To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - 2.0 GDI w Pajero Pinin bierze olej

beyo - 13-04-2020, 20:06
Temat postu: 2.0 GDI w Pajero Pinin bierze olej
Witajcie

Czy to normalne, że silnik 2.0 GDI bierze aż 1 litr oleju na 1000 km?
W chwili obecnej zalany jest 5W30.
Jazda raczej spokojna, mieszana, nie jest katowany w terenie.
Przebieg teoretycznie 177 tys.

Wycieków żadnych nie widać, rozrząd wymieniony miesiąc temu.
Przy odpalaniu raczej nie widać chmury siwego dymu.

Ile biorą wasze miśki z takim silnikiem?

Jeśli to uszczelniacze zaworowe lub pierścienie, to orientuje się ktoś jaki jest koszt wymiany? (Wymiana pierścieni to chyba dość droga impreza) :(

empi - 13-04-2020, 20:44

Dla mnie to norma. Moje autko też tyle bierze oleju. Pierwsza reakcja była podobna do Twojej -zdziwienie. Zwłaszcza że w innych autach które użytkuję nie wiem co to znaczy dolewka oleju pomiędzy wymianami. Ale jeżdzę już 7 rok i pod tym względem nic się nie zmienia. O tym że jest to w normie wspomina instrukcja obsługi Pinina na str. 221. Ja jeżdżę na Mobil 5W40.
Bizi78 - 13-04-2020, 21:50

beyo napisał/a:
W chwili obecnej zalany jest 5W30.

A co było lane wcześniej :?:

Powiem tak, nikt po wymianie uszczelniaczy ci nie zagwarantuje, że przestanie żłopać olej :? .
Jak masz sentyment i chcesz nim pojeździć to pewnie remont całkowity z wymianą pierścieni.
Ewentualnie jak kolega powyżej napisał, lać coś taniego i tyle :wink: .

beyo - 14-04-2020, 08:56

A żebym to ja wiedział co było wcześniej... :?:
Auto kupiłem 2 lata temu ściągnięte z Niemiec przez handlarza.
Oczywiście jedną z pierwszych rzeczy była wymiana oleju.
Niby książka serwisowa jest, wpisy były dość regularne z wyjątkiem 2 ostatnich lat przed zakupem, gdzie nie wpisano nic.
Sentyment mam, wóz ładny i blacha w nadspodziewanie dobrym stanie jak na Pinina. Powinien jeszcze trochę pojeździć.
Trochę mnie uspokoiliście, dzięki :)

romek atomek2 - 14-04-2020, 11:04

mój 1,8GDI też żłopie na potęgę. Dolewam podobnie jak Ty. Jak koledzy napisali, remont by mu się przydał, ja podejżewam u siebie że przez odmę tyle leje - kiedyś chciałem zrobić krociec z odmy do jakiejś puszki metalowej - zrobić OIL Catcher'a - ale mi się odechciało. W teorii żeby ulżyć silnikowi powinienem dla oszczędności zaworów odmę wyprowadzić poza auto. zaślepić wejście do kolektora ssącego - tam idzie tego ponoć dużo. Widizałem na jednym forum ruskim, koleś tak zrobił i dużo oleju łapał .. no sam nie wiem.

Ale jakby Ci sie chciało grzebnąć, możesz zobaczyć czy to nei tędy - w ogóle ten zawór odmy mi chyba puszcza, ( takie kolanko z zaworkiem ), no bo co pozostaje. Uszczelniacze zaworowe i pierścienie jak wycieków niema, u mni eteż w miarę spokojnie - górą nie leje, dołem może delikatne zapocenie na uszczelce miski olejowej. Ostatnio wymieniałem mu olej, jakzwykle płukanka - u mnie bierze podobnie, a rzadszy leję - 5w40 - powinien być 5w50 niestety - ale to już by była przesada.

mamy tam bardzo wąskie kanaliki w kompensatorach luzów zaworowych.
mój rdzewieje w oczach, fatalny egzemplaż - japończyk ori JDM ehh ..
rame od dołu mam do roboty. tę nibyramę znaczy - gość kategorycznie zabrobił używać haka z tyłu bo zostawię część auta xD

kielichy przód to samo - a już było raz robione. racę trochę cierpliwość przy tym aucie i oglądam Nissany Patrole xD i toyoty j70.

ps. olej wymieniam regularnie co 10 tys. 90% stosuję płukankę do silnika, albo dedykowaną albo czystą ropą.

bocian4 - 17-04-2020, 22:05

Mój 1,8 GDI chyba z innej bajki, olej wymieniam od wymiany do wymiany , 15 tys km, i robi,
KrzysiekC - 22-04-2020, 11:50

Witam.
jaki olej dokładnie lejesz??
jakie ma parametry ??

Do tego silnika musi być olej 5w40 ACEA b4, czy taki wlałeś ??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group