 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
2.0 GDI w Pajero Pinin bierze olej |
Autor |
Wiadomość |
beyo
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 2.o GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2018 Posty: 4 Skąd: poznań
|
Wysłany: 13-04-2020, 20:06 2.0 GDI w Pajero Pinin bierze olej
|
|
|
Witajcie
Czy to normalne, że silnik 2.0 GDI bierze aż 1 litr oleju na 1000 km?
W chwili obecnej zalany jest 5W30.
Jazda raczej spokojna, mieszana, nie jest katowany w terenie.
Przebieg teoretycznie 177 tys.
Wycieków żadnych nie widać, rozrząd wymieniony miesiąc temu.
Przy odpalaniu raczej nie widać chmury siwego dymu.
Ile biorą wasze miśki z takim silnikiem?
Jeśli to uszczelniacze zaworowe lub pierścienie, to orientuje się ktoś jaki jest koszt wymiany? (Wymiana pierścieni to chyba dość droga impreza) |
|
|
|
 |
empi
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 2,0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 13-04-2020, 20:44
|
|
|
Dla mnie to norma. Moje autko też tyle bierze oleju. Pierwsza reakcja była podobna do Twojej -zdziwienie. Zwłaszcza że w innych autach które użytkuję nie wiem co to znaczy dolewka oleju pomiędzy wymianami. Ale jeżdzę już 7 rok i pod tym względem nic się nie zmienia. O tym że jest to w normie wspomina instrukcja obsługi Pinina na str. 221. Ja jeżdżę na Mobil 5W40. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21006 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-04-2020, 21:50
|
|
|
beyo napisał/a: | W chwili obecnej zalany jest 5W30. |
A co było lane wcześniej
Powiem tak, nikt po wymianie uszczelniaczy ci nie zagwarantuje, że przestanie żłopać olej .
Jak masz sentyment i chcesz nim pojeździć to pewnie remont całkowity z wymianą pierścieni.
Ewentualnie jak kolega powyżej napisał, lać coś taniego i tyle . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
beyo
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 2.o GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2018 Posty: 4 Skąd: poznań
|
Wysłany: 14-04-2020, 08:56
|
|
|
A żebym to ja wiedział co było wcześniej...
Auto kupiłem 2 lata temu ściągnięte z Niemiec przez handlarza.
Oczywiście jedną z pierwszych rzeczy była wymiana oleju.
Niby książka serwisowa jest, wpisy były dość regularne z wyjątkiem 2 ostatnich lat przed zakupem, gdzie nie wpisano nic.
Sentyment mam, wóz ładny i blacha w nadspodziewanie dobrym stanie jak na Pinina. Powinien jeszcze trochę pojeździć.
Trochę mnie uspokoiliście, dzięki |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 14-04-2020, 11:04
|
|
|
mój 1,8GDI też żłopie na potęgę. Dolewam podobnie jak Ty. Jak koledzy napisali, remont by mu się przydał, ja podejżewam u siebie że przez odmę tyle leje - kiedyś chciałem zrobić krociec z odmy do jakiejś puszki metalowej - zrobić OIL Catcher'a - ale mi się odechciało. W teorii żeby ulżyć silnikowi powinienem dla oszczędności zaworów odmę wyprowadzić poza auto. zaślepić wejście do kolektora ssącego - tam idzie tego ponoć dużo. Widizałem na jednym forum ruskim, koleś tak zrobił i dużo oleju łapał .. no sam nie wiem.
Ale jakby Ci sie chciało grzebnąć, możesz zobaczyć czy to nei tędy - w ogóle ten zawór odmy mi chyba puszcza, ( takie kolanko z zaworkiem ), no bo co pozostaje. Uszczelniacze zaworowe i pierścienie jak wycieków niema, u mni eteż w miarę spokojnie - górą nie leje, dołem może delikatne zapocenie na uszczelce miski olejowej. Ostatnio wymieniałem mu olej, jakzwykle płukanka - u mnie bierze podobnie, a rzadszy leję - 5w40 - powinien być 5w50 niestety - ale to już by była przesada.
mamy tam bardzo wąskie kanaliki w kompensatorach luzów zaworowych.
mój rdzewieje w oczach, fatalny egzemplaż - japończyk ori JDM ehh ..
rame od dołu mam do roboty. tę nibyramę znaczy - gość kategorycznie zabrobił używać haka z tyłu bo zostawię część auta xD
kielichy przód to samo - a już było raz robione. racę trochę cierpliwość przy tym aucie i oglądam Nissany Patrole xD i toyoty j70.
ps. olej wymieniam regularnie co 10 tys. 90% stosuję płukankę do silnika, albo dedykowaną albo czystą ropą. |
|
|
|
 |
bocian4
Nowy Forumowicz
Auto: pinin 1,8 GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2016 Posty: 13 Skąd: Jamnik
|
Wysłany: 17-04-2020, 22:05
|
|
|
Mój 1,8 GDI chyba z innej bajki, olej wymieniam od wymiany do wymiany , 15 tys km, i robi, |
|
|
|
 |
KrzysiekC
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 75 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-04-2020, 11:50
|
|
|
Witam.
jaki olej dokładnie lejesz??
jakie ma parametry ??
Do tego silnika musi być olej 5w40 ACEA b4, czy taki wlałeś ?? |
_________________ Krzysiek CarMitsu |
|
|
|
 |
|
|