ASX Techniczne - [1.6] Magnes na przepustnicy
ptaku94 - 11-11-2019, 19:34 Temat postu: [1.6] Magnes na przepustnicy Witam!
Od kilku dni jestem posiadaczem ASX'a z 2010 roku z przebiegiem 211 tysięcy kilometrów w benzynce. Dziś zaglądając pod maskę moją uwagę zwrócił magnes, przyklejony do przepustnicy, którego przy ogledzinach auta nie zauważyłem. Jako że mnie zaskoczył ten widok, postanowiłem go usunąć i zobaczyć co się stanie (nie był w żaden sposób przyczepiony ani nic, trzymał się mocą namagnesowania). Po tym wszystkim obroty zaczęły strasznie falować (w zakresie nawet do 4-5 tysięcy). Po tym wszystkim położyłem magnes z powrotem na jego miejsce i obroty się ustatkowały. W przyszłym tygodniu będę prowadzić auto do mechanika, jednak mam pytanie:czy magnes na przepustnicy to normalne? Bowiem każdy z moich znajomych włącznie ze mną widzieli coś takiego po raz pierwszy. Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi! Ps. Forum przejrzane wzdłuż i wszerz i niczego nie znalazłem. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi, pozdrawiam!
sla - 11-11-2019, 20:02
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=97174
Bizi78 - 11-11-2019, 20:58
ptaku94 napisał/a: | Ps. Forum przejrzane wzdłuż i wszerz i niczego nie znalazłem. |
Zapodaj jakąś fotkę bo jestem ciekawy czy to występuje też u innych czy jakieś ulepszanie poprzednika.
Może to ma powodować jakieś zawirowania powietrza .
ptaku94 - 12-11-2019, 05:17
sla napisał/a: | https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=97174 |
Myślisz, że to może być to samo? Pytam bo odnośnie asx'a nie widziałem jeszcze takiego tematu odnośnie silnika 1.6 mivec... Co do zdjęcia to postaram się wrzucić je niedługo, bo auto póki co stoi u znajomego który ogarnie mi płyny i filtry. Martwię się, że może przez ten magnes sprzedający mógł ukryć jakąś wadę samochodu... Nawet złe ustawienie tego magnesu powodowało coś takiego, że podczas jazdy w trakcie zmiany na wyższy/niższy bieg przy powiedzmy 2500-3000 obrotów kiedy wciskałem sprzęgło żeby zmienić bieg obroty podskakiwaly nagle do 4-5 tysięcy po czym opadaly, i tak za każdym razem; poza tym czułem że auto straciło moc i "nie jechało". Dopiero kiedy ustawiłem ten magnes co do milimetra (każde przesunięcie w lewo lub prawo obniżalo bądź podnosiło obroty na jałowym biegu) wszytko się unormowalo i silnik chodził jak przedtem..
sla - 12-11-2019, 08:25
ptaku94 napisał/a: | Myślisz, że to może być to samo? | Nie wiem, po prostu znalazłem podobny temat.
Bizi78 - 12-11-2019, 11:56
Co do magnesu w carismie to tam jest on w środku na ośce.
ptaku94 - 12-11-2019, 12:43
No a u mnie ten magnes jest na zewnątrz, jakby go kto tam sam zamontował... Nie wygląda mi on na neodymowy, to zwykły, prostopadłościenny magnes o wymiarach mniej więcej 3x1x0,5 cm (dł/szer./wys.)
[ Dodano: 13-11-2019, 20:25 ]
https://ibb.co/qyZVgjq
Tak to u mnie wygląda (magnes widoczny na wprost).
Jakieś sugestie po co to?
|
|
|