awaryjny i odpali jednocześnie wentylator chłodnicy i wentylator klimy, żeby zabezpieczyć się przed przegrzaniem.
4. Termostat? Odpal zimny silnik i dotykaj dolnego węża chłodnicy - powinien się zrobić ciepły wyłącznie po osiągnięciu temperatury roboczej. W Twoim przypadku termostat może się okresowo przycinać albo otwierać za późno. Musisz to porządnie posprawdzać, przy różnych obciążeniach i różnych temperaturach (zarówno silnika jak i powietrza)
To tak na początek |
|
|
|
 |
sebek76
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 157 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 18-10-2019, 04:54
|
|
|
Silnik 1,6 LPG 2002 rok czyli jak zbiornik wyrównawczy jes pusty to muszę go uzupełnić rozumiem a jaki płyn chłodniczy kupić ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-10-2019, 07:47
|
|
|
Sprawdź też w chłodnicy, w chłodnicy ma być pod sam korek. W zbiorniku płyn jest tak jak by w zapasie, jak brakuje w układzie to jest pobierany ze zbiorniczka a jak pod wpływem temperatury się rozszerza to wraca do zbiorniczka dlatego zalej tak aby na zimnym silniku było mniej więcej w połowie po między max i min.
Trudno powiedzieć co tam ktoś kiedyś lał, sprawdź kolor i kup podobny, płyny oparte na glikolu są mieszalne. Pewnie jest jakiś wyciek skoro brakuje, poszukaj przy wpięciu się zasilania reduktora LPG w układ chłodzenia oraz w jakim stanie są opaski od grubych węży idących do chłodnicy, czasem dolna opaska na chłodnicy lubi skorodować. |
|
|
|
 |
|