Pajero Pinin - 2.0 GDI - ssanie ? ;)
linek - 28-04-2020, 17:21 Temat postu: 2.0 GDI - ssanie ? ;) Cześć
W moim 2.0 GDI mam takie objawy.
przy dodawaniu gazu nie przyspiesza płynnie tylko dostaje delikatnej przyduszki (wg mnie nie przyspiesza jak powinien - coś jak zimny gaźnikowy silnik)
Jak depnę do końca to wtedy idzie.
Powyżej pewnych obrotów nie ma tego efektu - w trasie idzie bez problemów. Spokojnie 140km/h i jest zapas.
Nawet po dłuższej jeździe jak jest rozgrzany to spaliny pachną jak w Polonezie na ssaniu.
Pokazuje też zwiększone zużycie paliwa - tak koło 14l.
Z tego co pobobrowałem to pewnie to nieszczesne GDI, ale sam tego nie sprawdzę.
Jest gdzieś w okolicach Ursynowa miejsce gdzie to można sprawdzić ?
Dzieki.
empi - 28-04-2020, 22:03
Nie znam W-wy, ale myślę że najpewniej tu: https://www.facebook.com/SerwisMitsuManiakow/
KrzysiekC - 29-04-2020, 09:04
Witam.
Moim zdaniem pompa GDI do regeneracji.
Nie ma prawidłowego ciśnienia na wyjściu dlatego też jest wyższe spalanie.
Bizi78 - 29-04-2020, 10:11
Ja to bym zaczął najpierw od porzdnego wyczyszczenia przepustnicy i nauki obrotów .
A jakieś błędy wywala
linek - 29-04-2020, 19:06
Ostatnio był u elektryka bo zwariował wentylator - podłączał go i nie zeznawał czy coś wyskoczyło w błędach.
Moje odb się obraziło i nie pokaże niestety już nic wiec nie wiem.
plecho1 - 29-04-2020, 19:12
Z którego roku jest to auto?
romek atomek2 - 02-05-2020, 11:27
KrzysiekC napisał/a: | Witam.
Moim zdaniem pompa GDI do regeneracji.
Nie ma prawidłowego ciśnienia na wyjściu dlatego też jest wyższe spalanie. |
bzdura - wywaliłby od razu błąd.. ciśnienia. natychmiast. EGR zobacz, skoro na ECO GDI nie idzie, a z butem w podłegę sobie radzi ?. Przepustnicę przeczyść standardowo .. jak koledzy mówili. Jak wali paliwem - za mało powietrza, albo za dużo paliwa. Przy zatkanym EGR przepustnica się przymknie bo otwiera wiecej z EGR - no a jak przez EGR nic nie leci bo zabity sadzą.. no to będzie miał zmułkę na spokojnej jeździe. Delikatną ale wyczuwalną. kolejno lambda i przepływka. nie ma opcji - któryś czujnik szwankuje - albo wlaśnie EGR. kabel Ci odmówił posłuszeństwa - zewrzyj piny w OBD i licz błyśnięcia.
zwierasz piny w OBD 1 z 4 "uniwersalnym narzędziem diagnostycznym do galantów" czyli spinaczem biurowym.
- Włączamy zapłon
Będą migać kontrolki.
Jeśli migają szybko i bez przerwy to nie mamy błędów.
Długie mignięcie oznacza wielokrotność liczby 10 natomiast krótkie mignięcie oznacza wielokrotność liczny 1.
Dla przykładu 2 długie i 4 krótkie mignięcia oznaczają błąd 24. Natomiast dwa krótkie przerwa i cztery krótkie daje dwa błędy, pierwszy to 2 a drugi to 4.
plecho1 - 02-05-2020, 12:37
romek atomek2, spinacz nie zadziała jak auto od 2001 w górę dlatego zadałem pytanie o rocznik.
Swoją drogą to bardzo częste i irytujące że ludzie nie podają roczników tylko trzeba o to dopytywać a to bardzo często kluczowa informacja jeśli chodzi o diagnostykę.
romek atomek2 - 04-05-2020, 08:50
plecho1 napisał/a: | romek atomek2, spinacz nie zadziała jak auto od 2001 w górę dlatego zadałem pytanie o rocznik.
Swoją drogą to bardzo częste i irytujące że ludzie nie podają roczników tylko trzeba o to dopytywać a to bardzo często kluczowa informacja jeśli chodzi o diagnostykę. | a widzisz nie wiedziałem, ja też miałem w tym silnikiem gehennę - rok walczyłem, bo nikt nic nie wiedział - mechanicy to już kasy ode mnie nie brali. W końcu przysiadłem, zrobiłem - i zapomniałem o problemach ( to już kilka dobrych lat ). Ale że go ruda żre na potęgę, niedługo się rozstaniemy. Sam sie rozpadnie ( a jeden remont blacharski już mamy za sobą ).
|
|
|