To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Aparat zapłonowy i tranzystor

Flap - 20-01-2020, 11:52
Temat postu: Aparat zapłonowy i tranzystor
Witam serdecznie, czy ktokolwiek jest mi w stanie powiedzieć gdzie dokładnie znajduje się POD MASKĄ element nazwany w tym katalogu

"TRANSISTOR,IGNITION POWER"
https://mitsubishi.epc-data.com/delica_space_gear/pd6w/nsege1/engine-electrical/spark-plug-cable-coil/34258,34259,34260,34271,34279,34263,34273/

Brak iskry na jednej z 3 cewek, podmiana cewki ten sam bład czyli 53... męczę się już dobry miesiąc, jezdzić jezdzi, ale dlaczego na jednej z cewek nie ma prądu?
Dziś mechanik mi sprawdzi opór na kablach i ma sprawdzić mi aparat zapłonowy, bo podejrzewam tranzystor, ale zeby tylko jedna cewka dostała po glowie?
Samochód jak sie nagrzeje, trzyma piekne 0 czasem 100 obrotów i trzęsie się jak stary alkoholik, ale na 1000 obrotów drgan zero dziwny przypadek, pierwszy raz w zyciu tak mam..

Bizi78 - 20-01-2020, 12:02

Tak na szybko, element podświetlony:


Flap - 20-01-2020, 12:25

hehehe, potrzebuje podpowiedzi GDZIE POD MASKĄ, nie moge za chiny ludowe znaleźć tego po tych smiesznych katalogo/schematach.
W tym problem :)
To będzie prawa czy lewa strona silnika? Po lewej są cewki, gdzies obok cewek szukać?
Dobrze myślę, to jest osobny tranzystor mocy miedzy ecu a cewką?

Bizi78 - 20-01-2020, 12:48

Idziesz przewodem od świecy i w okolicy rozdzielacz powinien być.
Jak dobrze pamiętam to stojąc przed maską to z lewej strony silnika.

Flap - 20-01-2020, 12:55

Aha, czyli kolektor zdejmuje... kurde a tego własnie chciałem uniknąć :(
Dziękuje ślicznie, będzie zabawy dużo coś czuje.

Ktokolwiek sie orientuje, czy brak iskry na jednej cewce może być spowodowane tym tranzystorem?
Na logikę przecie w ogole iskry nie powinno być skoro jest jeden tranzystor na 3 cewki...

jacek11 - 20-01-2020, 18:10

Wymiana tranzystora powinna pomóc. Już nie pamiętam w którym miejscu jest moduł, ale chyba do przedniej głowicy przypięty. Aparatu zapłonowego w tym silniku nie znajdziesz.
I nie będziesz musiał zdejmować kolektora :wink:

Bizi78 - 20-01-2020, 18:11

Flap napisał/a:
Aha, czyli kolektor zdejmuje... kurde a tego własnie chciałem uniknąć

Poczekaj może Jacek się odezwie, on miał E5.

jacek11 - 20-01-2020, 18:23

Napisz PW do tego użytkownika: https://forum.mitsumaniaki.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=19125
Na pewno pomoże :)

Flap - 10-03-2020, 13:16

Dziękuje panowie ślicznie za pomoc, to był power tranzystor! :D

Koszt 430zł, ale chodzi jak nowy.

Jak tylko otworzyłem stary power tranzystor było widać przepalony jeden z trzech tranzystorów.
Widać na pierwszy rzut oka, lekko czarny.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group