Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Aparat zapłonowy i tranzystor
Autor Wiadomość
Flap 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E54a 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 9
Skąd: Piła, wielkopolskie
Wysłany: 20-01-2020, 11:52   Aparat zapłonowy i tranzystor

Witam serdecznie, czy ktokolwiek jest mi w stanie powiedzieć gdzie dokładnie znajduje się POD MASKĄ element nazwany w tym katalogu

"TRANSISTOR,IGNITION POWER"
https://mitsubishi.epc-data.com/delica_space_gear/pd6w/nsege1/engine-electrical/spark-plug-cable-coil/34258,34259,34260,34271,34279,34263,34273/

Brak iskry na jednej z 3 cewek, podmiana cewki ten sam bład czyli 53... męczę się już dobry miesiąc, jezdzić jezdzi, ale dlaczego na jednej z cewek nie ma prądu?
Dziś mechanik mi sprawdzi opór na kablach i ma sprawdzić mi aparat zapłonowy, bo podejrzewam tranzystor, ale zeby tylko jedna cewka dostała po glowie?
Samochód jak sie nagrzeje, trzyma piekne 0 czasem 100 obrotów i trzęsie się jak stary alkoholik, ale na 1000 obrotów drgan zero dziwny przypadek, pierwszy raz w zyciu tak mam..
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20985
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-01-2020, 12:02   

Tak na szybko, element podświetlony:

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Flap 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E54a 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 9
Skąd: Piła, wielkopolskie
Wysłany: 20-01-2020, 12:25   

hehehe, potrzebuje podpowiedzi GDZIE POD MASKĄ, nie moge za chiny ludowe znaleźć tego po tych smiesznych katalogo/schematach.
W tym problem :)
To będzie prawa czy lewa strona silnika? Po lewej są cewki, gdzies obok cewek szukać?
Dobrze myślę, to jest osobny tranzystor mocy miedzy ecu a cewką?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20985
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-01-2020, 12:48   

Idziesz przewodem od świecy i w okolicy rozdzielacz powinien być.
Jak dobrze pamiętam to stojąc przed maską to z lewej strony silnika.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Flap 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E54a 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 9
Skąd: Piła, wielkopolskie
Wysłany: 20-01-2020, 12:55   

Aha, czyli kolektor zdejmuje... kurde a tego własnie chciałem uniknąć :(
Dziękuje ślicznie, będzie zabawy dużo coś czuje.

Ktokolwiek sie orientuje, czy brak iskry na jednej cewce może być spowodowane tym tranzystorem?
Na logikę przecie w ogole iskry nie powinno być skoro jest jeden tranzystor na 3 cewki...
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11141
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-01-2020, 18:10   

Wymiana tranzystora powinna pomóc. Już nie pamiętam w którym miejscu jest moduł, ale chyba do przedniej głowicy przypięty. Aparatu zapłonowego w tym silniku nie znajdziesz.
I nie będziesz musiał zdejmować kolektora :wink:
_________________

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20985
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-01-2020, 18:11   

Flap napisał/a:
Aha, czyli kolektor zdejmuje... kurde a tego własnie chciałem uniknąć

Poczekaj może Jacek się odezwie, on miał E5.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11141
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-01-2020, 18:23   

Napisz PW do tego użytkownika: https://forum.mitsumaniaki.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=19125
Na pewno pomoże :)
_________________

 
 
 
Flap 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E54a 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 9
Skąd: Piła, wielkopolskie
Wysłany: 10-03-2020, 13:16   

Dziękuje panowie ślicznie za pomoc, to był power tranzystor! :D

Koszt 430zł, ale chodzi jak nowy.

Jak tylko otworzyłem stary power tranzystor było widać przepalony jeden z trzech tranzystorów.
Widać na pierwszy rzut oka, lekko czarny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.