Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.0 GDI w Pajero Pinin bierze olej
Autor Wiadomość
beyo 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 2.o GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 4
Skąd: poznań
  Wysłany: 13-04-2020, 20:06   2.0 GDI w Pajero Pinin bierze olej

Witajcie

Czy to normalne, że silnik 2.0 GDI bierze aż 1 litr oleju na 1000 km?
W chwili obecnej zalany jest 5W30.
Jazda raczej spokojna, mieszana, nie jest katowany w terenie.
Przebieg teoretycznie 177 tys.

Wycieków żadnych nie widać, rozrząd wymieniony miesiąc temu.
Przy odpalaniu raczej nie widać chmury siwego dymu.

Ile biorą wasze miśki z takim silnikiem?

Jeśli to uszczelniacze zaworowe lub pierścienie, to orientuje się ktoś jaki jest koszt wymiany? (Wymiana pierścieni to chyba dość droga impreza) :(
 
 
empi 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 2,0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 13-04-2020, 20:44   

Dla mnie to norma. Moje autko też tyle bierze oleju. Pierwsza reakcja była podobna do Twojej -zdziwienie. Zwłaszcza że w innych autach które użytkuję nie wiem co to znaczy dolewka oleju pomiędzy wymianami. Ale jeżdzę już 7 rok i pod tym względem nic się nie zmienia. O tym że jest to w normie wspomina instrukcja obsługi Pinina na str. 221. Ja jeżdżę na Mobil 5W40.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-04-2020, 21:50   

beyo napisał/a:
W chwili obecnej zalany jest 5W30.

A co było lane wcześniej :?:

Powiem tak, nikt po wymianie uszczelniaczy ci nie zagwarantuje, że przestanie żłopać olej :? .
Jak masz sentyment i chcesz nim pojeździć to pewnie remont całkowity z wymianą pierścieni.
Ewentualnie jak kolega powyżej napisał, lać coś taniego i tyle :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
beyo 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 2.o GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 4
Skąd: poznań
Wysłany: 14-04-2020, 08:56   

A żebym to ja wiedział co było wcześniej... :?:
Auto kupiłem 2 lata temu ściągnięte z Niemiec przez handlarza.
Oczywiście jedną z pierwszych rzeczy była wymiana oleju.
Niby książka serwisowa jest, wpisy były dość regularne z wyjątkiem 2 ostatnich lat przed zakupem, gdzie nie wpisano nic.
Sentyment mam, wóz ładny i blacha w nadspodziewanie dobrym stanie jak na Pinina. Powinien jeszcze trochę pojeździć.
Trochę mnie uspokoiliście, dzięki :)
 
 
romek atomek2 
Forumowicz

Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 147
Skąd: skąd
Wysłany: 14-04-2020, 11:04   

mój 1,8GDI też żłopie na potęgę. Dolewam podobnie jak Ty. Jak koledzy napisali, remont by mu się przydał, ja podejżewam u siebie że przez odmę tyle leje - kiedyś chciałem zrobić krociec z odmy do jakiejś puszki metalowej - zrobić OIL Catcher'a - ale mi się odechciało. W teorii żeby ulżyć silnikowi powinienem dla oszczędności zaworów odmę wyprowadzić poza auto. zaślepić wejście do kolektora ssącego - tam idzie tego ponoć dużo. Widizałem na jednym forum ruskim, koleś tak zrobił i dużo oleju łapał .. no sam nie wiem.

Ale jakby Ci sie chciało grzebnąć, możesz zobaczyć czy to nei tędy - w ogóle ten zawór odmy mi chyba puszcza, ( takie kolanko z zaworkiem ), no bo co pozostaje. Uszczelniacze zaworowe i pierścienie jak wycieków niema, u mni eteż w miarę spokojnie - górą nie leje, dołem może delikatne zapocenie na uszczelce miski olejowej. Ostatnio wymieniałem mu olej, jakzwykle płukanka - u mnie bierze podobnie, a rzadszy leję - 5w40 - powinien być 5w50 niestety - ale to już by była przesada.

mamy tam bardzo wąskie kanaliki w kompensatorach luzów zaworowych.
mój rdzewieje w oczach, fatalny egzemplaż - japończyk ori JDM ehh ..
rame od dołu mam do roboty. tę nibyramę znaczy - gość kategorycznie zabrobił używać haka z tyłu bo zostawię część auta xD

kielichy przód to samo - a już było raz robione. racę trochę cierpliwość przy tym aucie i oglądam Nissany Patrole xD i toyoty j70.

ps. olej wymieniam regularnie co 10 tys. 90% stosuję płukankę do silnika, albo dedykowaną albo czystą ropą.
 
 
bocian4 
Nowy Forumowicz

Auto: pinin 1,8 GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 13
Skąd: Jamnik
Wysłany: 17-04-2020, 22:05   

Mój 1,8 GDI chyba z innej bajki, olej wymieniam od wymiany do wymiany , 15 tys km, i robi,
 
 
KrzysiekC 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 75
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-04-2020, 11:50   

Witam.
jaki olej dokładnie lejesz??
jakie ma parametry ??

Do tego silnika musi być olej 5w40 ACEA b4, czy taki wlałeś ??
_________________
Krzysiek CarMitsu
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.